וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלא הצביע על חוקי המהפכה המשפטית: הסנקציות של הליכוד על אדלשטיין

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 20:16

לאחר שנעדר מההצבעה על פסקת ההתגברות וחוק הנבצרות, אדלשטיין לא יוכל להגיש הצעות חוק פרטיות, הצעות לסדר או לדבר בשם הליכוד במשך 3 שבועות. בהקלטות שפורסמו בוואלה! מישיבת הליכוד, אדלשטיין מתח ביקורת ותהה, "האם הכיוון שלנו מבטיח שזאת תהיה רפורמה לאורך זמן?"

הקלטות מתוך ישיבת הליכוד: "נפסיד את ההנהגה, הנשיא טמן לנו מלכודת"/מערכת וואלה!

ח"כ יולי אדלשטיין לא יוכל להגיש הצעות חוק פרטיות, הצעות לסדר או לדבר בשם סיעת הליכוד במשך שלושה שבועות של עבודת כנסת, לאחר שנעדר אמש מההצבעה במליאת הכנסת על פסקת ההתגברות וחוק הנבצרות - כך הודיע הערב (שלישי) יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, אופיר כץ.

ההיעדרות של אדלשטיין מההצבעות מגיעה ברקע הסתייגותו מהמהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. הוא קרא בשבועות האחרונים להגיע להסכמות והידברות, ואף חתם על מכתב משותף עם הח"כים גדי איזנקוט וחילי טרופר מהמחנה הממלכתי ודני דנון מהליכוד בקריאה להידברות. לפי גורמים בליכוד, היעדרותו מההצבעות במליאה נתפסה כסנונית ראשונה לקראת אפשרות שהוא ייעדר או לא יתמוך בחוקי הרפורמה, במידה ולא תתקיים הידברות כפי שדרש.

בשעות הלילה אושרו שלוש הצעות חוק בקריאה ראשונה - חוק הנבצרות, פסקת ההתגברות וביטול חוק ההתנתקות. אדלשטיין נעדר מההצבעה על שני החוקים הראשונים, והציג את ההצעה השלישית. לפי הצעת חוק הנבצרות, ניתן יהיה להכריז על ראש ממשלה נבצר רק ברוב של 90 חברי כנסת או במקרים חריגים; פסקת ההתגברות תאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוקים שנפסלו על ידי בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת.

יולי אדלשטיין, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
החטא ועונשו? אדלשטיין/ראובן קסטרו

טרם ההצבעה, פורסמו בוואלה! הקלטות מתוך הישיבה הסגורה של סיעת הליכוד. אדלשטיין מתח ביקורת על כך שהקואליציה הודיעה כי לא תעצור את החקיקה של המהפכה המשפטית "לרגע אחד", כלשונו, וטען כי בכך "מנסים לעזור לצד השני". לדברי אדלשטיין, "זה תירוץ הכי טוב לצד השני".

הוא הוסיף כי הכי "קל להסתתר מאחורי זה שהם (האופוזיציה) כולם שמאל". אדלשטיין תהה "האם הכיוון שאנחנו הולכים מבטיח שזאת תהיה רפורמה לאורך שנים?" והביע תקווה על כך שייערך דיון בסיעת הליכוד לפני ההצבעה בקריאה שניה ושלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully