וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה משיב לראש אמ"ן: "לא אתם אלו שמאיימים במלחמה"

עודכן לאחרונה: 25.5.2023 / 22:58

מנהיג חיזבאללה איים בנאומו שנשא לרגל "יום ההתנגדות" כי אם תפרוץ מלחמה, היא תתרחב לכלל גבולות ישראל. בנוסף, טען כי אין יותר "הגמוניה אמריקנית", וההתפתחויות המדיניות במזרח התיכון מדאיגות את ישראל

בווידאו: גנץ מגיב לאיומי נסראללה וחיזבאללה/צילום: משרד הביטחון

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, השיב הערב (חמישי) לאזהרות ראש אמ"ן. "אתם לא אלו שמאיימים במלחמה כוללת, אנחנו אלה שעושים זאת", הדגיש מנהיג ארגון הטרור בנאום שנשא לרגל "יום ההתנגדות". "כל מלחמה תתרחב לכל הגבולות".

בנוסף, תקף נסראללה את ארצות הברית וטען כי אין יותר "ההגמוניה האמריקנית". לדבריו, "אנחנו הולכים לקראת עולם רב קוטבי, שמדאיג את ישראל. האויב הציוני מסתתר מאחורי חומות והוא חסר אונים ואינו מסוגל לכפות תנאים במשא ומתן עם העם הפלסטיני".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום, 22 במרץ 2023. אל-מנאר, צילום מסך
חסן נסראללה/צילום מסך, אל-מנאר

מוקדם יותר השבוע הזהיר ראש אמ"ן אהרון חליוה שנסראללה עלול לנקוט בצעדים שיובילו למלחמה בכל האזור. "גם אצל חסן נסראללה בחלוף הטעות שעשה ב-2006, ישנה תחילת הבנה שניתן למתוח את המשוואות מול מדינת ישראל", אמר חליוה. "הסיפור של המחבל בצומת מגידו הוא לא סיפור חד פעמי לצערי ונסראללה קרוב לטעות שעלולה לדרדר את האזור למלחמה גדולה. הוא קרוב לטעות הזו מלבנון ומסוריה".

"לזה אני מצרף את הביטחון העצמי הגובר של הנשיא אסד. ראינו את הביקור האחרון שלו בסעודיה ואת החיבוק עם מוחמד בן סלמאן (יורש העצר הסעודי) והאופן שבו הוא בזלזול לא מקשיב לנאום של זלנסקי, לצד העובדה שהוא מאשר לשגר כטב"ם איראני משטח סוריה. כל אלה מייצרים פוטנציאל הסלמה גבוה באזור ואנחנו צריכים להיות ערוכים לכך שאויבנו לא יבינו את המסר שאנחנו מעבירים. שלא יטעו, אנחנו נכונים להפעיל כוח ונעשה כל מה שניתן וכל מה שנדרש כדי להביא לשקט", הוסיף חליוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully