וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "המדינה מתפרקת"; ביסמוט: "הוא חושש מהבנות ורוצה כאוס"

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 9:27

יו"ר האופוזיציה אמר בריאיון ל-103fm כי הממשלה "לא רואה בעיניים" וכי המתווה הנוכחי הוא "אסוני וצריך לעבור מהעולם". חבר הכנסת מהליכוד תקף בחזרה: "ספג תבוסה קשה בבחירות והוא רואה הזדמנות לחזור לתחייה פוליטית"

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 13 במרץ 2023/פלאש 90, אריק מרמור

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר הבוקר (רביעי) כי הממשלה "לא רואה בעיניים" בכל הנגוע לקידום המהפכה המשפטית "הנשיא יציג את המתווה, אני מקווה מהר, המדינה מתפרקת בין הידיים", אמר בראיון לתוכנית "שבע תשע" ב-103fm. "כשהמתווה יפורסם נבחן אותו ברצינות, בואו ניתן לו הזדמנות להוציא את המתווה כמו שהוא רוצה. הוא אמר שהמתווה הנוכחי הוא אסוני וצריך לעבור מן העולם, לפני שהכלכלה והביטחון יתפרקו, ובעיקר לפני שהוא יקרע אותנו לגזרים".

לפיד הוסיף כי "העם מתפרק בגלל הטירוף שהממשלה מובילה. אם הם ימשיכו לחוקק, אז מה? נקבל מתווה שלא יחוקק? זה ניסיון למצג שווא בלתי נפסק של הממשלה. הם אמרו מה עם ההידברות. מהיום הראשון שאלתי מה עם ההידברות. אם הם יהפכו את הוועדה למינוי שופטים לוועדה למינוי מקורבים, באמת נהיה בקץ הדמוקרטיה".

לדבריו, "הם לא רואים בעיניים, הם הבינו שעם ישראל מסתכל על מה שקורה ושונא כל שנייה. יש להם בעיה עם זה שהם מובילים משהו מטורף לגמרי. הם לימדו את עצמם לומר בואו נדבר בעודם מחוקקים, הם לא עושים שום שינויים. בוועדה של רוטמן זורקים אנשים באופן שלא נשמע בעולם, ומחוקקים מה שבא להם. לוין ורוטמן לא רואים בעיניים. זה כאוס גמור, זו אנרכיה. אם הם לא יעצרו עכשיו, אנחנו בדרך לכאוס נורא. אם לא תהיה עצירת חקיקה, אין למה להסכים".

יו"ר יש עתיד סירב לגנות את המחאות נגד שיירת ראש הממשלה, שימריא היום לברלין. "מה שצריך זה שראש הממשלה יעצור. שיירת ראש הממשלה צריכה לעצור בדרך לכנסת כדי לעצור את החקיקה הזו".
לפיד אף התייחס למתיחות עם ארצות הברית, ואמר כי "בחודשיים האחרונים, לראשונה בתולדות המדינה, ישראל איננה בעלת הברית הגדולה ביותר של ארצות הברית. הממשלה לא ידעה על ההסכם בין סעודיה לאיראן. אני מאוד מקווה שלא נמצא את עצמנו מחר או מחרתיים בהודעה נוספת לגבי בחריין".

עוד בוואלה!

נגיד בנק ישראל אמיר ירון: "הרפורמה עשויה להחליש את עצמאות המוסדות"

לכתבה המלאה

בהמשך, ח"כ בועז ביסמוט (הליכוד) תקף את לפיד ואמר בריאיון לתכנית כי "הוא מאוד חושש מהבנות, כי הן יבואו לטרפד את התוכנית שלו. הוא ספג תבוסה קשה בבחירות והוא רואה הזדמנות לחזור לתחייה פוליטית. הוא לא חיכה לרפורמה כדי לעלות את הגשרים. הוא נהנה מהכאוס, והמחשבה שהוא כיהן כראש הממשלה גורמת לי לפחד. לחשוב שהוא הצליח להגיע למשרדה כל כך רמה, אדם כל כך לא אחראי, מפחיד לחשוב על זה. צר לי, האופוזיציה לא רוצה בהידברות, אנחנו כן".

ביסמוט הוסיף כי "אנחנו חברה דמוקרטית, היו בחירות, הליכוד לא זכתה ב-120 מנדטים, ויש רבים שלא מסכימים עם הקו שלנו אך הדמוקרטיה הכריעה בבחירות הללו. אנחנו מאוד קשובים, זה היופי בליכוד. לא רק שזה לא D9 אלא משאית מלט. אם הפלטפורמה של ועדת חוקה או מלאה לא מספקת אין בעיה, אנחנו מצדדים בהידברות. לא רק שאנחנו קשובים, אלא לכלל אזרחי ישראל".

ח"כ בועז ביסמוט, ח"כ ולדימיר בליאק וח"כ סימון דוידסון בדיון בוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק יסוד: הממשלה על חוק הנבצרות, 13 במרץ 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ח"כ בועז ביסמוט, ח"כ ולדימיר בליאק וח"כ סימון דוידסון בדיון בוועדה המיוחדת לתיקונים לחוק יסוד: הממשלה על חוק הנבצרות, 13 במרץ 2023/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

לדבריו, "אנחנו מחפשים הבנות כי אנו קשובים לכלל העם, זו אחריות השלטון. הארכיון לא משקר, זה שהיום הם מנצלים את הרפורמה למטרות פוליטיות בחוסר אחריות, זה סיפור אחר, זה שעיווצתו את הרפורמה ומדברים סרה על ישראל בעולם, מספרים סיפורי אלף לילה ולילה על דיקטטורה, אלה דברים חמורים ביותר וההיסטוריה תשפוט".

ביסמוט נשאל גם על הסנקציות שהוטלו על ח"כ יולי אדלשטיין, שלא השתתף בהצבעות על חוקי המהפכה המשפטית. "אינני דוברו, צריך לפנות אליו. היסוד הראשון של כל קואליציה הוא משמעת קואליציונית. הליכוד פועלת כיחידה אחת, לא פועלים כאן כחברי כנסת בודדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully