וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומנים מזויפים של היטלר יוצגו לציבור בגרמניה

עודכן לאחרונה: 25.4.2023 / 11:18

קונארד קויאו החל את הפרויקט בשנות ה-70, משום שהצליח קודם לכן להרוויח רווח נאה ממכירת ממורביליה נאצית. אך אי דיוקים היסטוריים ושימוש בשיטות גסות, כמו שימוש בתה כדי שהנייר ייראה ישן ומצהיב, עזרו לחשוף את ההונאה בשנות ה-80

יומנים מזויפים של אדולף היטלר, שפרסומם בשנות ה-80 נחשבת לאחת ההונאות הגדולות בעולם, יועברו לידי הארכיון הלאומי של גרמניה, הודיעה אתמול (שני) המוציאה לאור ברטלסמן. היומנים, שפורסמו לראשונה במגזין הגרמני "שטרן" בתמורה ל-9.3 מיליון מארק גרמני, יגיעו לארכיון בהמשך השנה לאחר ספירת מלאי, הוסיפה ברטלסמן.

הירחון "שטרן", שהמוציאה לאור שלו, Gruner + Jahr, שייכת לקבוצת ברטלסמן, פירסמה חלקים מהיומנים המזויפים ב-1983, למרות הספקות לגבי האותנטיות שלהם. היא מכרה את הזכויות ליומנים לעיתונים, כולל ה"סאנדיי טיימס" הלונדוני. היומנים התגלו כמזויפים לאחר בדיקה של התוכן, הנייר והדיו שבהם נעשה שימוש, מה שהוביל לצניחה במכירות לאחר ההכרזה המסעירה של "שטרן" לגבי מציאת היומנים.

"היומנים המזויפים של היטלר נמצאים בידיים טובות בארכיון הפדרלי כעדות יוצאת דופן להיסטוריה המודרנית של גרמניה", אמר מיכאל הולמן, נשיא הארכיון, שהיה הראשון לגלות כי היומנים מזויפים לפני 40 שנה. "הם חושפים את הניסיון חסר הבושה להעניק לפשעים האכזריים של הנאצים מעטפה אנושית", הוא הוסיף.

יומנים מזויפים של אדולף היטלר. GettyImages
היומנים המזויפים בידי מחברם, קונארד קויאו, 1984/GettyImages
יומנים מזויפים של אדולף היטלר. GettyImages
היומנים המזויפים/GettyImages
יומנים מזויפים של אדולף היטלר על שער המגזין הגרמני שטרן. GettyImages
שער עיתון "שטרן"/GettyImages

הזייפן, פושע קטן בשם קונארד קויאו, נכלא בגין זיוף היומנים. כתב היד שלו אמנם דמה מאוד לזה של היטלר, אך האי דיוקים ההיסטוריים סייעו בחשיפת ההונאה. הוא גם השתמש בשיטות גסות כמו שימוש בתה כדי שהנייר ייראה ישן ומצהיב.

הוא החל בפרויקט בשנות ה-70, משום שהצליח קודם לכן להרוויח רווח נאה ממכירת ממורביליה נאצית. קויאו הצליח לשכנע קונים שהפריטים היו ברשות נאצים בכירים ואף נדהם בעצמו מהתמימות של לקוחותיו.

בין הספקנים הראשונים לגבי אותנטיות היומנים, היו מכחיש השואה דיוויד אירווינג, שתהה כיצד הצליח היטלר לכתוב לאחר שזרועו נפצעה בניסיון התנקשות כושל ב-20 ביולי 1944. ספקן אחרי אמר כי הוא לא מבין כיצד היטלר, שסבל משיתוק וכתב בעפרון בשל כך, הצליח לכתוב את היומנים בעט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully