וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל עלה על המדרכה, פגע בתיירים, המשיך לכיוון שביל האופניים - ונוטרל

יוסף אבו ג'אבר, המחבל שביצע את הפיגוע אמש בתל אביב, נסע מצפון לדרום בסמוך לטיילת צ'רלס קלור, כשלפתע סטה מהכביש, עלה על המדרכה ודרס את התיירים שהיו במקום. לאחר מכן, ג'אבר המשיך לנסוע על שביל האופניים, איבד שליטה על רכבו שהתהפך, והוא נוטרל ומת

בווידאו:חשד לפיגוע, תל אביב, 7 באפריל 2023/יותם רונן, עדת ראייה ריקי, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

לקראת השעה 22:00 אתמול (שישי), יוסף אבו ג'אבר, המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב, נסע מצפון לדרום בסמוך לטיילת צ'רלס קלור, כשלפתע סטה מהכביש, עלה על המדרכה ודרס את התיירים שהיו במקום. לאחר מכן, ג'אבר המשיך לנסוע על שביל האופניים, איבד שליטה על רכבו שהתהפך, והוא נוטרל ומת. עוד סייעו בנטרולו גם פקחי עיריית תל אביב.

אלסנדרו פאריני בן ה-35 מאיטליה, עורך דין מרומא שהגיע לחופשת פסחא בישראל יחד עם חבריו, הוא התייר האיטלקי שנרצח בפיגוע הדריסה בטיילת בתל אביב. מלבד פאריני, שלושה תיירים נוספים נפצעו באורח בינוני, וארבעה אחרים נפצעו קל.

אביו של אלסנדרו, אנזו, שוחח עם ערוץ התקשורת האיטלקי "al Messaggero" להם אמר: "זה לא יכול להיות, הוא רק הגיע לשם בבוקר". פאריני בן ה-35, סיים את לימודי עריכת הדין שלו בהצטיינות באוניברסיטת Luiss שברומא כבר בשנת ב-2011. חמש שנים לאחר מכן, ב-2016, המשיך ללימודי דוקטורט באוניברסיטת "תור ורגטה", אותם סיים בשנת 2019.

מנהל המשרד בו עבד פאריני, אמר בריאיון לתקשורת המקומית: "אלסנדרו היה ילד מקסים ואיש מקצוע מבריק ומחויב". חבריו שהיו איתו בעת שנרצח הוסיפו: "הלכנו על שפת הים, כשלפתע הופיעה המכונית. המחבל רץ אלינו ולחברים שלנו. הוא (פאריני) נפל ארצה והתחיל לדמם מהראש". בתקשורת האיטלקית ציינו כי פאריני עבד במשרד עורכי דין בינלאומי, וכי הוא אהב לטייל בעולם.

זירת פיגוע ירי, תל אביב, 7 באפריל 2023. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בתל אביב, אמש/ראובן קסטרו
זירת פיגוע ירי, תל אביב, 7 באפריל 2023. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בתל אביב, אמש/ראובן קסטרו

את הפיגוע ביצע המחבל יוסף אבו ג'אבר, בן ה-45 מכפר קאסם, תושב ערבי-ישראלי ללא רקע ביטחוני קודם. הפיגוע אירע בשתי זירות נפרדות באזור, הראשונה ברחוב צ'ארלס קלור והשנייה ברחוב קויפמן בעיר.

מדובר במשפחה בדואית מהנגב שלפני שנים רבות נדדה לאיזור כפר קאסם והשתקעה בה. הידיעה שהגיעה מתל אביב הכתה את בני המשפחה בהלם. בתחילה מיאנו להאמין, הניחו שהרכב נגנב ושמדובר בטעות בזיהוי. מאז שהמשטרה הופיעה ליד בית המשפחה בכפר קאסם והופיעו פרסומים רשמיים, הם מסתגרים בתוך עצמם. הם ביקשו לשלוח נציג לזיהוי הגופה במכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר.

"מדובר בבחור נורמטיבי. בעל עסק. בעבר היתה לו חנות דיסקים מוסיקה. דוד שלו נהרג לפני כמה ימים מנפילת מזגן בתאונת עבודה בעיר, והוא ישב בבית המשפחה באבל. קיוונו שזה לא הוא ולא אף אחד מכפר קאסם", אמר לוואלה מורה מקומי, "חבל מאוד. זה אירוע מצער. אי אפשר להבין דבר כזה ואי אפשר להבין מה עבר לו בראש. נקווה שזה אירוע יחידני ולא קשור פה לאף אחד אחר".

נטרול המחבל שביצע את פיגוע הירי, תל אביב, 7 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נטרול המחבל, אמש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת פיגוע ירי, תל אביב, 7 באפריל 2023. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בתל אביב, אמש/ראובן קסטרו

מוקדם יותר אתמול, שתי אחיות בנות 21 ו-16 מהיישוב אפרת נרצחו בפיגוע ירי בכביש 57 סמוך לצומת חמרה שבבקעת הירדן. אמן, בת 48, נפצעה אנוש ופונתה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, שם נלחמים גם בשעה זו צוותי הרפואה על חייה. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר המחבלים, ומחסומים הוצבו באזור.

גורם צבאי סיפר כי מהממצאים בזירה עולה כי הרכב שבו נסעו הנשים רוסס על ידי המחבלים, שאף וידאו הריגה בתום מעשם. לדברי הגורם, במערכת הביטחון לא פוסלים אפשרות ל"פיגוע מתוחכם", שבו המחבלים נסעו ברכב, פגעו בכוונה במכונית הישראלית וגרמו לה לסטות מהכביש, ואז יצאו מהרכב ופתחו באש לעבר הנוסעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully