וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ הבאה של איטליה: הסקרים מעניקים את הניצחון ל"ממשיכה הרוחנית של מוסוליני"

24.7.2022 / 12:35

ג'ורג'יה מלוני, בת ה-45, מלדועה בשאיפתה ליצור היסטוריה ולהיות רה"מ האישה הראשונה באיטליה. את המפלגה הימנית קיצונית "האחים של איטליה" - שבה חברה נכדתו של מוסוליני - היא ייסדה ב-2014. המפלגה מקבלת כיום בסקרים אחוז תמיכה של 22%

מנהיגת המפלגה הימנית קיצונית "האחים של איטליה" (Brothers of Italy) צפויה ליהפך לראש הממשלה הבאה של איטליה, על רקע הכאוס הפוליטי במדינה.

ג'ורג'יה מלוני, שהמפלגה שלה כוללת את הנכדה של איל דוצ'ה, בניטו מוסוליני שמכהנת כחברת מועצה ברומא, מובילה בסקרים לקראת בחירות הבזק שככל הנראה ייערכו בסתיו.

ראש הממשלה מריו דראגי התפטר בשבוע שעבר על רקע אי תמיכה של שלוש שותפות קואליציוניות בממשלתו בהצבעת אי אמון. הנשיא סרג'ו מטרלה קיבל את ההתפטרות וביקש מדראגי להמשיך לכהן כראש ממשלה זמני עד הבחירות. מלוני בת ה-45, קראה לערוך בחירות באופן מיידי לאחר התפטרותו של דראגי.

ג'ורג'ה מלוני, מנהיגת המפלגה הימנית קיצונית "האחים של איטליה" באיטליה. רויטרס
מתנגדת לאימוץ ילדים על ידי זוגות חד מיניים, מלוני/רויטרס

מלוני, שנולדה ב-1977 ברומא, היתה השרה הצעירה ביותר בהיסטוריה של איטליה כשנבחרה לכהן כשרת הצעירים בכהונתו של ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני. היא עזבה את קואליציית המרכז-שמאל שלוש שנים לאחר מכן ב-2011.

מלוני היא המנהיגה של המפלגה הפופוליסטית השמרנית לאומנית "האחים של איטליה" מאז 2014, ומכהנת כנשיאה של מפלגת השמרנים והרפורמיסטים של אירופה מאז 2020.

ב-1992, בגיל 15, מלוני הצטרפה לתנועת הנוער של המפלגה השמרנית לאומנית MSI. היא ייסדה את ארגון הסטודנטים Gli Antenati וב-1996 מונתה למנהיגת תנועת הסטודנטים Student Action של מפלגת הברית הלאומית. באותה שנה היא קיבלה תעודת בגרות ממכון Amerigo Vespucci.

בשנים האלה עבדה מלוני כאומנת ילדים, מלצרית וברמנית ב"פייפר קלאב", אחד ממועדוני הלילה המפורסמים ביותר ברומא.

ב-1998, לאחר שהמפלגה השמרנית ניצחה בפריימריז, היא נבחרה כחברת מפלגה במחוז רומא, והחזיקה בתפקיד עד 2002. ב-2004 היא מונתה לנשיאה האישה הראשונה של Youth Action.

ג'ורג'ה מלוני, מנהיגת האחים של איטליה. GettyImages
מתנגדת חריפה להגירה/GettyImages

המדיניות שלה כוללת בן השאר הטלת מצור ימי על חופי צפון אפריקה כדי לא לאפשר למהגרים משם להגיע לאיטליה. מלוני גם תומכת בתמריצים פיננסיים לזוגות על מנת שיביאו עוד ילדים לעולם, כדי להפוך את איטליה לעצמאית מכוח עבודה של מהגרים.

עם זאת, היא מתנגדת לאימוץ ילדים על ידי זוגות חד מיניים. אחוז התמיכה במלוני ובמפלגתה זינק מ-4% ב-2018 בבחירות הכלליות לכ-22% כיום.

מלוני, הנתפשת כממשיכה רוחנית של מוסולני, הגדירה את האיחוד האירופי "כישלון" ואימצה עמדה רכה כלפי רוסיה, אך שינתה את דעתה מאז הפלישה לאוקראינה. היא גם תומכת בשינוי החוקה האיטלקית על מנת לתעדף את החוק האיטלקי על פני החוק האירופי.

מלוני ידועה בשאיפתה ליצור היסטוריה בפוליטיקה האיטלקית בכך שתיהפך לראש הממשלה האישה הראשונה במדינה. "רצון העם מבוטא בדרך אחת: על ידי ההצבעה. בואו נעניק תקווה ונחזק שוב את איטליה," היא אמרה בעבר. "ננצח עד שהעם האיטלקי יקבל בחזרה את הזכות שיש לכל האזרחים שחיים בדמוקרטיות: החופש לבחור את הנציגים שלהם" היא אמרה אחרי קריסת הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully