וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה על זיכוי זדורוב: "הפערים בין עמדות השופטים משמעותיים, נלמד את ההכרעה"

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 20:25

עמית איסמן התייחס להכרעת הדין בהרשעתו של רומן על רצח תאיר ראדה. הוא טען כי הפרקליטות תלמד את ההכרעה לעומקה ותשים לב לפערים שבין עמדות השופטים. "נגבש את עמדתנו ביחס לשאלת הערעור בהתאם לכללים הנהוגים בכל תיק"

בווידאו: ביהמ"ש המחוזי בנצרת זיכה את רומן זדורוב מרצח תאיר ראדה ברוב של שניים מול אחת/דוברות הרשות השופטת

פרקליט המדינה עמית איסמן התייחס הערב (חמישי) במכתב לעובדי הפרקליטות לזיכויו של רומן זדורוב מרצח תאיר ראדה. הוא טען כי "הפערים בין עמדות השופטים משמעותיים וחריגים ותפקיד הפרקליטות להעריך את הראיות ולהביאן בפני בית המשפט, ולא להכריע בשאלת אשמתו של אדם. זהו תפקידו של בית המשפט". עוד הוסיף כי "בכוונתנו ללמוד את הכרעת הדין לעומקה ולשים לב לפערים הקיצוניים שבין עמדות השופטים, נגבש את עמדתנו ביחס לשאלת הערעור בהתאם לכללים הנהוגים בכל תיק".

איסמן ציין במכתב כי "זדורוב הודה לראשונה בביצוע הרצח בפני אדם שלא ידע שהוא מדובב משטרתי. לאחר מכן, הוא הודה ברצח בחקירתו במשטרה, ואף שחזר את המעשה. בנוסף, ידע לספק פרטים מוכמנים, שלא היו יכולים להיות ידועים לאיש, מלבד למי שנכח בזירת הרצח".

"זה היה הבסיס הראייתי העיקרי להרשעתו, אליו הצטרפו ראיות מחזקות נוספות ושקרים בהם הסתבך. שישה מתוך שבעה שופטים במחוזי ובעליון בחנו את הראיות ביסודיות רבה ובסופו של יום הרשיעו את זדורוב ברצח. גם כבוד השופט יורם דנציגר, שזיכה מחמת הספק את זדורוב בערעור בבית המשפט העליון, קבע שההודאות נמסרו מרצונו החופשי ומבלי שהופעל עליו לחץ חיצוני פסול".

רומן זדורוב לאחר הכרעת הדין במשפט רצח תאיר ראדה, ביהמ"ש המחוזי נצרת, 30 במרץ 2023. ראובן קסטרו
זדורוב לאחר הכרעת הדין/ראובן קסטרו

לטענת איסמן, עם קבלת החלטת בית המשפט העליון על משפט חוזר בעניין זדורוב, הוקם צוות פרקליטים שלא היו מעורבים בניהול התיק בעבר והוא בחן מחדש את כל חומר הראיות בתיק. "לאחר שהשתכנע בקיומו של סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב, לצד עניין ציבורי של ממש בניהול התיק מחדש, המליץ הצוות על הגשת כתב האישום", טען. "לאחר דיונים רבים, החלטתי על ניהול משפט חוזר. ככל שלא היינו עושים כן, היינו חוטאים לתפקידנו".

"היום החליט בית המשפט המחוזי בנצרת, בדעת רוב, לזכות את זדורוב, תוך שחברי ההרכב מציגים קביעות הפוכות לחלוטין. שופטי הרוב קבעו שהראיות שהוצגו לא עמדו ברף הנדרש להרשעה בפלילים. מנגד, כבוד השופטת תמר נסים-שי קבעה ש'דיני הראיות והשכל הישר' מספיקים להוכחת אשמתו של הנאשם ברצח המנוחה".

עוד בוואלה!

בתום המשפט החוזר: רומן זדורוב זוכה מהרצח של תאיר ראדה

לכתבה המלאה
השופט אשר קולה בהכרעת הדין במשפט רצח תאיר ראדה, ביהמ"ש המחוזי נצרת, 30 במרץ 2023. ראובן קסטרו
"ממצאי הזירה לא תאמו להודאת הנאשם". השופט אשר קולה/ראובן קסטרו

הבוקר זיכה בית המשפט המחוזי בנצרת מחמת הספק את זדורוב. השופטים קיבלו את ההחלטה, ברוב של שניים מול אחת, כחלק ממשפטו החוזר של זדורוב. "הנאשם זכאי מכל האישומים", אמר ראש הרכב השופטים אשר קולה. מהומה פרצה באולם, וזדורוב פרץ בבכי. "תודה לכולם, האמת ניצחה, אני רק רוצה לחזור הביתה", אמר זדורוב ביציאה מבית המשפט. עורך דינו ירום הלוי הוסיף: "זה יום גדול. היה ניסיון להטות את המשפט".

השופט קולה קבע שהודאתו של זדורוב ברצח הייתה הודאת שווא. "ממצאי הזירה לא תאמו להודאת הנאשם. לא מדובר בסדיסט, מניפולטר מתוחכם ונתון להתקפות זעם בלתי נשלטות המסוגל לרצוח ילדה קטנה", אמר השופט. "התרשמתי מהנאשם כאדם מנומס, שקט, צייתן וכנוע. גרסה לפיה תאיר היא זו שפתחה בקללות נגד רוסים, אינה סבירה בעיניי. לא שמענו דבר המעיד על התנהגות זו".

השופט קבע כי היה צריך לבדוק לעומק את סוגיית השערה שנמצאה בזירת הרצח, ועשויה להיות של אדיר חבני, שכונה א"ח. קולה התייחס גם לטענות כי אולה קרבצ'נקו היא הרוצחת, ואמר: "בשתי העדויות נפלו פגמים של ממש. סתירות ותהיות שיש להסביר. חרף הפגמים, מצאתי חיזוקים רבים כדי לבדוק את עניין ה-DNA המיטוכונדריאלי". בסיום דבריו פנה השופט לאילנה ראדה, אמה של תאיר ניסינו לפתור את התעלומה - תאיר שנקטפה בדמי ימיה לקחה את סודה לקבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully