וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת החוץ של גרמניה: מודאגת מהחקיקה להחלשת מערכת המשפט

עודכן לאחרונה: 28.2.2023 / 14:23

מדובר בביקורת פומבית ראשונה אל מול המצלמות מצד ממשלת גרמניה לגבי תכניתה של ממשלת נתניהו להחלשת מערכת המשפט, אחרי כמה מסרים שקטים שהועברו מברלין בשבועות האחרונים. עוד הוסיפה כי מדינתה מודאגת מהכוונה להעביר חוק עונש מוות. "משוכנעת שזו תהיה טעות"

בווידאו: מחאת עובדי הייטק בעד ישראל דמוקרטית ובית משפט עצמאי/יותם רונן

שרת החוץ של גרמניה אנלנה ברבוק אמרה היום (שלישי) לשר החוץ החוץ אלי כהן במסיבת עיתונאים אחרי פגישתם כי גרמניה מודאגת מאוד מהחקיקה להחלשת מערכת המשפט ומהכוונה להעביר חוק עונש מוות.

שר החוץ אלי כהן ושרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק. רויטרס
"מודאגת מההפיכה המשפטית". אלי כהן ואנאלנה ברבוק/רויטרס

למה זה חשוב:

  • מדובר בביקורת פומבית ראשונה אל מול המצלמות מצד ממשלת גרמניה לגבי תכניתה של ממשלת נתניהו להחלשת מערכת המשפט, אחרי כמה מסרים שקטים שהועברו מברלין בשבועות האחרונים.
  • בשבוע שעבר דוח בוואלה! כי במהלך ביקורו בישראל שר המשפטים הגרמני מרקו בוכמן הביע דאגה בפני שר המשפטים יריב לוין לגבי תכניתה של הממשלה בעניין מערכת המשפט.

עוד בוואלה!

דוח אמריקני חדש: כוחות הביטחון הישראלים לא מונעים התקפות מתנחלים

לכתבה המלאה

מה הם אומרים:

  • "שאלתי את שר החוץ כהן על הידון הפוליטי בישראל. אני לא אהסתיר שיש לנו דאגות לגבי חלק מהחקיקה המתוכננת בישראל. חלק מהערכים המשותפים של גרמניה וישראל הם שלטון החוק ומערכת משפט עצמאית. זה תמיד משהו שישראל התגאתה בו", אמרה ברבוק במסיבת העיתונאים.
  • שרת החוץ של גרמניה הוסיפה כי הממשלה בברלין מודאגת מאוד גם מהעובדה שהממשלה החלה לקדם חוק עונש מוות. "אנחנו ביטלנו את העונש הזה ואנחנו מדברים על זה עם כל מדינה שיש בה עונש מוות כולל ארצות הברית", היא אמרה.
  • ברבוק ציינה כי תלמידים בבתי ספר בגרמניה לומדים שישראל השתמשה פעם אחת בהיסטוריה בעונש מוות - נגד אדולף אייכמן - על פשעיו במהלך השואה. "זה תמיד טיעון שהשתמשנו בו ואני אומרת כידידה של ישראל שאני משוכנעת שזו תהיה טעות לחוקק חוק עונש מוות", היא הדגישה.
  • שרת החוץ הגרמניה הוסיפה כי הרבה מדינות בעולם כולל גרמניה מסתכלות על ישראל כמודל לדמוקרטיה ליברלית ולכן החקיקה בישראל מדאיגה. "ממשלת גרמניה משוכנעת שדמוקרטיה חזקה צריכה בית משפט עצמאי שיכול לבקר על החלטות הרוב", היא אמרה.

הצד השני:

  • שר החוץ כהן הגיב במהלך מסיבת העיתונאים ואמר כי ישראל היא דמוקרטיה תוססת ותישאר כזו. "אתה יכול לבוא לישראל ולראות אנשים מפגינים. בישראל כולם יכולים להגיד מה שהם רוצים. בסוף היום - הרפורמה המשפטית שלנו תחזק את הדמוקרטיה הישראלית", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully