וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה הודיעה שתחרים את ההצבעה במליאה אם החוקים יגיעו לקריאה שניה ושלישית

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 15:27

בהודעה משותפת ללפיד, גנץ, ליברמן ומיכאלי קראו ראשי האופוזיציה לעצור את החקיקה וחתירה לכינון חוקה למדינה. "אם חלילה נגיע להצבעה בקריאה שלישית - לא ניתן לזה יד ונחרים את ההצבעה". לפיד תקף: "נתניהו כבר נבצר". גנץ: "לעצור את החקיקה לפחות עד סוף חודש הרמדאן"

בווידאו: האופוזיציה הודיעה שתחרים את ההצבעה במליאה אם החוקים יגיעו לקריאה שניה ושלישית/רוני כנפו

האופוזיציה הודיעה היום (שני) כי תחרים את ההצבעה על הרפורמה המשפטית במליאה אם החוקים יגיעו לקריאה שניה ושלישית. בהודעה משותפת לראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי נכתב כי באופוזיציה יעשו הכל "למנוע את העברת החוקים. אך אם חלילה נגיע לקריאה שלישית - לא ניתן לזה יד ונחרים את ההצבעה במליאה". היוזמה להחרים את החקיקה היא של ליברמן.

"במקום אוסף חוקים מטורף, האלטרנטיבה הנכונה בעת הזו היא הסדר חוקתי מקיף ומאוזן, ביצור הפרדת הרשויות עד הגעה לחוקה", נכתב בהודעה. ראשי חד"ש-תע"ל לא הוזמנו להשתתף בישיבת ראשי האופוזיציה, בהמשך למדיניות של לפיד מאז השבעת הכנסת. בלשכת ראש האופוזיציה אומרים כי יו"ר רע"ם מנסור עבאס הוזמן להשתתף, אך אמר שלא יוכל להגיע מסיבות אישיות.

יאיר לפיד, מרב מיכאלי, בני גנץ, אביגדור ליברמן בישיבת ראשי האופוזיציה, 13 בפברואר 2023. ללא, אתר רשמי
לפיד, גנץ, מיכאלי וליברמן, היום/אתר רשמי, ללא
בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
"לאן אנחנו רוצים להגיע?". גנץ/פלאש 90, אריק מרמור

יו"ר המחנה הממלכתי גנץ קרא בישיבת הסיעה לראש הממשלה בנימין נתניהו "לעצור את החקיקה לפחות עד סוף חודש הרמדאן. אסור להידרדר למשבר חוקתי חסר אחריות בזמן משבר ביטחוני. זה פרס לטרור".

גנץ ביקר את הקואליציה על כוונותיה להתקדם בחקיקת התכנית להחלשת מערכת המשפט. "לאן אנחנו רוצים להגיע? לטקסי יום הזיכרון שיקרעו אחים למשפחת השכול בבתי הקברות? לטקס משואות שמוחרם על ידי מחצית העם? לדם ברחובות? ואם לא נעצור ונדבר, לצערי - אנחנו בדרך לשם".

יו"ר האופוזיציה לפיד היה אף תקיף יותר. "נתניהו כבר נבצר, הוא איבד שליטה על הממשלה שלו". אמר בישיבת סיעת יש עתיד. "השרים שלו לא סופרים אותו. המדינה מתפרקת סביבו ונבצר ממנו לעשות משהו. ראש ממשלה אמיתי - היה דופק על השולחן, עוצר את ההפיכה המשטרית, קורא לסדר לשותפים, ואומר להם, 'עד כאן, זה נגמר'. אבל נתניהו לא יכול, הוא חלש מדי".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
"נתניהו כבר נבצר". לפיד, היום/פלאש 90, אריק מרמור
בנימין נתניהו. ערוץ הכנסת
נתניהו בישיבת הסיעה, היום/ערוץ הכנסת

ראש הממשלה נתניהו תקף בפתח ישיבת סיעת הליכוד את התקשורת. "אנחנו כולנו עדים למתקפה חסרת תקדים של ערוצי תקשורת מגויסים נגד הממשלה. מגויסים לחלוטין לטובת מתנגדי הרפורמה. פייק ניוז 24/7, זה לא מפסיק לרגע. אני מזכיר לכם איך הם יצאו מגדרם לשבח כל צעד והיעדר צעד של בנט ולפיד".

"מי יהיה אחראי על הביטחון, פקידים שלא נבחרו?", המשיך נתניהו. "הם יהיו אחראים על גורל העם והממשלה הנבחרת? לזה קוראים דמוקרטיה? זה ההפך מדמוקרטיה".

ראש הממשלה טען כי הוא מבקש להגיע להסכמות עם האופוזיציה בנוגע לתכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט. "עדיין לא מאוחר להגיע להסכמות, ואני עדיין לא מוותר על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully