וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לגייס תמיכה במתווה הפשרה למהפכה המשפטית: הרצוג נפגש עם ראשי המשק

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 14:55

הנשיא נועד עם ראשי המשק ובעלי חברות ענק בניסיון לגייס את תמיכתם במתווה שיציג. בין היתר, השתתפו בפגישה בעלי קבוצת פוקס הראל ויזל, מנכ"לי חמשת הבנקים הגדולים ויו"ר תנובה

בווידאו: הנשיא הרצוג: "אנחנו במצב חמור, חמור מאד; שעלולות להיות לו השלכות מדיניות, כלכליות, חברתיות וביטחוניות"/צילום: יותם רונן

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (שלישי) עם בכירים במשק הישראלי וראשי הבנקים הגדולים כדי לגייס תמיכה לקראת הצגת מתווה הנשיא לפשרה בעניין המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה.

מדובר בפורום אנשי עסקים בהובלת הראל ויזל בעלי קבוצת פוקס, שמלווה את תהליך ההידברות של הנשיא ומביע תמיכה בצעדיו. בין היתר נוכחים בפגישה היום ראשי הבנקים הגדולים, יו"ר תנובה חיים גבריאלי, יו"ר דלויט ישראל אילן בירנפלד ובכירים נוספים.

יצחק הרצוג, נשיא המדינה, בטקס הענקת אזרחות כבוד של עיריית תל אביב, 13 במרץ 2023. ראובן קסטרו
נפגש עם בכירים במשק וראשי הבנקים. הרצוג/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר נפגש הנשיא עם נציגי פורום החברות הגדולות במשק, שהביעו בפניו את דאגתם מהנזק שעשוי להיגרם לכלכלת המדינה מהמהפכה המשפטית, כפי שהיא מקודמת כעת על ידי הממשלה. בפגישה, בה נכחו נציגים של 27 החברות הגדולות במשק, הם סקרו בפני הנשיא את הסכנות הפוטנציאליות לכלכלה במידה ולא יהיה מתווה מוסכם, וביקשו ממנו להמשיך במאמצים להביא להסכמה רחבה.

ביום חמישי קרא הרצוג לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית, משום שלדבריו, הצליח להביא להסכמות על רוב הנושאים. "יש מספיק הסכמות כדי לזנוח את החקיקה ולהביא מתווה אחר מוסכם לוועדת החוקה", אמר בנאום שנשא לאומה. "מכלול החקיקה שנידון כעת צריך לעבור מהעולם - ומהר. הוא שגוי, הוא דורסני, הוא מערער את יסודותינו הדמוקרטיים ולכן יש להחליפו במתווה אחר מוסכם".

הנשיא מתכוון לפרסם בימים הקרובים מתווה חדש לפשרה בנושא המהפכה המשפטית המבוסס על הידברות של אקדמאים ומשפטנים שקיימו שיחות בבית הנשיא בשבועות האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully