וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי צבא התריעו בפני הדרג המדיני: האווירה לקראת הרמדאן מסוכנת מאוד

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 13:55

הגורמים התריעו על האווירה הנפיצה, בניגוד גמור לפעולות שבוצעו עד כה כדי להרגיע את השטח. "הגברת הלחץ על יו"ש עשויה לגרור חלקים רגועים יותר להסלמה", אמרו. הם רמזו כי גורמים בממשלה הנוכחית מתנגדים להקלות, דוחים את ההכרעה ובכך מגבירים את המתיחות

בוודיאו: שרף אלדין, בן 21 מכפר סאלם, הוא הצעיר שנפגע הבוקר בפיצוץ מטען על כביש 65/יואב איתיאל

גורמי צבא התריעו בפני הדרג המדיני כי האווירה לקראת חודש הרמדאן שיתחיל בעוד כעשרה ימים מסוכנת מאוד ונפיצה, בניגוד גמור לכל הכוונות והפעולות שבוצעו עד כה על ידי מערכת הביטחון כדי להרגיע את השטח. רק הבוקר, נפצע באורח קשה תושב סאלם בן 21 בפיצוץ רכב סמוך לצומת מגידו שבעמק יזרעאל. גורמי ביטחון אמרו כי נבדקת האפשרות שפיצוץ מטען החבלה הוא פיגוע על רקע לאומני.

"אי הוודאות והגברת הלחץ על יהודה ושומרון עשויים לגרור חלקים אחרים רגועים באזור כמו חברון למצב של הסלמה", אמרו גורמי צבא ואף התריעו כי הם "נערכים לפיגועים קשים ביהודה ושומרון, ושייצאו מהשטחים לעורף ישראל. המצב מאוד מסוכן".

בשל כך, במערכת הביטחון העלו בקשות להכריע בסוגיית ההקלות ומשטר התנועות ברמדאן של הפלסטינים בהר הבית, ולאפשר לשכבת הגיל הצעירה להשתתף בתפילות בירושלים כדי למנוע הצטברות של תסכול ואלימות.

גורמים במערכת הביטחון רמזו כי גורמים בממשלה הנוכחית מתנגדים בשלב זה להקלות, דוחים את ההכרעה ובכך מגבירים את המתיחות הביטחונית ביהודה ושומרון בפרט ובאזור כולו בכלל וניתן לראות זאת לפי היקף ההסתה ברשתות החברתיות ורמת הטרור. "תקופה אלימה תפגע בשני הצדדים. לא רק בפלסטינים", הוסיף גורם צבאי מפיקוד המרכז.

נזק שנגרם לרכב כתוצאה מפיצוץ מטען, צומת מגידו, 13 במרץ 2023. עמאר אסדי, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הרכב שמנפגע בפיצוץ המטען במגידו, הבוקר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עמאר אסדי

מתחילת השנה נהרגו 78 מחבלים מאש כוחות הביטחון ביהודה ושומרון, וברוב האירועים המורכבים בצפון השומרון מסתיימת פעילות מערכת הביטחון עם היקף הרוגים גדול. זאת, בניגוד גמור למאמץ הגדול של צה"ל בשטח לצמצם חיכוך בעת הזו ולפגוע רק בפצצות מתקתקות.

בינתיים בעזה, המצב מבעבע ולמרות ניסיונות חמאס לרסן את המהומות על הגבול ולמנוע שיגורי רקטות, יש גורמים שקוראים לחמאס להגיב על מספר ההרוגים הגדול ביהודה ושומרון.

גורמי ביטחון טוענים כי היקף הריסות הבתים במזרח ירושלים בעת הזו הגביר את הזעם בקרב התושבים ואת הפוטנציאל לאלימות וטרור. כמו כן, המאמצים לקרב את מדינות האזור, בהן ירדן, כדי לשמש כגורמים מרסנים ומנופי לחץ על הפלסטינים בכל הסוגיות סביב ירושלים, לא צלחו. אם לא די בכך, הביקורת הבינלאומית, בדגש מצד ארה"ב, בכל מה שקשור להצתות חווארה והתבטאויות שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מהווים רוח גבית לרשות הפלסטינית ולגורמים קיצוניים בחברה הפלסטינית ללבות את האווירה.

עוד בוואלה!

חשד לפיגוע בצפון: פצוע קשה בפיצוץ רכב בצומת מגידו, כביש 66 נחסם

לכתבה המלאה
מהומות בהר הבית, 15 באפריל 2022. רויטרס
מנסים למנוע פיצוץ. מהומות בהר הבית ברמדאן, שנה שעברה/רויטרס

בהערכת המצב הביטחונית אחרי הפיגוע בתל אביב, אמרו גורמי ביטחון בכירים כי "הרמדאן כבר כאן. המספרים שמאפיינים הסלמה ותקופה ביטחונית נפיצה נמצאים במגמת עלייה. המערכת הביטחונית והדרג המדיני צריכים לפעול באופן כזה שירגיעו את הרוחות. להראות שיש היערכות חיובית לרמדאן ולא להלהיט את הרוחות באמצעות התבטאויות מסוכנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully