וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פרסום מתווה הפשרה של הנשיא: הרצוג נפגש עם נציגי החברות הגדולות במשק

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 19:57

בפגישה הביעו הנציגים את דאגתם בפני הנשיא מהנזק שעשוי להיגרם לכלכלה מהמהפכה המשפטית במתכונת שאותה מקדמת הממשלה, וביקשו ממנו להמשיך לפעול להשגת פשרה. הנשיא הרצוג מתכוון להציג בימים הקרובים מתווה חוקתי חדש ומנסה להפעיל לחץ על הפוליטיקאים לתמוך בפשרה

בווידאו: הרצוג קרא לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית/צילום: לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (שלישי) עם נציגי פורום החברות הגדולות במשק, שהביעו בפניו את דאגתם מהנזק שעשוי להיגרם לכלכלת המדינה מהמהפכה המשפטית כפי שהיא מקודמת כעת על ידי הממשלה. הרצוג נפגש עימם כחל ממאמציו לגייס תמיכה במתווה הנשיא לפשרה על הרפורמה המשפטית שאותה הוא מקדם.

בפגישה, בה נכחו נציגים של 27 החברות הגדולות במשק, הם סקרו בפני הנשיא את הסכנות הפוטנציאליות לכלכלה במידה ולא יהיה מתווה מוסכם, וביקשו ממנו להמשיך במאמצים להביא להסכמה רחבה.

הנשיא מתכוון לפרסם בימים הקרובים מתווה חדש לפשרה בנושא המהפכה המשפטית המבוסס על הידברות של אקדמאים ומשפטנים שקיימו שיחות בבית הנשיא בשבועות האחרונים. הוא מנסה לגייס לחץ ציבורי על הפוליטיקאים מהקואליציה והאופוזיציה לקבל את המתווה.

נשיא מדינת ישראל יצחק (בוז'י) הרצוג בטקס סיום קורס קצינים קרביים. 23 בפברואר 2023. צילום מסך, דובר צה"ל
מנסה לגייס לחץ ציבורי על הקואליציה והאופוזיציה לקבל את המתווה שלו. הרצוג/דובר צה"ל, צילום מסך

הרצוג פירסם לראשונה מתווה לפשרה על המהפכה המשפטית בחודש שעבר, בו דרש את הפסקת החקיקה לפני פתיחה בהידברות. בקואליציה סירבו לעצור את הדיונים בחקיקה, ובאופוזיציה סירבו לקיים משא ומתן כל עוד החקיקה מתנהלת, ועל כן הנשיא עבר לקיים שיח משפטי-אקדמי בהשתתפות חוקרים ואקדמאים מכל קצוות הקשת המחקרית והפוליטית.

לפי גורמים המעורבים במגעים, בשיחות שהתקיימו בבית הנשיא הושגו הבנות לגבי 90-80% מהסוגיות, כולל ויתור על פסקת ההתגברות, עיגון חוקי יסוד, וצמצום עילת הסבירות - אבל הפער הגדול והמשמעותי ביותר בין הצדדים נותרה השליטה הקואליציונית בוועדה לבחירת שופטים, עליה שר המשפטים יריב לוין מסרב להתפשר עד עתה.

עוד בוואלה!

לפיד וגנץ בהודעה משותפת: "כל הושטת יד למען אחדות נתקלה בסירוב, מעריכים את מאמצי הנשיא"

לכתבה המלאה
יריב לוין, שמחה רוטמן, דיון במליאת הכנסת, 21 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
מתנגדים למתווה שפורסם בתקשורת. לוין ורוטמן/ראובן קסטרו

בבית הנשיא הכחישו הבוקר את אחד המתווים שפורסמו בתקשורת וטענו שהצעות רבות הועברו לנשיא בשבועות האחרונים על ידי חוקרים ואקדמאים ממכונים שונים. "נשיא המדינה טרם גיבש מתווה סופי ולאחר שיגובש הנשיא יציג אותו לאזרחי ישראל", נמסר.

שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן, המובילים את קידום המהפכה, הביעו התנגדות למתווה שפורסם אך הביעו נכונות לקידום הסכמות לפשרות. "אנו שמחים על הבהרת הנשיא כי מה שהתפרסם כ'מתווה הנשיא' אינו על דעתו או מטעמו. מלבד זאת, כפי שברור לכל קורא, אותו 'מתווה' הוא עיקור של הרפורמה מתוכנה היסודי". לדבריהם, "לאחר ימים רבים של דיונים ניתן לומר בבירור כי ישנן הסכמות רחבות בהישג יד, כאלה שלא יעקרו את הרפורמה מעיקריה וייהנו מקונצנזוס רחב. נמשיך בקידום החקיקה כמתוכנן, ונמשיך בנסיונות להגיע להסכמות רחבות בדיוק כפי שעשינו בחודשים האחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully