וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן היסוד מגיבה: "מודאגים מהמצב הנוכחי, לקדם הסכם שישמור על ערכי מדינת ישראל"

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 18:50

ארגון גיוס התרומות המרכזי מקהילות יהודיות בעולם התייחס לראשונה למכתב שפורסם בוואלה! בו ראשי הארגון בשוויץ מחו על מהלכי הממשלה ודרשו שהנהלת הארגון תשמיע קול. "מודאגים מההשפעות השליליות של המצב הנוכחי בישראל על האחדות והסולידריות בישראל ובתפוצות", מסרו

בווידאו:פעילים נגד המהפכה המשפטית קשרו עצמם זה לזה וחסמו את הכביש המוביל לכניסה למשרדי האוצר, הפנים והכלכלה, ירושלים, 14 במרץ 2023/לחסום את ההפיכה

קרן היסוד, ארגון גיוס התרומות המרכזי מקהילות יהודיות ברחבי העולם, הגיבו לראשונה לפרסום היום (שלישי) בוואלה! ואמרו כי בארגון "מודאגים מאוד מהשפעותיהן השליליות של המצב הנוכחי בישראל על האחדות והסולידריות בחברה הישראלית ובקרב העם היהודי בתפוצות", בעקבות המכתב של ראשי הארגון בשוויץ, דרשו שהנהלת הארגון תשמיע קול.

בארגון הסבירו תחילה כי "קרן היסוד כמוסד לאומי מילאה ועודנה ממלאת כבר למעלה מ-103 שנים תפקיד חיוני בהצלחתה של מדינת ישראל והתנועה הציונות, ותמיד חתרה להותיר סוגיות פוליטיות מחוץ לעיסוקה. המטרות בהן אנו תומכים אינן שנויות במחלוקת, אלא הומניטריות בטבען, ומסייעות בחיזוק מדינת ישראל ואזרחיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בועידה של קרן היסוד, בנייני האומה, ירושלים. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בכנס של קרן היסוד, 2018/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

לאחר מכן התייחסו להשלכות המהפכה המשפטית בישראל, וקראו להידברות. "אנו תומכים במאמצים שמנסים לקרב את הצדדים בסוגייה, ולקדם דיאלוג מכבד המוביל להסכם שישמור על ערכי מדינת ישראל ואחדות העם היהודי", מסרו.

מוקדם יותר היום נחשף בוואלה! מכתב ששיגרו ראשי קרן היסוד בשוויץ להנהלת הארגון, בו הביעו דאגה מהמתרחש בישראל, דרשו שהנהגת הארגון תשמיע קול נגד המהלכים שהממשלה מקדמת ורמזו כי הם מאיימים על המשך גיוס התרומות והמגביות לישראל. "האחריות ההדדית שלנו היא לא רק במתן כסף", כתבו.

עוד כתבו ראשי הארגון בשוויץ, "בזמן שאנו צופים כיצד החזון המדהים הזה שנקרא ישראל מאוים ומתרוקן מתוך ערכים שאנו מאמינים וחולקים. התמיכה שלנו היא ללא תנאי כל עוד מכבדים את העקרונות הבסיסיים של האנושות וכל עוד ישראל ממשיכה להיות מחויבת לעקרונות של שיטה ליברלית ודמוקרטית".

  • עוד באותו נושא:
  • קרן היסוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully