וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיה ורינה נרצחו בפיגוע בבקעת הירדן, מאבק על חיי אימן לאה

עודכן לאחרונה: 8.4.2023 / 22:05

הותר לפרסום כי מאיה בת ה-20 ורינה בת ה-16, תושבות אפרת, נרצחו בפיגוע בצפון הבקעה. מערכת הביטחון ממשיכה במאמצים ללכוד את המחבלים: "המטרה - לייצר לחץ". מצבן של אימן נותר אנוש והיא מאושפזת בבית החולים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בהצהרה סמוך לזירת הפיגוע בבקעת הירדן, 7 באפריל 2023/אלעד מלכה

הערב (שבת) הותרו לפרסום שמותיהם של הנרצחות בפיגוע בבקעת בנימין, רינה די בת ה-16 ומאיה די בת ה-20. האם, שנפצעה אנושות, היא לאה (לוסי). הלוויית ההרוגות צפויה מחר, שכן בני משפחה רבים צפויים להגיע מבריטניה. בבית החולים הדסה בירושלים עדיין נלחמים על חייה של האם.

המצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע אתמול עדיין נמשך. בעקבות הנחיית הרמטכ"ל הרצי הלוי, תוגברו הכוחות באזור והוקמו מספר דו ספרתי של מחסומים סביב יריחו ובנימין כדי לאתר את החוליה.

לדברי גורם צבאי, לפי שעה הוחלט שלא לכתר את יריחו, שאליה לפי הערכות נמלטו המחבלים. במקום זאת הוחלט להציב באזור מספר גדול של מחסומים, בהם יבדקו לוחמים כלי רכב חשודים, ויערכו בתוכם חיפוש. "המטרה לייצר לחץ על השטח, לגרום למחבלים לעשות טעויות ולשבש כוונות לפיגועים נוספים באזור", מסר.

במקביל הוקם חפ"ק מיוחד בשב"כ שאליו מתנקז מרבית המידע, וממנו יוצאות הנחיות למשימות מבצעיות בשטח במסגרת המצוד.

רינה די, נרצחה בפיגוע בצומת חמרה, בקעת הירדן. באדיבות המשפחה
רינה די, שנרצחה בפיגוע בבקעה/באדיבות המשפחה

אביהן של הנרצחות פרסם הערב מסר שבו אמר: "מעציב אותנו המתח הפוליטי בישראל, שנגרם מהיעדר אמון בממשלה הציונית הדתית הראשונה. יש אנשים שחושבים שממשלה דתית תדכא זכויות מיעוטים ותהפוך לטוטאליטרית. אבל זה לא סיכון שקיים בישראל, משום שיהודים דתיים מאמינים באיזון בין אהבה לצדק. מצידנו, אנו חשנו חיבוק חם ואהבה מהיהודים בישראל ומחוץ לה, ואנחנו בטוחים שהצדק ייעשה".

עוד בוואלה!

חג תחת אש: ירי מעזה ומלבנון, פיגועים בבקעה ובתל אביב

לכתבה המלאה
חברי הנרצחות בפיגוע בצומת חמרה מתאבלים, אפרת, 7 באפריל 2023. גרשון אלינסון, פלאש 90
חברי הנרצחות בפיגוע מתאבלים, 7 באפריל 2023/פלאש 90, גרשון אלינסון

ממדרשיית קמ"ה נמסר: "לצערנו, ולאחר שהותר לפרסום, אנו מבקשים לשלוח תנחומים גדולים למשפחת די והעיר אפרת, על הפיגוע הנתעב והאכזרי, שבו נרצחה גם מאיה, בת שרות לאומי במדרשיית קמ"ה שלנו, שנגעה בכלכך הרבה מעגלים נוספים בקהילת ירוחם, במסגרת מועדונית ניצנים, מרכז היום לקשישים, חברותא אישית עם עולה חדשה וגם אצל שמחה אבוקרט שלנו. לאחרונה התנדבה לסייע לנו לגייס בנות שרות נוספות לשנה הבאה, שהן עולות חדשות דוברות אנגלית כמותה".

תמימה, רכזת הגרעין ספדה למאיה וכתבה: "מאיה יקרה שלי. איך אפשר להיפרד? זה קשה כל כך...
חיים צעירים שנגדעו בכזאת אכזריות, זה לא נתפס בכלל. הפנים המאירות שלך, החיוך הגדול, הנוכחות שלך, הרצון כל הזמן להוסיף טוב, להוסיף עשייה, לתקן מה שצריך, הכנות שלך, האופטימיות, הביטחון
קשה לדמיין את הגרעין בלעדייך, הנוכחות שלך הייתה כל כך משמעותית. לא פחדת להגיד את דעתך, גם אם הייתה שונה. רצית לנצל את השנה הזאת, להתקדמות אישית, לעבודת המידות ולהמון נתינה לעמ"י, ובאמת זו שנה מאתגרת ולא פשוטה וראיתי איך צמחת והתקדמת, מדהים בכמה אנשים הצלחת לגעת, ליצור קשרים, להאיר".

חברי הנרצחות בפיגוע בצומת חמרה מתאבלים, אפרת, 7 באפריל 2023. גרשון אלינסון, פלאש 90
חברי הנרצחות בצומת חמרה/פלאש 90, גרשון אלינסון

יותר מאלף לוחמים מתגברים את יהודה ושומרון והבקעה ב-24 השעות האחרונות בעקבות הפיגועים וההתרעות לפיגועים. בנוסף לכך הוקפצו לוחמים מחופשות, בהם צוותי מסתערבים מיחידת דובדבן.

בעקבות ההסלמה הביטחונית מסר גורם ביטחוני כי "המסר הכללי הוא לצנן את הזירות. גם בצפון. גם בדרום. בטח סביב הר הבית. לא מעוניינים בהסלמה בטח לא שקשורה לענייני דת. אבל אם נדרש? אנחנו מוכנים למערכה גם בצפון וגם בדרום. הדריכות תלווה אותנו עד סוף חודש הרמדאן.

רכב המחבלים שביצעו את הפיגוע בצפון הבקעה
7 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רכב המחבלים שביצעו את הפיגוע, אתמול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת פיגוע ירי בצומת חמרה שבצפון בקעת הירדן ,7 באפריל 2023. מיכאל גלעדי, פלאש 90
זירת הפיגוע בבקעה, אתמול/פלאש 90, מיכאל גלעדי

פיגוע הירי שאירע אתמול בבקעה, אירע בכביש 57 סמוך לצומת חמרה. במהלכו נורו למוות שתי אחיות בנות 21 ו-16 מהיישוב אפרת. אמן, בת 48, נפצעה אנוש, ופונתה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים.

גורם צבאי סיפר כי מהממצאים בזירה עולה כי הרכב שבו נסעו הנשים נורה על ידי המחבלים, שאף עשו וידוא הריגה לאחר מכן. לדברי הגורם, במערכת הביטחון לא פוסלים אפשרות ל"פיגוע מתוחכם", שבו המחבלים נסעו ברכב, פגעו בכוונה במכונית הישראלית וגרמו לה לסטות מהכביש. אחרי כן יצאו מהרכב ופתחו באש לעבר הנוסעות.

מתמונות שהגיעו לידי וואלה! עולה כי המפגעים נסעו ברכב מסוג פולקסווגן עם לוחיות רישוי ישראליות. עם זאת, המספר שעל לוחית הרישוי מסתיים בספרות 26, דבר שיכול להצביע על כך שהוא נגנב ממונית. מנגד, ברישומי המשטרה המכונית לא נרשמה כגנובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully