וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בצומת מגידו: המחבל חדר מלבנון, נמלט צפונה לאחר התקרית ונורה למוות

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 19:08

פרטים חדשים הותרו לפרסום על הפיגוע עליו הוטל איפול, לפיהם המחבל הצליח לחדור לשטח ישראל יום או יומיים לפני האירוע. לאחר הפיצוץ הוא עצר רכב שלקח אותו חזרה צפונה, ואז נעצר ע"י כוחות הביטחון ליד היישוב אדמית, ונורה למוות. טרם התברר האם לחיזבאללה יש קשר לפיגוע

הפיגוע בצומת מגידו: כל הפרטים על הפרשה הביטחונית החמורה/מערכת וואלה!

פרטים חדשים הותרו היום (רביעי) לפרסום על פיגוע המטען ברכב בכביש 65 בעמק יזרעאל, שאירע ביום שני, שעל רוב פרטיו הוטל עד כה איפול. על פי הפרטים, לאחר פיצוץ המטען, איתרו כוחות הביטחון את המחבל ברכב ליד היישוב אדמית, והוא נורה למוות. לפי הערכות, הוא חצה מגבול לבנון לישראל בלילה של יום שבת או ראשון, אך טרם התברר כיצד הגיע עד לצומת מגידו. כמו כן, טרם התברר האם חיזבאללה מעורב באירוע.

יום לפני הפיגוע, ביום ראשון, התקבלה התרעה במערכת הביטחון על חדירה משטח לבנון, אולם המחבל שחצה לא אותר באותו הזמן. ייתכן כי הוא הצליח לחדור דרך הכפר עארמשה, שם אין גדר גבול.

כל הפרטים על הפרשה הביטחונית החמורה 15 במרץ 2023. מערכת וואלה!, אתר רשמי
מעצר הנהג שהסיע את המחבל/אתר רשמי, מערכת וואלה!
כל הפרטים על הפרשה הביטחונית החמורה 15 במרץ 2023. מערכת וואלה!, אתר רשמי
המסלול שעשה המחבל/אתר רשמי, מערכת וואלה!

למחרת אירע הפיגוע בצומת מגידו, בו נפצע אזרח ישראלי. ככל הידוע, לאחר מכן עצר המחבל רכב שהסיע אותו צפונה. במקביל, כוחות הביטחון חסמו כבישים בצפון כדי לעצור אותו, עד שלבסוף הוא אותר בעלייה ליישוב אדמית. לוחמי שב"כ וימ"מ ירו בו למוות. את הנהג הערבי-ישראלי שהסיע אותו עצרו לחקירה, בה התברר כי הוא לא קשור לפיגוע, והוא שוחרר. ברכב נמצאה חגורת נפץ וכלי נשק נוסף. עוד נמסר כי המחבל, שישב ליד הנהג, היווה סכנה ולכן נורה. בצה"ל מסרו כי התכוון לבצע פיגוע נוסף.

זהותו של המחבל טרם התבררה. כמו כן, לא ידוע על אדם נוסף שמעורב בפיגוע. נמשכת החקירה כיצד הצליח להיכנס לתוך ישראל, אם במנהרות או שלא, וכן איך הצליח לעבור מרחק רב עד לצומת מגידו.

הפיגוע בצומת מגידו: כל הפרטים על הפרשה הביטחונית החמורה 15 במרץ 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
סריקות של הצבא באזור גבול לבנון, אתמול/אתר רשמי, דובר צה"ל
נזק שנגרם לרכב כתוצאה מפיצוץ מטען, צומת מגידו, 13 במרץ 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הנזק שנגרם לרכב כתוצאה מפיצוץ המטען צומת מגידו, ביום שני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בפיגוע נפצע קשה שרף אלדין חמייסי, תושב סאלם בן 21. גורמי רפואה שהגיעו למקום פינו אותו לבית החולים העמק בעפולה, ולאחר מכן הוא הועבר לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם הוא עדיין מאושפז. בעקבות פיצוץ הרכב חסמה המשטרה את כביש 65 בשני הכיוונים וכבישים נוספים באזור במשך שעות ארוכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully