וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכאי סופית: המדינה החליטה שלא לערער על זיכוי זדורוב

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 16:46

פרקליט המדינה עמית איסמן החליט שלא לערער על הזיכוי, לאחר "בחינה מעמיקה ויסודית של הכרעת הדין" ואחרי שורת דיונים עם בכירים בפרקליטות. ביום הזיכוי לפני כחודש וחצי איסמן הרים גבה על "הפערים הקיצוניים שבין עמדות השופטים" והתחייב "ללמוד את הכרעת הדין לעומקה"

בווידאו: "ידעתי שהאמת תנצח": רומן זדורוב חזר לביתו לאחר שזוכה מרצח תאיר ראדה/ניב אהרונסון

המדינה לא תערער על פסק הדין שמזכה את רומן זדורוב, שהורשע בעבר ברצח תאיר ראדה - כך החליט היום (ראשון) פרקליט המדינה עמית איסמן. לפי הודעת הפרקליטות, ההחלטה התקבלה לאחר "בחינה מעמיקה ויסודית של הכרעת הדין" ואחרי שורת דיונים עם בכירים בפרקליטות.

בפרקליטות הסבירו כי הם אינם נוהגים להתערב בממצאים עובדתיים שנקבעו בערכאה נמוכה יותר, כמו גם בקביעות הנוגעות למהימנות העדים או בהחלטה להעדיף עדות מומחה מסוים על פני מומחה אחר.

ביום הזיכוי, לפני כחודש וחצי, כתב פרקליט המדינה איסמן לעובדי הפרקליטות כי "הפערים בין עמדות השופטים משמעותיים וחריגים ותפקיד הפרקליטות להעריך את הראיות ולהביאן בפני בית המשפט, ולא להכריע בשאלת אשמתו של אדם". הוא הוסיף, כי "בכוונתנו ללמוד את הכרעת הדין לעומקה ולשים לב לפערים הקיצוניים שבין עמדות השופטים, נגבש את עמדתנו ביחס לשאלת הערעור בהתאם לכללים הנהוגים בכל תיק".

רומן זדורוב לאחר הזיכוי במשפט רצח תאיר ראדה במרפסת ביתו, קצרין, 30 במרץ 2023. ראובן קסטרו
זכאי. זדורוב/ראובן קסטרו

בסוף חודש מרץ זיכה בית המשפט המחוזי בנצרת מחמת הספק את זדורוב. השופטים קיבלו את ההחלטה, ברוב של שניים מול אחת, כחלק ממשפטו החוזר של זדורוב.

השופט אשר קולה קבע שהודאתו של זדורוב ברצח הייתה הודאת שווא. "ממצאי הזירה לא תאמו להודאת הנאשם", הסביר, "לא מדובר בסדיסט, מניפולטר מתוחכם ונתון להתקפות זעם בלתי נשלטות המסוגל לרצוח ילדה קטנה", אמר השופט. "התרשמתי מהנאשם כאדם מנומס, שקט, צייתן וכנוע. גרסה לפיה תאיר היא זו שפתחה בקללות נגד רוסים, אינה סבירה בעיניי. לא שמענו דבר המעיד על התנהגות זו".

השופט קבע כי היה צריך לבדוק לעומק את סוגיית השערה שנמצאה בזירת הרצח, ועשויה להיות של אדיר חבני, שכונה א"ח. קולה התייחס גם לטענות כי אולה קרבצ'נקו היא הרוצחת, ואמר: "בשתי העדויות נפלו פגמים של ממש. סתירות ותהיות שיש להסביר. חרף הפגמים, מצאתי חיזוקים רבים כדי לבדוק את עניין ה-DNA המיטוכונדריאלי". בסיום דבריו פנה השופט לאילנה ראדה, אמה של תאיר ניסינו לפתור את התעלומה - תאיר שנקטפה בדמי ימיה לקחה את סודה לקבר".

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה/ג'יני

תאיר ראדה נרצחה בתוך תא שירותים בבית הספר נופי גולן בקצרין ב-6 בדצמבר 2006. כמעט שלוש שנים אחר כך, הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את רומן זדורוב, אזרח זר ותושב קצרין, ברצח הנערה. הכרעת הדין פרשה מארג ראיות צפוף שהביא להרשעתו.

אולם, מאז המשיכה הפרשה להעסיק את התקשורת ואת דעת הקהל, ולמרות הכרעת הדין הנחרצת - שבה מערכת המשפט לדון בה עוד מספר פעמים ולהשאיר את ההרשעה על כנה. זדורוב, שעבד בעבודות ריצוף בבית ספרה של ראדה, נעצר מספר ימים אחרי הרצח, הודה ברצח ואף שיחזר אותו. אחר כך חזר בו מהודאתו, ועם התמשכות המשפט הצליחה ההגנה לעורר ספקות בקרב הציבור כי זדורוב הוא אכן הרוצח. זדורוב זוכה בסוף חודש מרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully