וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בחופשה: איש כוחות הביטחון בן 50 נהרג בהתהפכות סירה באגם באיטליה

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 20:54

ארבעה בני אדם נהרגו בתאונה שאירעה במהלך חגיגות יום הולדת באגם מג'ורה, ובהם שני אנשי מודיעין איטלקים. בצפון המדינה פעולות החיפוש וההצלה נמשכו כל הלילה למרות תנאי מזג אוויר קשים, ויתר 21 הנוסעים ככל הנראה חולצו בשלום

בוידאו: ארבעה הרוגים בהתהפכות סירת תיירים באגם מג'ורה באיטליה/רויטרס

ישראלי בן 50 נהרג אתמול (ראשון) בהתהפכות ספינת תיירים שעליה היו 25 תיירים, באגם מג'ורה במחוז לומברדיה, בצפון איטליה. בתאונה נהרגו לפחות ארבעה בני אדם, ועל פי התקשורת המקומית שניים מהם איטלקים והאחרונה ממוצא רוסי, אשתו של הקפטן והבעלים של הספינה. משרד החוץ עדכן הערב שהישראלי הוא גמלאי של כוחות הביטחון, וכי המשרד פועל להבאת ארונו ארצה. שני ההרוגים האיטלקים היו אנשי מודיעין, קלאודיו אלונזי, בן 62, וטיציאנה ברנובי, בת 53. לא נמסר מהו תפקידם בשירותי המודיעין. ההרוגה הרוסית היא אניה בוז'קובה, בת 50.

יתר 21 האנשים שהיו על הספינה חולצו, חלקם נבדק במקום, וחמישה אושפזו בבית חולים. ככל הנראה איש לא נמצא בסכנת חיים וכרגע אין נעדרים נוספים. פעולות החיפוש וההצלה נמשכו כל הלילה למרות תנאי מזג אוויר קשים עם רוחות רבות באגם. בשעות הערב המאוחרות של יום ראשון הגיע למקום לסיוע גם מסוק עם גלאי אינפרא אדום של משמר החופים.

מפה של אגם מג'ורה. גוגל מאפס, אתר רשמי
מפה של אגם מג'ורה/אתר רשמי, גוגל מאפס
הרוגים בהתהפכות סירה באגם מאג'ורה, איטליה. 29 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הרוגים בהתהפכות אוניית תיירים באגם מג'ורה באיטליה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חיפושים באגם מג'ורה. VIGILI DEL FUOCO, צילום מסך
חיפושים באגם מג'ורה/צילום מסך, VIGILI DEL FUOCO
חיפושים אגם מג'ורה. VIGILI DEL FUOCO, צילום מסך
חיפושים באגם מג'ורה/צילום מסך, VIGILI DEL FUOCO
כסאות צפים באגם מג'ורה לאחר תאונה שבה סירת תיירים התהפכה. VIGILI DEL FUOCO, צילום מסך
כסאות מהסירה צפים באגם/צילום מסך, VIGILI DEL FUOCO

על פי דיווחים בתקשורת המקומית, 25 הנוסעים חגגו יום הולדת כשסערה התפתחה מעליהם ונהפכה ל"הוריקן קטן". הספינה, שאורכה 16 מ', התהפכה בשלב זה ושקעה. כל הנוסעים נפלו למים - אך רבים הצליחו לשחות לחוף או נמשו על ידי ספינות אחרות. צוללנים ומסוק סיוע מיהרו לזירה לסייע בחיפושים בקצה הדרומי של האגם.

אגם מג'ורה, שנמצא בצד הדרומי של הרי האלפים, נחלק בין איטליה ולשווייץ, והוא אתר נופש פופולארי. האזור סובל ממזג אוויר גרוע באחרונה עם התרעות לסופות רעמים. באחרונה אירעו באיטליה כמה אסונות בשל מזג האוויר. 15 איש נהרגו בתחילת החודש בשיטפונות שפקדו את אזור אמיליה רומנה בצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully