וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים מנעו מהשרה גמליאל להיכנס לבית העלמין ביום הזיכרון: "אבא, עשיתי לך כבוד"

עודכן לאחרונה: 25.4.2023 / 13:48

אחד המוחים בעוספיא, בן שכול, נישק את קבר אביו ובכה: "נציגת הממשלה לא נכנסה לפה". על חומת המקום נתלו כרזות מחאה נגד חוק קמיניץ, שנועד לאכוף בנייה בלתי חוקית: "בין לוויה להלוויה הדרוזים נשכחים". בסיום הטקס שבה גמליאל לבית העלמין: "הזעקה הגיעה ללבי"

בווידאו: יום זיכרון מתוח: מפגינים מנעו מהשרה גמליאל להיכנס לבית העלמין בעוספיא/יואב איתיאל

מפגינים מבני העדה הדרוזית, בהם בני משפחות שכולות, חסמו היום (שלישי) את כניסתה של שרת המודיעין גילה גמליאל לבית העלמין הצבאי בעוספיא לקראת טקס יום הזיכרון. הם סגרו את השער לבית העלמין והבהירו: "היא תישאר בחוץ". על חומת המקום נתלו כרזות מחאה נגד חוק קמיניץ, שנועד לאכוף בנייה בלתי חוקית. בין היתר נכתב בשלטים "בין לוויה להלוויה הדרוזים נשכחים". עם סיום הטקס, אמרו המוחים: "זו רק ההתחלה".

לפרויקט "אחים לנשק"

אחד המפגינים, עז אבו רוקן ששכל את אביו באסון צור השני, נשק לקבר אביו ובכה: "עשיתי לך כבוד, היא לא נכנסה לפה". "הממשלה השקרנית חתמה על חוק הלאום וחוק קמיניץ", הוא אמר לוואלה. "הם קיבלו מאיתנו מסר. אנחנו מזכירים את הבנים שלנו שנפלו ושמו את הדם שלהם בשביל המדינה הזו".

לפני הטקס, ממול לבית העלמין, ניצב קומץ מפגינים בחולצות שחורות. המוחים איימו כי "אם גמליאל תיכנס לבית העלמין, אנחנו ניכנס איתה ונתפרץ לדברים שלה". "עם יד וחצי, עם שתי אצבעות, אנחנו נעצור אותה. לא ניתן לה לדבר", הסביר לוואלה פאיז אבו ראאד משפרעם, שאיבד יד והתעוור ב-1981.

עימותים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה עקב הגעתה של חה"כ גילה גמליאל לבית העלמין בעוספיא.  25 באפריל 2023. יואב איתיאל
"היא תישאר בחוץ". מפגינים מונעים מהשרה גלמיאל להיכנס לבית העלמין בעוספיא/יואב איתיאל

רפיק חלבי, ראש המועצה המקומית דליית אל-כרמל,אמר כי "דיברתי אתמול עם השרה פעמיים, אמרתי לה שיש מודיעין שחור ושלא תגיע, אבל היא אמרה שיש לה מודיעין שלה שאומר לה שיהיה בסדר. זו התוצאה. המחאה היא לא אישית נגד גילה, אלא נגד הממשלה".

בתום הטקס, שבה גמליאל לבית העלמין ואמרה לוואלה כי "באתי על מנת לכבד את המשפחות השכולות. יש הרבה אמוציות סביב דברים שצריך לבחון אותם. הזעקה על סוגיות מורכבות הגיעה ללבי, ויש הרבה דברים שצריך לתקן ולשפר, אבל צריך לכבד את החללים שלנו ולעשות את ההפרדה".

עוד בוואלה!

נתניהו בטקס יום הזיכרון בהר הרצל: "השנה, יותר מתמיד - נזכור שאחים אנחנו"

לכתבה המלאה
יום זיכרון טעון: מפגינים מנעו מהשרה גמליאל להיכנס לבית העלמין בעוספיא.. יואב איתיאל
"עשיתי לך כבוד". עז אבו רוקן על קבר אביו/יואב איתיאל

לא רק בעוספיא נרשמו מחאות נגד שרים. בבאר שבע, כמה משפחות שכולות התפרצו לנאומו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. כמה משפחות שכולות אחרות בחרו להגיע למקום מוקדם, ולעזוב לפני הנאום. אחד הנוכחים במקום פרץ בשירת "יפי הבלורית והתואר".

השר בן גביר קרא לאפשר למוחים לצעוק נגדו: "הם פטריוטים, אני מרכין את הראש". בנאומו אמר בן גביר כי "יום הזיכרון נסמך ליום העצמאות כדי לבטא את החוב הגדול שאנחנו חייבים לכולכם משפחות יקרות וגיבורות. אנחנו מעריכים אתכן, אוהבים אתכן, מחבקים אתכן חיבוק גדול ותמיד נזכור, שאחים אנחנו. בני עם אחד אנחנו". בסיום דבריו, זכה למחיאות כפיים מחלק מהנוכחים.

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. בית העלמין בעוספיא.  25 באפריל 2023. יואב איתיאל
בית העלמין בעוספיא/יואב איתיאל

בבית העלמין קריית שאול בתל אביב אח שכול הניף שלו במהלך נאום שר הביטחון יואב גלנט, עליו נכתב "אחי נהרג במלחמת יום הכיפורים, אחייני נחטף ונרצח. במותם ציוו עלינו את הדמוקרטיה - ולא, לא לדיקטטורה". בבית העלמין בחולון אחת הנוכחות קראה לפני נאום השרה מירי רגב: "היא לא יכולה לזרוע הרס ולהגיע, היא מבזה את החיילים".

בבית העלמין ברחובות נרשמה מחאה בזמן נאום השר משה ארבל. בבית העלמין נחלת יצחק שבתל אביב השר אופיר אקוניס העביר את זכות הדיבור שלו לנינט מונשיין, אמו של שון מונשיין שנהרג בצוק איתן, וזכה למחיאות כפיים מהנוכחים. ברעננה פרצו משפחות שכולות בשירת "התקווה" במהלך נאומה של ח"כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית. כמה מהנוכחים קראו "בושה", והושתקו על ידי אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully