וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בטקס יום הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה: "מבקש שנפשוט מעלינו את המחלוקות"

עודכן לאחרונה: 25.4.2023 / 14:42

הנשיא נשא דברים ברקע יום זיכרון טעון, שבמהלכו נרשמו מחאות נגד שרים בבתי עלמין: "מבקש שנסיר את המחיצות". עוד הוסיף: "יש לדאוג שקולן של משפחות חללי הטרור יילקח בחשבון". בן למשפחה שכולה מחה בזמן נאום נתניהו והניף דגל ישראל; רה"מ: "כולנו אחים, בכאב ובשמחה"

בווידאו: נאום יצחק הרצוג ובנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לזכרם של חללי פעולות האיבה/רוני כנפו

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא היום דברים בטקס יום הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה בהר הרצל ואמר: "שוב כמו בכל שנה אנחנו נפגשים כאן. השנה אני פונה לכלל הציבור בישראל ומבקש שנפשוט מעלינו את המחלוקות, נתעטף בכאב ובגעגוע וניזכר בזכרם של ההרוגים".

"אני זוכר שעמדנו פה בשנה שעברה וקיוונו שמשפחת השכול לא תגדל. כעבור יממה אחת בלבד, במוצאי העצמאות, זעזע את כולנו הפיגוע באלעד", הוסיף הנשיא. "מאז, מיכל ואני פוקדים את בתי האבלים של כל משפחה ומשפחה שהצטרפה למעגל השכול. מכל אמונה, תפיסה ואורחות חיים. כל משפחה וסיפורה. כל משפחה ואסונה הכבד".

עוד הוסיף הרצוג: "יש לדאוג לכך שקולן של חללי משפחות הטרור יילקח בחשבון. הדברים נוגעים גם לפצועי הטרור, בגוף ובנפש, הנושאים עמם יום יום ושעה שעה את צלקות הטרור. עלינו לשים את רווחתם בראש סדר העדיפויות".

נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס האזכרה הממלכתי לזכרם של חללי פעולות האיבה. הר הרצל, ירושלים. אריק מרמור, פלאש 90
"לפשוט מעלינו את המחלוקות", הנשיא הרצוג בטקס/פלאש 90, אריק מרמור

אחריו נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ניר גלאון, בן למשפחה שכולה, הרים בזמן נאומו דגל ישראל שעליו הודפס נוסח מגילת העצמאות. בן למשפחה שכולה אחרת ניסה לחטוף ממנו את הדגל. גלאון, ששכל את אחותו בפיגוע באוטובוס הדמים ב-1978, הסביר את החלטתו למחות נגד המהפכה המשפטית: "בחרתי במחאה שקטה כי לא רציתי להפריע למשפחות השכולות, מצד שני צריך להזכיר שיש כאן המון אנשים שקבורים לטובת המדינה הזו ובחרו אחרת. אי אפשר לבצע מחטף כזה בלי כל העם. הרגשתי שמשהו חייב להיאמר".

בנאום עצמו, אמר נתניהו כי "כל דור בתורו חייב לעמוד איתן מול אויבנו. בניגוד לקיומנו השברירי ביישוב העברי הקטן, היום עוצמתנו איננה מוטלת בספק. אנחנו שולחים את מיטב לוחמינו כדי להיאבק בטרור. כל מי שמרים ידו, לא ינקה. אנחנו מרחיבים את אחיזתנו ברחבי המולדת. נוסיף לבנות, נוסיף לנטוע, נוסיף חיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נאום בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לזכרם של חללי פעולות האיבה. הר הרצל, ירושלים. רוני כנפו
"עוצמתנו איננה מוטלת בספק". נתניהו בטקס לזכר נפגעי פעולות האיבה/רוני כנפו

"הרב ליאו די מהיישוב אפרת הביא למנוחות יום אחר יום את בנותיו ואת רעייתו לוסי", הוסיף נתניהו. "ארגוני הטרור, כך אמר, אינם מבחינים בין תושבי אפרת לתושבי תל אביב. אנחנו בני האור, הלוחמים בבני החושך, תמיד ננצח כי עם ישראל חי". "משפחות יקרות, החיבוק האוהב של העם עוטף אתכם. כולנו אחים, כולנו אחים בכאב, ביגון, וגם בשמחה", סיים את דבריו וזכה לתשואות מהקהל.

מחאה שקטה בזמן נאום בנימין נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לזכרם של חללי פעולות האיבה. הר הרצל, ירושלים. רוני כנפו
מחאה נגד נתניהו בזמן נאומו בטקס לזכר נפגעי פעולות האיבה, היום/רוני כנפו

מוקדם יותר נאם ראש הממשלה בטקס הממלכתי לזכר חללי מערכות ישראל ואמר: "השנה יותר מתמיד, ביום הזיכרון לגיבורי האומה נזכור שאחים אנחנו: יהודים, דרוזים, מוסלמים, בדואים, נוצרים, צ'רקסים. אחים לשירות, אחים לנשק, אחים לדם".

בבית העלמין בבאר שבע התפרצו היום משפחות שכולות לנאומו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. כמה משפחות שכולות אחרות בחרו להגיע למקום מוקדם, ולעזוב לפני הנאום. במהלך הנאום, אחד הנוכחים במקום פרץ בשירת "יפי הבלורית והתואר". השר בן גביר קרא לאפשר למוחים לצעוק נגדו: "הם פטריוטים, אני מרכין את הראש".

נאום איתמר בן גביר לבית העלמין בבאר שבע וברקע צעקות 25.04.23. ללא, מערכת וואלה
בן גביר בטקס בבאר שבע/מערכת וואלה, ללא

בנאומו אמר בן גביר כי "יום הזיכרון נסמך ליום העצמאות כדי לבטא את החוב הגדול שאנחנו חייבים לכולכם משפחות יקרות וגיבורות. אנחנו מעריכים אתכן, אוהבים אתכן, מחבקים אתכן חיבוק גדול ותמיד נזכור, שאחים אנחנו. בני עם אחד אנחנו". בסיום דבריו, חלק מהנוכחים מחאו לו כפיים.

בבית העלמין הצבאי בעוספיא, כמה מבני העדה הדרוזית חסמו את כניסתה של השרה גילה גמליאל למקום. הם סגרו את השער לבית העלמין והבהירו: "היא תישאר בחוץ". על חומת המקום נתלו כרזות מחאה נגד חוק קמיניץ, שנועד לאכוף בנייה בלתי חוקית. בין היתר נכתב בשלטים "בין לוויה להלוויה הדרוזים נשכחים".

בבית העלמין ברחובות נרשמה מחאה בזמן נאום השר משה ארבל. בבית העלמין נחלת יצחק שבתל אביב השר אופיר אקוניס העביר את זכות הדיבור שלו לנינט מונשיין, אמו של שון מונשיין שנהרג בצוק איתן. בתגובה לכך, הנוכחים במקום מחאו כפיים.

גם בזרועות הביטחון ציינו את יום הזיכרון. בטקס לזכר נופלי המשטרה פנה המפכ"ל קובי שבתאי למשפחות השכולות ואמר: "משפחות יקרות, מדי שנה אנו ניצבים יחד ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בהר המקודש הזה. וכמו בהר הזה, פוקדים כעת שוטרים, לצד המשפחות השכולות, את כלל קברי חללי המשטרה. יחד הם ידליקו נר לזכרם, יעמדו דומם- בין קברי החללים. מתרפקים על זיכרונות העבר, מוחים דמעה בזווית העין, חושקים שפתיים, נאחזים ברסיסי החיים שאבדו ומתייסרים מעוצמת האובדן. לצערנו, גם השנה איבדנו מטובי בנינו ובנותינו. גם השנה הצטרפו משפחות נוספות למשפחת השכול. אתן משפחות יקרות, מקור כוחנו להמשיך את דרכם באמונה, בתקווה ובגאווה".

נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, אמרה בטקס על "פרויקט הרוח" לשיקום אנדרטאות נופלי המלחמה: "הפרויקט מביא לידי ביטוי את ערכינו ואמונתנו שהזיכרון והמורשת של מדינת ישראל לעולם יעמדו לנגד עינינו. זיכרון זה מהווה עבורנו תזכורת למהות קיומנו למהות תפקידנו, כארגון ביטחוני, בעל ייעוד החברתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully