וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחה השכולה עלתה לקבר של הלל ויגל - וחגגה לאחיהם צור בר מצווה

עודכן לאחרונה: 25.4.2023 / 15:24

משפחת יניב, שאיבדה את האחים בפיגוע בחווארה לפני חודשיים, עלתה לקברם. במקום חגגו את בר המצווה של צור יהודה, אחיהם הצעיר. נתניהו ציין את האירוע בטקס הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה: "כולנו אחים, בכאב, ביגון וגם בשמחה". וגם: המחווה של בניין בשדרות לאחים שנרצחו

צור יניב, אחיהם של יגל והלל יניב שנרצחו בפיגוע בחווארה, חוגג בר מצווה בבין העלמין בהר הרצל. 25 באפריל 2023/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה נרשמים לא מעט רגעי עצב וכאב. רגע אחד של שמחה מהולה בעצב נרשם היום (שלישי) בהר הרצל כשמשפחת יניב, ששכלה את האחים יגל והלל בפיגוע בחווארה לפני חודשיים, חגגה בר מצווה לאח הצעיר צור יהודה בבית העלמין, על קברי אחיו.

לפרויקט "אחים לנשק"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס מוקדם יותר בנאומו בטקס לזכר נפגעי פעולות האיבה ליום הולדתו ה-13 של צור: "כולנו אחים בכאב, ביגון, וגם בשמחה. היום, דווקא היום, נער צעיר מהר ברכה צור יניב, אחיהם של הלל ויגל, הגיע לגיל 13. כפי שעושה כל משפחה, צור נושא עמו את זכר יקיריו, אחיו הגדולים".

צור יניב, אחיהם של יגל והלל יניב שנרצחו בפיגוע בחווארה, חוגג בר מצווה בבין העלמין בהר הרצל. 25 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שמחה מהולה בעצב. בר המצווה לצור יניב על קברי אחיו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בד בבד, דיירי בניין שלם בשדרות הציגו מחווה מרגשת לאחים יניב, וכן לאחים אשר מנחם וישראל יעקב פלאי, בני 6 ו-8 שנרצחו בפיגוע בירושלים, והאחיות רינה ומאיה די בנות ה-16 וה-20, שנרצחו בפיגוע בבקעה. תמונות האחים נתלו על מרפסות בבניין, לצד תמונות האחים מעיין וסהר עשור שנספו בשיטפון בערבה לפני כשבועיים, והכיתוב "אחים אנחנו".

עוד בוואלה!

הרצוג בטקס יום הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה: "מבקש שנפשוט מעלינו את המחלוקות"

לכתבה המלאה
בניין בשדרות מנציח את זוגות האחים שנרצחו בפיגועים בתקופה האחרונה 25 באפריל 2023. מור אברגל, אתר רשמי
בניין בשדרות מנציח את זוגות האחים שנרצחו בפיגועים בתקופה האחרונה 25 באפריל 2023/אתר רשמי, מור אברגל

לפני חודשיים, האחים הלל מנחם יניב, בן ה-21, ויגל יעקב יניב, בן ה-19, נרצחו בפיגוע ירי בשומרון, סמוך לחווארה. השניים, תושבי הר ברכה, למדו בישיבות הסדר. זמן קצר לפני מותו, הלל סיים שירות בחיל הים, ואף הוענק לו תואר מצטיין קורס. יגל סייע בתחילת השנה בהקמת שלוחת הישיבה בטירת כרמל. בימים אלו אמור היה להתחיל את ההליכים לקראת גיוסו הקרבי לצה"ל.

לאחר הרצח, אמם של האחים שלחה הקלטה לנוער הר ברכה ואמרה: "חטפנו סטירת לחי אדירה מהקב"ה. אנחנו מנסים למצוא את הדברים הטובים. יש לנו חור ענק בלב, ושום דבר לא יסגור אותו. לא בנייה, לא הפגנה, לא שום דבר. גם שמחות במשפחה יהיו פלסטר, החור יישאר ואנחנו נלמד לחיות איתו בשמחה ולהמשיך".

הצילום המשפחתי האחרון של משפחת יניב- לפני שהלל מנחם ויגל יעקב נרצחו בפיגוע בחווארה. 26 בפברואר 2023. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
הלל ויגל יניב/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

"הם היו שניהם בדרך ללימוד תורה, לעשות שירות משמעותי בצבא", המשיכה האם. "אין לי מילים שיכולות לנחם, אבל אנחנו סומכים עליכם. תכננו לעשות שבת פרידה ובעזרת השם נעשה שבת משמעותית של הנוער ונוכל לדבר ונשמח מאוד שתכתבו סיפורים וזיכרונות ודברים מיוחדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully