וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות נגד בן גביר בב"ש, בעוספיא: משפחות מנעו מגמליאל להיכנס

כמה משפחות שכולות אחרות בחרו להגיע למקום מוקדם, ולעזוב לפני נאום השר לביטחון לאומי. מפגינים בני העדה הדרוזית חסמו את כניסת השרה גמליאל לבית העלמין בעוספיא. מחאות גם בנאומי השרים גלנט, רגב וארבל. אקוניס העביר את זכות הדיבור שלו לאם שכולה

בווידאו: צעקות ואבטחה כבדה על רקע הגעתו של איתמר בן גביר לבית העלמין בבאר שבע/יניר יגנה

משפחות שכולות התפרצו היום (שלישי) לנאומו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס יום הזיכרון הממלכתי בבית העלמין הצבאי שבבאר שבע. כמה משפחות שכולות אחרות בחרו להגיע למקום מוקדם, ולעזוב לפני הנאום. במקום הוצבו מאבטחים רבים.

אחד הנוכחים במקום פרץ בשירת "יפי הבלורית והתואר". השר בן גביר קרא לאפשר למוחים לצעוק נגדו: "הם פטריוטים, אני מרכין את הראש". בנאומו אמר בן גביר כי "יום הזיכרון נסמך ליום העצמאות כדי לבטא את החוב הגדול שאנחנו חייבים לכולכם משפחות יקרות וגיבורות. אנחנו מעריכים אתכן, אוהבים אתכן, מחבקים אתכן חיבוק גדול ותמיד נזכור, שאחים אנחנו. בני עם אחד אנחנו". בסיום נאומו, זכה למחיאות כפיים מחלק מהנוכחים.

בד בבד, בבית העלמין הצבאי בעוספיא, כמה מבני העדה הדרוזית חוסמים את כניסתה של השרה גילה גמליאל למקום. הם סגרו את השער לבית העלמין והבהירו: "היא תישאר בחוץ". על חומת המקום נתלו כרזות מחאה נגד חוק קמיניץ, שנועד לאכוף בנייה בלתי חוקית. בין היתר נכתב בשלטים "בין לוויה להלוויה הדרוזים נשכחים".

לפרויקט "אחים לנשק"

ממול לבית העלמין, ניצב קומץ מפגינים בחולצות שחורות עם. כוח משטרה גדול במקום. המוחים איימו כי "אם גמליאל תיכנס לבית העלמין, אנחנו ניכנס איתה ונתפרץ לדברים שלה". "עם יד וחצי, עם שתי אצבעות, אנחנו נעצור אותה. לא ניתן לה לדבר", אומר פאיז אבו ראאד משפרעם, שאיבד יד והתעוור ב-1981.

בבית העלמין קריית שאול בתל אביב אח שכול הניף שלו במהלך נאום שר הביטחון יואב גלנט, עליו נכתב "אחי נהרג במלחמת יום הכיפורים, אחייני נחטף ונרצח. במותם ציוו עלינו את הדמוקרטיה - ולא, לא לדיקטטורה". בבית העלמין בחולון אחת הנוכחות קראה לפני נאום השרה מירי רגב: "היא לא יכולה לזרוע הרס ולהגיע, היא מבזה את החיילים".

בבית העלמין ברחובות נרשמה מחאה בזמן נאום השר משה ארבל. בבית העלמין נחלת יצחק שבתל אביב השר אופיר אקוניס העביר את זכות הדיבור שלו לנינט מונשיין, אמו של שון מונשיין שנהרג בצוק איתן, וזכה למחיאות כפיים מהנוכחים. ברעננה פרצו משפחות שכולות בשירת "התקווה" במהלך נאומה של ח"כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית. כמה מהנוכחים קראו "בושה", והושתקו על ידי אחרים.

עימותים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה עקב הגעתה של חה"כ גילה גמליאל לבית העלמין בעוספיא.  25 באפריל 2023. יואב איתיאל
גמליאל מוקפת בשוטרים בכניסה לבית העלמין בעוספיא/יואב איתיאל

המחאה נגד השרה מירי רגב בחולון

מירי רגב בבית העלמין בחולון/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. בית העלמין בבאר שבע, 25 באפריל 2023. אמיר בוחבוט
בית העלמין בבאר שבע, הבוקר/אמיר בוחבוט
מניפים שלט ״לא לדיקטטורה״ בזמן נאום גלנט  טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה קרית שאול, תל אביב . 25 באפריל 2023. ניב אהרונסון
מחאה בקריית שאול/ניב אהרונסון

מוקדם יותר, שר הביטחון יואב גלנט קרא בטקס הקראת שמות החללים בהיכל הזיכרון בהר הרצל "להשאיר את המחלוקת מחוץ לבתי העלמין". "אני שב ומבקש מאזרחי ישראל כולם לשמור על קדושת היום ולכבד את זכר הנופלים", הוסיף.

בעקבות הביקורת, כמה שרים וחברי ממשלה ביטלו את הגעתם לטקסים הממלכתיים. בין היתר הודיעו כי ייעדרו מהטקסים שר השיכון יצחק גולדקנופף וסגן שר התרבות והספורט יעקב טסלר מסיעת אגודת ישראל, שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד וח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית.

לפרויקט "אחים לנשק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully