וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: חשאיות הסיירת של חיזבאללה נפגעת - עלינו לנצל זאת

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 14:12

הלוי העיר לגורמי מודיעין על האדרת יתר של "כוח רדואן" בכנס של פיקוד צפון בהשתתפות מפקדים בכירים, וטען כי העובדה שהכוח גדל מקשה עליו לפעול באופן סודי. גורמי צבא אמרו כי לדבריו, היחידה תיאלץ להתנהל באופן מסורבל, מה שיאפשר לצה"ל לפגוע בה כשתנסה לחדור לישראל

טקס החזרות של חיזבאללה אמש בלבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הרמטכ"ל הרצי הלוי העיר לאחרונה לגורמי מודיעין על האדרת יתר של "כוח רדואן", היחידה המובחרת של חיזבאללה, והנחה לנצל את נקודות החולשה של הכוח, הקושי בשמירה על חשאיות - כך נודע היום (שני) לוואלה.

את הדברים אמר הלוי בכנס שהתקיים לפני כשבוע וחצי בפיקוד הצפון, בסימן העמקה ולמידה על כוח העילית של חיזבאללה. אל הכנס הזומנו מפקדים בכירים מאוגדות החוד של צה"ל וכוחות נוספים שיחברו אליהם רגע לפני תמרון עמוק מאוד לכפרים בדרום לבנון. בין היתר, נידונה בה האפשרות לפגיעה ביישובים סמוכי גדר באמצעות רקטות קצרות טווח עם ראש נפץ קרבי במשקל של מאות קילוגרמים.

במהלך יום העיון, ניתנו סקירות על ידי מפקדים בכירים, כולל גורמים בכירים מחטיבת המחקר באמ"ן. בין היתר, הוקרנו סרטים מבוימים לצורכי המחשת יכולות כוח רדואן בהגנה והתקפה, אמצעי לחימה ושיטות פעולה, בהן מטחי רקטות קצרות טווח וכבדות משקל הגורמות להרס משמעותי למבנים ותשתיות, חדירה ליישובים, ניסיונות חטיפה, הרג, התבצרות וחסימת צירים.

לוחמי חיזבאללה משתתפים בתרגיל צבאי במהלך סיור תקשורתי המאורגן לרגל יום ההתנגדות והשחרור, לבנון 21 במאי 2023.. עזיז טאהר, רויטרס
"החשאיות נפגעת". לוחמי חיזבאללה/רויטרס, עזיז טאהר

לדברי גורמים באוגדה 36, הרמטכ"ל, שעלה לבמה מיד לאחר הקרנת הסרטונים, העיר כבר בראשית דבריו למפיקי הסרטים על התוכן והזהיר מ"האדרת יתר" של כוחות חיזבאללה, בדגש על כוח רדואן. הלוי, ששימש בעבר גם כמפקד עוצבת הגליל וכראש אמ"ן, בקיא מאוד בהתפתחות של בניין הכוח בחיזבאללה לאורך השנים.

גורמי צבא התייחסו לדבריו של הלוי מעל הבמה והדגישו כי הרמטכ"ל לא מזלזל ביכולות של כוח רדואן, שהוא הכוח המרכזי של חיזבאללה. לדבריהם, הלוי רצה להדגיש כי לצד הסיכונים, יש לנצל את ההזדמנויות שנוצרו מהתנהלות שגויה של כוח רדואן. הרמטכ"ל סבור כי העובדה שהיחידה גדלה מקשה עליה לשמור על חשאיות, ועל צה"ל לנצל זאת.

גורמי צבא שפירשו את דבריו של הלוי אמרו כי גודלו של כוח רדואן מגדיל את החשיפה שלו, הופך אותו להרבה יותר מסורבל ומכריח אותו להישען על כלים כבדים. עובדה זו מאפשרת לצה"ל להפתיע אותו בהתקפה, לפגוע בו באופן משמעותי במקרה של חדירה לשטח מדינת ישראל ולגרום לכך שכל לוחם שחצה את הגבול - לא ישוב ללבנון.

עוד בוואלה!

נסראללה משיב לראש אמ"ן: "לא אתם אלו שמאיימים במלחמה"

לכתבה המלאה
הרמטכ"ל הרצי הלוי, כנס הרצליה, 23 במאי 2023. גלעד קוולרצ'יק, עיבוד תמונה
"תיזהרו מהאדרת יתר". הרמטכ"ל הרצי הלוי/עיבוד תמונה, גלעד קוולרצ'יק

גם מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין, הדגיש בהכנות לכנס כי "משימתנו הראשונה היא ללמוד את האויב שאיתו אנו צפויים להילחם בהגנה ובהתקפה. לא להאדיר אותו ולא להקטין אותו - אלא להכיר אותו. השנייה, ללמוד את אופן ההיערכות שלנו למולו, ולהכיר לעומק את היכולות והטכניקות הנדרשות מאיתנו על מנת לעמוד בשני הציוויים הבסיסיים שלנו: הגנה וניצחון במלחמה".

רק בשבוע האחרון ביצע כוח רדואן שני תרגילי ראווה, שבהם הציג יכולות מבצעיות תוך שימוש באמצעי לחימה מגוונים ויכולות חדירה לשטח ישראל. בצה"ל מייחסים זאת ללחץ ולמתח שבו נמצא הארגון, מחשש שישראל תתקוף בלבנון בהפתעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully