וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דף המסרים שקיבלו השגרירים להדיפת הביקורת הבינלאומית על המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 15:20

לקראת הדיון החריג שיתקיים הערב בפרלמנט האירופי בנושא המהפכה המשפטית, ביקש משרד החוץ משגרירי ישראל באירופה לפנות לחברי פרלמנט "ידידותיים" ולבקש מהם להביע התנגדות להתערבות בענייניה הפנימיים של ישראל. חלק מהמסרים שהשגרירים התבקשו להעביר היו בעלי אופי פוליטי

עשרות אלפי אנשים מגיעים למוקדי ההפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/לפי סעיף 27 א

לקראת הדיון שיתקיים היום (שלישי) בפרלמנט האירופי בנושא המהפכה המשפטית בישראל שלח משרד החוץ לשגרירי ישראל באירופה דף מסרים להדיפת הביקורת הבינלאומית. בנוסף, הנחה משרד החוץ את השגרירים לפנות לחברי פרלמנט אירופי שנחשבים לפרו-ישראלים ולבקש שיביעו בדיון התנגדות להתערבות של האיחוד האירופי בעניינים פנימיים בישראל.

למה זה חשוב

  • מדובר בדיון חריג ביותר של הפרלמנט האירופי שעוסק בסוגיות של חקיקה בכנסת ובהפגנות שמתקיימות בשבועות האחרונים ברחבי ישראל. בפומבי, ניסו במשרד החוץ להמעיט מחשיבות הדיון אבל מתחת לפני השטח פעלו באינטנסיביות כדי לנסות ולהשפיע על תכניו.
  • שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל צפוי לנאום בדיון. זו תהיה הפעם הראשונה שנציג רשמי של האיחוד האירופי מתבטא בנושא המהפכה המשפטית.
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 11 במרץ 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב. סוף השבוע האחרון/ראובן קסטרו

מאחורי הקלעים

  • במוצאי שבת שלח מנהל מחלקת האיחוד האירופי במשרד החוץ אסף מורן הנחיה לכל שגרירי ישראל באיחוד האירופי לגבי הדיון המתוכנן בפרלמנט האירופי. להנחיה צירף מורן קישור לכתבה שפורסמה בוואלה! בנושא יום קודם לכן.
  • מורן עדכן את השגרירים הישראלים כי בעקבות פעילות דיפלומטית של שגרירות ישראל למוסדות האיחוד האירופי בבריסל נמנעה האפשרות להצבעה על החלטת חירום בפרלמנט האירופי בנושא המהפכה המשפטית בישראל.
  • בהנחיה התבקשו השגרירים לפנות ל"ידידי ישראל" בפרלמנט האירופי ולהעביר להם דף מסרים נגד הדיון שבו יוכלו להשתמש. בדף המסרים הודגש כי ישראל היא דמוקרטיה תוססת וחזקה שמתקיים בה דיון ציבורי ער בנושא "הרפורמה המשפטית אשר הינה נקודה רגישה בציבוריות הישראלית".
  • בדף המסרים נכתב כי ההפגנות נגד החקיקה שמקדמת הממשלה "הן ביטוי גם למחלוקת בנושא וגם ליכולת הציבור הישראלי לממש את זכויותיו הדמוקרטיות".
  • בהנחיות שנשלחו לשגרירים שולבו גם מסרים פוליטיים. כך למשל נכתב כי תוצאות הבחירות האחרונות "מבטאות הכרעה ברורה של הציבור הישראלי באשר לזהות הממשלה והאג'נדה שלה".
  • למרות שכבר בשבוע הבא תיתכן הצבעה בקריאה שנייה ושלישית על חלקים מהחקיקה, השגרירים הונחו לתדרך חברי פרלמנט אירופי כי מדובר "בהליך ישראלי פנימי שרחוק מסיום ועדיף לתת לו למצות עצמו ללא התערבות חיצונית".
  • מסר נוסף שהשגרירים התבקשו להעביר הוא שלחקיקה בנושא מערכת המשפט "אין כל השלכה מיידית על הפלסטינים" וכי אם לאיחוד האירופי יש חשש שהחקיקה תפגע בפלסטינים יש לדון על כך בערוצים המתאימים.
  • דף המסרים שהופץ לשגרירים אף כלל ניסיון להסיט את הדיון מהמהפכה המשפטית באמצעות פיגוע הטרור שהתרחש בתל אביב.
  • "הטרוריסטים שבחמישי בערב פצעו קשה שלושה צעירים בלב תל אביב לא עשו זאת בגלל הרפורמה, אלא בשל שנאה תהומית ואווירה מסיתה. ראוי שהדיון בנושא יבטא גם גינוי להתקפה זו ולטרור בכלל", נכתב בדף המסרים שנשלח לשגרירים.

מה הם אומרים:

שר החוץ אלי כהן שוחח היום בטלפון עם שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל ואמר לו כי אין מקום להתערבות של האיחוד האירופי בפוליטיקה הפנים ישראלית. זאת, לקראת נאומו בדיון המיוחד הערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully