וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עפרון כסוף שהעניקה אווה בראון להיטלר יעמוד למכירה פומבית

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 12:30

על פי הסברה, אווה בראון העניקה לדיקטטור את העפרון לרגל יום הולדתו ה-52 ב-20 באפריל 1941. על העפרון חרוטים השם "אווה" בגרמנית וראשי התיבות "AH"

עפרון מצופה כסף שככל הנראה היה שייך לאדולף היטלר צפוי לעמוד למכירה פומבית בבלפסט בצפון אירלנד בחודש הבא - וההערכות הן כי יימכר ב-60-100 אלף דולר.

על פי הסברה, אווה בראון, בת הזוג של היטלר, העניקה לו את העפרון לרגל יום הולדתו ה-52 ב-20 באפריל 1941. העפרון נרכש בתחילה על ידי אספן במכירה פומבית ב-2002 וחרוטים עליו השם "אווה" בגרמנית וראשי התיבות "AH", על פי דיווח ב"גרדיאן".

המכירה הפומבית של פריטים היסטוריים מגוונים ב"בלומפילד אוקשנס" שבמזרח בלפסט תיערך ב-6 ביוני ותכלול גם תמונה חתומה של היטלר וחנינה נדירה בכתב יד שהעניקה המלכה ויקטוריה ב-1869 למורדים אירים שהורשעו בבגידה.

עפרון מצופה כסף שככל הנראה ניתן במתנה לאדולף הילטר על ידי בת זוגו אווה בראון ב-1941. Bloomfield Auctions, צילום מסך
העפרון מצופה הכסף/צילום מסך, Bloomfield Auctions
צילום חתום של אדולף היטלר יעמוד למכירה פומבית. Bloomfield Auctions, צילום מסך
תמונה חתומה של אדולף היטלר שתעמוד למכירה פומבית/צילום מסך, Bloomfield Auctions

"החשיבות של העפרון האישי עם החריטה של היטלר טמונה בכך שהוא מסייע לחשוף חלק נסתר בהיסטוריה ומעניק תובנה לגבי המערכת היחסים האישית של היטלר, שאותה הסתיר מעין הציבור", אמר קארל בנט, מנכ"ל בית המכירות ל"גרדיאן".

"המתנה הזאת מאווה ביום הולדתו מסייעת לחשוף את ההונאה מאחורי התדמית הפומבית של היטלר, שמיתג את עצמו כאבי האומה שמקריב את חייו האישיים לטובת גרמניה", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully