וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בטקס יום הזיכרון בהר הרצל: "השנה, יותר מתמיד - נזכור שאחים אנחנו"

עודכן לאחרונה: 25.4.2023 / 13:06

ראש הממשלה נשא דברים בטקס המרכזי: "אנחנו אחים לשירות, אחים לנשק, אחים לדם". בצל יום זיכרון טעון, במהלכו נרשמו מחאות נגד שרים שהגיעו לבתי העלמין ברחבי הארץ, הוסיף: "משפחות השכול וגבורת הנפש שלהן מחזקות את רוח העם"

בווידאו: נתניהו בטקס הממלכתי ליום הזיכרון: "אחים אנחנו, משפחת השכול מחזקת את רוח העם"/משרד הביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (שלישי) דברים בטקס יום הזיכרון בהר הרצל ואמר כי "השנה יותר מתמיד, ביום הזיכרון לגיבורי האומה נזכור שאחים אנחנו: יהודים, דרוזים, מוסלמים, בדואים, נוצרים, צ'רקסים. אחים לשירות, אחים לנשק, אחים לדם".

עוד התייחס נתניהו להגעתו של קצין צנחנים שנפצע קשה בפיגוע למסדר של חייליו ואמר כי "הם הריעו לו ממושכות, כאחים בלב ובנפש. זו הרוח האמיתית של העם שלנו. יחד נעמוד כאחים ונשיב את אחינו אורון, הדר, אברה והישאם. יחד נעמוד כאחים ונבטיח את עצמאותנו מדור לדור. יחד נעמוד כאחים ונרכין ראשנו לגבורת הנופלים ותעצומות הנפש של המשפחות".

את הדברים נשא ברקע יום זיכרון טעון, שכלל מחאות נגד כמה שרים בבתי עלמין ברחבי הארץ, בצל הקרע הלאומי סביב המהפכה המשפטית. "תמיכת העם נותנת לנו כוח להיאחז בחיים ולהתגבר על אובדן אחים ובנים. משפחות השכול מצדן וגבורת הנפש שלהן מחזקות את רוח העם", אמר נתניהו.

טקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג. 25 באפריל 2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אחים אנחנו". נתניהו בנאומו בהר הרצל/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ השתתף בטקס בראשון לציון ואמר: "כמי שהייתה לו הזכות להילחם על המדינה ולפקד על צבא ההגנה לישראל, חשתי פעמים רבות את כאב האובדן. אני מגדיר את עצמי - מפקד שכול. ככזה, אני כואב ומפוכח, יודע שבלי שנחיה על חרבנו, לא נוכל לחלום - ומבלי שנחלום, אין טעם לאחוז בחרב. משפחות יקרות, הדרך היחידה שנמשיך להיות ראויים לכן ב-2023, היא שלא נשכח ולו לרגע את החולמים שלכם - הפרטיים. את שחלמו וחלמתם אתם עבורם, ואת שלחמו למענו - מדינת ישראל. חובתנו לכם ולהם היא שנוסיף לבנות את החלום הזה - בשמם. שנמשיך להילחם למענו - בדרכם".

שרת החינוך לשעבר יפעת שאשא ביטון נאמה בבנימינה ואמרה: "השכול במדינתנו לא עושה הבחנה. בבתי העלמין הצבאיים טמונים טובי בנינו ובנותינו, והם מכל חלקי החברה ומכל רחבי הארץ. לכן, ביום הקדוש הזה, יותר מבכל יום אחר, עלינו להיות מאוחדים".

בבית העלמין בבאר שבע התפרצו משפחות שכולות לנאומו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. כמה משפחות שכולות אחרות בחרו להגיע למקום מוקדם, ולעזוב לפני הנאום. במהלך הנאום, אחד הנוכחים במקום פרץ בשירת "יפי הבלורית והתואר". השר בן גביר קרא לאפשר למוחים לצעוק נגדו: "הם פטריוטים, אני מרכין את הראש".

בנאומו אמר בן גביר כי "יום הזיכרון נסמך ליום העצמאות כדי לבטא את החוב הגדול שאנחנו חייבים לכולכם משפחות יקרות וגיבורות. אנחנו מעריכים אתכן, אוהבים אתכן, מחבקים אתכן חיבוק גדול ותמיד נזכור, שאחים אנחנו. בני עם אחד אנחנו". בסיום דבריו, חלק מהנוכחים מחאו לו כפיים.

עוד בוואלה!

"שלמה נהרג לי על הכתף, עד היום אני רואה את העיניים הכחולות שלו ברגעים שלפני הקרב"

לכתבה המלאה
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. בני משפחת טרטנר מניחים זר על קברו של החלל גרשון טרטנר שנפל במלחמת ששת הימים ברמת הגולן. בית העלמין בחדרה, 25 באפריל 2023. שלומי גבאי
מתייחדים עם הנופלים. בית העלמין הצבאי בחדרה, היום/שלומי גבאי
מפקד חיל האוויר הנוכחי תומר בר ומפקד חיל האוויר לשעבר נורקין. ירושלים. 25 באפריל 2023. ראובן קסטרו
מפקד חיל האוויר תומר בטקס הזיכרון של החיל/ראובן קסטרו
מניפים שלט ״לא לדיקטטורה״ בזמן נאום גלנט  טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה קרית שאול, תל אביב . 25 באפריל 2023. ניב אהרונסון
שלט שהונף במהלך הטקס בקריית שאול/ניב אהרונסון

בד בבד, בבית העלמין הצבאי בעוספיא, כמה מבני העדה הדרוזית חסמו את כניסתה של השרה גילה גמליאל למקום. הם סגרו את השער לבית העלמין והבהירו: "היא תישאר בחוץ". על חומת המקום נתלו כרזות מחאה נגד חוק קמיניץ, שנועד לאכוף בנייה בלתי חוקית. בין היתר נכתב בשלטים "בין לוויה להלוויה הדרוזים נשכחים".

בבית העלמין ברחובות נרשמה מחאה בזמן נאום השר משה ארבל. בבית העלמין נחלת יצחק שבתל אביב השר אופיר אקוניס העביר את זכות הדיבור שלו לנינט מונשיין, אמו של שון מונשיין שנהרג בצוק איתן. בתגובה לכך, הנוכחים במקום מחאו כפיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully