וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט האירופי ידון במחאה בישראל נגד המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 13:04

ביום שלישי יקיים הפרלמנט דיון מיוחד בנושא המחאה בישראל נגד תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט. מדובר בדיון חריג ובמהלך המשמעותי ביותר שביצע האיחוד האירופי בנוגע לחקיקה שמנסה לקדם ממשלת נתניהו. שר החוץ של האיחוד הוזמן לנאום אך טרם ברור אם ישתתף

בווידאו: מחאות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ראובן קסטרו, קרין שגיא

הפרלמנט האירופי יקיים ביום שלישי דיון מיוחד בנושא המחאה בישראל נגד תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט. שר החוץ של האיחוד האירופי ג'וזף בורל הוזמן להשתתף בישיבה כדי לנאום ולהציג את עמדתו אך עוד לא ברור אם ישתתף.

ההצבעה בפרלמנט האירופי על העברת מידע על נוסעים בטיסות, שטרסבורג, 14 באפריל 2016. רויטרס
יתקיים דיון בנושא המחאה המשפטית. הפרלמנט האירופי/רויטרס

למה זה חשוב

  • מדובר בדיון חריג ביותר שמקיים הפרלמנט האירופי בסוגיה שנוגעת לפוליטיקה הפנימית בישראל. מדובר במהלך המשמעותי ביותר שביצעו מוסדות האיחוד האירופי בעניין החקיקה שמנסה ממשלת נתניהו לקדם נגד מערכת המשפט.
  • בכירים באיחוד האירופי ובמדינות החברות בו מודאגים מהתכנית של ממשלת ישראל להחלשת מערכת המשפט כיוון שהם רואים קווי דמיון רבים בינה לבין מהלכים אנטי-דמוקרטיים שהתרחשו במדינות שחברות באיחוד האירופי כמו פולין והונגריה.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מהומות באיילון בהפגנה נגד המהפכה המשפטית. 9 במרץ 2023. ראובן קסטרו
"תנועת המחאה הגדולה ביותר בתולדות המדינה"/ראובן קסטרו

במוקד החדשות

  • במסמך של הפרלמנט האירופי שהופץ לקראת הדיון נכתב כי בישראל החלה בתקופה האחרונה "תנועת המחאה הגדולה ביותר בתולדות המדינה" נגד השינויים שרוצה ממשלת נתניהו לבצע במערכת המשפט.
  • "לטענת המבקרים התכנית נועדה להחליש את הדמוקרטיה הליברלית בישראל כול מתן שליטה לממשלה על מינוי שופטים והגבלת סמכות בית המשפט העליון לביטול חקיקה", נכתב במסמך.
  • עוד הודגש במסמך שהופץ לחברי הפרלמנט כי המחאה מתרחבת אל המגזר העסקי, מגזר ההייטק, הצבא וקהילת המודיעין. עוד נכתב כי במהלך פיזור ההפגנות השתמשה המשטרה ברימוני הלם ותותחי מים.

מה הם אומרים

בכירים במשרד החוץ אמרו כי הם עוקבים אחרי הדיון וכי הנקודה החשובה ביותר היא שלא יהיה לדיון כל תוצר בצורת החלטה או הצהרה כלשהי מטעם הפרלמנט האירופי.

שר החוץ אלי כהן ושרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק. רויטרס
התייחסה לסוגיה בחריפות, שרת החוץ של גרמניה/רויטרס

תמונת המצב

  • בהשוואה לארצות הברית, התגובות הפומביות למהלכי הממשלה להחלשת מערכת המשפט היו מצומצמות יותר. הגורם היחיד במוסדות האיחוד האירופי שהתייחס לסוגיה בפומבי הייתה נשיאת הפרלמנט האירופי במהלך פגישתה עם הנשיא הרצוג בבריסל לפני כמה שבועות.
  • שרת החוץ של גרמניה הייתה זו שהתייחסה לסוגיה בחריפות הרבה ביותר במהלך מסיבת העיתונאים שקיימה עם שר החוץ אלי כהן בברלין בשבוע שעבר. ברבוק אמרה כי גרמניה מודאגת מההשלכות של מהלכי הממשלה על עצמאות מערכת המשפט.
  • נשיא צרפת מקרון העלה את הנושא בפגישה עם נתניהו בפריז, אך נמנע מלהתבטא בנושא בפומבי. עם זאת, בכירים צרפתים הדליפו את דברי הביקורת של מקרון לעיתון "לה-מונד" זמן קצר אחרי הפגישה עם נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully