וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה בכמה זירות ופינוי ישובים: צה"ל פתח בתרגיל מטכ"לי נרחב

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 9:50

במסגרת התרגיל "אגרוף המחץ", שיימשך שבועיים, ייבחנו תרחישי התקפה והגנה מכמה זירות בו-זמנית - מהאוויר, מהים ומהיבשה. בגזרה הצפונית ייערך תרגיל שאמור לדמות חדירה של כוחות חיזבאללה וירי מאסיבי על יישובי הגבול. "אתגר גדול מאוד"

בווידאו: הפקודה לחיסולם של 3 בכירי הג'יהאד שפתחה את מבצע "מגן וחץ"/צילום: דובר צה"ל

צה"ל החל הבוקר (שלישי) את התרגיל המטכ"לי "אגרוף המחץ", שיימשך כשבועיים וידמה תרחישי הגנה והתקפה מכמה זירות במקביל - מאיראן, לבנון, סוריה, יהודה ושומרון, רצועת עזה עיראק, תימן והזירה הימית. בנוסף לכך, יכלול התרגיל המטכ"לי תרחישי הגנה והתקפה במרחב הסייבר, שבמהלכם יידרשו באגף התקשוב ובאמ"ן להתמודד עם התקפות קיצוניות והשבתת מערכות טכנולוגיות. במסגרת התרגיל, ייבחן חיל האוויר בתקיפה בכמה זירות, במקביל בהתאם להחלטות שיתקבלו בבור בקריה בתל אביב.

"הערכה שלנו היא שאם תתפרץ מלחמה בכמה זירות, ישגרו על עורף מדינת ישראל מגוון רחב של טילים ורקטות לטווחים שונים עם היקף הרס מגוון", אמר גורם צבאי בכיר. "אנחנו נדרש לתת לכך מענה כבר בדקות הראשונות".

הגורם הוסיף כי "היקף הנתונים ובניית תמונת המצב בכל הזירות השונות תאפשר לנו דיוק בהפעלת הכוח מצד אחד וגמישות מצד חיל האוויר למשימות השונות בזירות ובטווחים השונים מצד שני. זה דורש מאמץ ותכנון רחב מאוד, אבל חיל האוויר מסוגל לזה וזה מה שמצופה ממנו כולל הספקי תקיפה נגד מטרות מגוונות".

מטוס F16, מטס חיל האוויר, יום העצמאות, חוף תל אביב,26 באפריל 2023. ראובן קסטרו
נערכים לתקיפה בכמה מוקדים במקביל. מטוסי F-16 במטס יום העצמאות האחרון/ראובן קסטרו

במקביל להרחבה של בנק המטרות בלבנון וביעדים נוספים הרחק מגבולות המדינה, בחיל האוויר הבהירו כי כמות החימושים שיש לחיל האוויר ותוכניות הרכש לשנים הבאות יקנו לו יכולות תקיפה נרחבות, תוך גביית מחיר כבד מאויבי ישראל.

עוד בוואלה!

הרמטכ"ל: חשאיות הסיירת של חיזבאללה נפגעת - עלינו לנצל זאת

לכתבה המלאה
סיכום מבצע מגן וחץ 14 במאי 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
התרגיל ייערך גם למתקפת סייבר מאסיבית/אתר רשמי, דובר צה"ל

במסגרת התרגיל, יתקיים תרגיל פיקודי של פיקוד הצפון. בשבוע הראשון, התרגיל יתמקד בתרגול עוצבת הגליל, ובשבוע השני בתרגול עוצבת געש, שיכללו חדירות של כוח רדואן של חיזבאללה ליישובים סמוכי גדר, ניסיונות חטיפה ומסע הרג כולל שיגורי רקטות כבדות על יישובים. עוד הוחלט כי צה"ל יתרגל פינוי יישובים בגבול הצפון כדי לבחון את יעילות השיטה.

"האתגר הגדול ביותר שלנו יהיה לזהות את השינוי בשטח ולהיערך אליו, וברגע שהאירוע התפרץ להבין מהר מאוד מה קורה וכיצד נכון לטפל בו", אמר גורם בפיקוד הצפון. "ברור לכולם שמי שיטפל באירועי החדירה יהיו החיילים על קו הגבול. האתגר הבא יהיה צבירת כוחות מהירה של אוגדה 36 על הגבול. מדובר באתגר גדול מאוד כי כל מרחב הגבול יהיה תחת התקפת אש רחבה מאוד של פצצות מרגמה, טילים ורקטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully