וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד ליועמ"שית: עצרי את השימוש של משרד החוץ בדף המסרים על המהפכה

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 17:13

במכתב ששלח לבהרב-מיארה וליועץ המשפטי של משרד החוץ כתב ראש האופוזיציה כי השימוש בשגרירים לצורך פוליטי שאינו חלק מעבודתם הוא "פוליטיזציה מופקרת של השירות הציבורי". בפנייה לשגרירים ביקש לפיד להתעלם מהנחיית משרד החוץ, אותה הגדיר "הנחיה בלתי חוקית בעליל"

בווידאו: לפיד בהפגנה בהרצליה: "הממשלה הזו היא לא ציונית והיא לא פטריוטית"/צילום: עידו רמון

ראש האופוזיציה יאיר לפיד קרא היום (שלישי) ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לעצור את השימוש בדף המסרים שנשלח לשגרירי ישראל באירופה בעניין המהפכה המשפטית ונחשף בוואלה!, וקרא לשגרירי ישראל להתעלם ממנו.

במכתב ששלח לפיד ליועמ"שית וליועץ המשפטי של משרד החוץ, טל בקר, כתב כי "הופתעתי לגלות כי משרד החוץ עושה שימוש לרעה בשגרירים באירופה לצרכים פוליטיים שאינם חלק מעבודתם". הוא הסביר, "ההנחיה בה התבקשו השגרירים להעביר דף מסרים בעניין ההפיכה המשטרית העומדת במרכזה של המחלוקת הפוליטית החריפה וההרסנית בתולדות המדינה היא חריגה בוטה מהגדרת תפקידם ומהווה פוליטיזציה מופקרת של השירות הציבורי".

לפיד ציין כי בניגוד למה שנכתב בדף המסרים שנשלח לשגרירים, מה שמתחולל בישראל אינו "דיון ציבורי ער בנושא הרפורמה המשפטית אשר הינה נקודה רגישה בציבוריות הישראלית" אלא "התקפה על הדמוקרטיה הישראלית" שגורמת נזק לביטחונה של ישראל, לכלכלתה וליחסי החוץ שלה.

למכתב המלא של לפיד

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
"משרד החוץ עושה שימוש לרעה בשגרירים". לפיד/פלאש 90, אריק מרמור

"משרד החוץ אינו יכול לדברר הצעות חוק שטרם עברו בכנסת ישראל וטרם נכנסו לספר החוקים ושיש ספקות חמורים לגבי החוקיות שלהם", כתב לפיד. "כל ניסיון של משרד החוץ לנהל קמפיין פוליטי מחוץ לגבולות ישראל הוא פגיעה חמורה בתפקיד משרד החוץ והפרה גמורה של כללי הדיפלומטיה שתגרום לישראל נזק מדיני כבד".

לפיד קרא ליועצת המשפטית וליועץ המשפטי של משרד החוץ "לעצור באופן מיידי את השימוש הבוטה במשרד החוץ לצורך הניסיון ליצור לגיטימציה בינלאומית לדריסת הדמוקרטיה הישראלית". הוא הוסיף: "כל עוד לא התקבלה חוות דעת של הייעוץ המשפטי אני קורא לשגרירי ישראל להתעלם מהנחיה שהיא בלתי חוקית בעליל, אינה במסגרת הגדרת תפקידם, וגורמת נזק כבד ליחסי החוץ של ישראל".

לקראת הדיון שיתקיים היום בפרלמנט האירופי בנושא המהפכה המשפטית בישראל, משרד החוץ שלח לשגרירי ישראל באירופה דף מסרים להדיפת הביקורת הבינלאומית. בדף המסרים הודגש כי ישראל היא דמוקרטיה תוססת וחזקה שמתקיים בה דיון ציבורי ער בנושא "הרפורמה המשפטית אשר הינה נקודה רגישה בציבוריות הישראלית".

בהנחיות שנשלחו לשגרירים שולבו גם מסרים פוליטיים. כך למשל נכתב כי תוצאות הבחירות האחרונות "מבטאות הכרעה ברורה של הציבור הישראלי באשר לזהות הממשלה והאג'נדה שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully