וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרצח בפיגוע סמוך ליריחו: אילן גנלס, בן 27

הצעיר נפצע קשה מירי המחבלים סמוך לצומת בית הערבה בכביש 90, ובבית החולים נקבע מותו. אילן גדל בקונטיקט, סיים את לימודיו, הגיע לישראל כדי להשתתף בחתונה והתנדב בצה"ל: "התנדב בקהילה המקומית ורצה לשפר את העולם". הוא הנרצח ה-14 בתוך חודש בפיגועים ברחבי הארץ

בווידאו: רגעי הירי בפיגוע בצומת בית הערבה/צילום: דוברות מד"א

אילן גנלס, אזרח אמריקני בן 27, נורה למוות אמש (שני) בפיגוע כביש 90, סמוך לצומת בית הערבה שליד יריחו. אילן גדל בקונטיקט, שירת בהתנדבות בצה"ל וסיים במאי האחרון את לימודיו בקולומביה. בחשבון הטוויטר של הקונסוליה הכללית של ישראל בניו יורק ספדו לו וכתבו שהוא "התנדב בקהילה המקומית ורצה לשפר את העולם". הוא ייטמן ככל הנראה ביום רביעי בישראל, והמשפחה תשב שבעה בקונטיקט.

במאי 2018, בציוץ היחיד שלו בטוויטר, שיתף ציוץ בו נכתב: "תמיד תהיה מתיחות במזרח התיכון כשיש אנשים שרוצים להרוג את היהודים, יהודים שלא רוצים להיהרג, ואף אחד שמוכן להתפשר". קהילת חב"ד באוניברסיטת קולומביה ספדה לאילן וכתבה כי הוא השתתף במלגה שנה א' למנהיגות, למד עם הרב יהודה של חב"ד ונהג להשתתף בסעודות השבת. "נתגעגע להומור השחור שלו ולאופן בו הוא דן בנושאים מאתגרים או שנויים במחלוקת", כתבו.

"הקהילה שלנו מזועזעת וזועמת על הרצח", נמסר מטעם הפדרציה היהודית של הרטפורד רבתי. "גנלס, שגדל בווסט הרטפורד והיה בישראל כדי להשתתף בחתונה, נהג כששני מחבלים פלסטינים נסעו למכוניתו ופתחו באש". "שוב, אזרח היה מטרה על ידי אלה שרואים באלימות כלפי חפים מפשע פתרון", אמר דיוויד וורן, נשיא הפדרציה היהודית של הרטפורד רבתי. "אנו שולחים את תנחומינו העמוקים למשפחת גנלס ומאשרים את הזדהותנו עם עם ישראל בתקופה זו של הסלמה באלימות".

אילן גנלס, נרצח בפיגוע ליד ים המלח. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אילן גנלס, הנרצח בפיגוע/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מטעם הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה נמסר: "אהבתו של אלן לעם היהודי ולישראל הביאה אותו להתנדב בקהילתו המקומית ולשרת בצה"ל. לאילן, בוגר לאחרונה לימודים במכללה, עתיד מזהיר לפניו. ליבנו עם משפחתו ואל קהילת ווסט הרטפורד ואנו בוכים יחד איתם".

צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי ראשוני ופינה אותו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים תוך פעולות החייאה - שם בהמשך לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו. מדובר בנרצח השלישי בפיגוע תוך יממה, וה-14 בתוך חודש.

רכב נוסף נפגע מאש המחבלים - אך יושביו לא נפצעו. הם דיווחו על הפיגוע לכוחות הביטחון מצומת אלמוג הסמוך לזירה. חיפושים נערכים אחר המחבל ומחסומים הוצבו סביב יריחו. אחד מהנוסעים ברכב שנפגע מהירי סיפר כי המפגעים עקפו אותם - ופתחו בירי תוך כדי נסיעה. "האוטו של המחבל עקף אותנו ואז אחד המחבלים יצא, כיוון עלינו את האקדח - והחטיא", אמר. "זה קרה 300 מטרים אחרי צומת בית הערבה. ברכב של המחבלים ראינו שנסעו שלושה". רכב שרוף נמצא לא רחוק מזירת הפיגוע.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הרכב בו נסע הפצוע אנוש מפגיעת ירי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הנסיבות קשות". הרכב שנפגע מהירי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מנכ"ל מד"א אלי בין אמר כי כונן שלהם הזעיק ניידת טיפול נמרץ וביצע פעולות החייאה בצעיר. "לצערנו הרב הוא סובל מהרבה פצעי ירי", מסר. "זיהינו במקום רכב נוסף עם סימני ירי - אך בו אין נפגעים. האירוע הועבר לטיפול גורמי הביטחון. לצערנו הרב אלו נסיבות מאוד קשות".

פראמדיקית מד"א עדן כהן שטיפלה בפצוע סיפרה כי כשהגיעה למקום ראתה אותו מחוץ לרכב, כשהוא סובל מפצעים בפלג גופו העליון. "העברנו אותו מיד לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים מתקדם ונלחמנו על חייו במשך כל הדרך לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה".

הרכב שנורה סמוך ליריחו. 27 בפברואר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"המחבל יצא ושלף אקדח". הרכב שנורה סמוך ליריחו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בכביש 90, סמוך ליריחו. 27 בפברואר 2023. דוברות מד"א, אתר רשמי
רכב נוסף נפגע מהירי. כוחות הביטחון בזירת הפיגוע, היום/אתר רשמי, דוברות מד"א

מוקדם יותר היום נער בן 17 תושב טייבה נעצר בקיבוץ ניר דוד בחשד שתכנן לבצע פיגוע בנחל האסי. זאת, לאחר שהעלה סרטון לרשתות החברתיות בו הביע כוונה לפגוע ביהודים במקום. המשטרה הוזעקה לזירה ואיתרה את החשוד בתוך תחומי הקיבוץ. בתשאול ראשוני הוא הכחיש את המיוחס לו.

תיעוד רגעי הירי. 27 בפברואר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
צעיר נפצע אנוש. הרכב שנפגע מהירי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול שני האחים הלל מנחם יניב, בן ה-21, ויגל יעקב יניב, בן ה-19, נרצחו בפיגוע ירי בשומרון, סמוך לחווארה. השניים, תושבי הר ברכה, למדו בישיבות ההסדר. צוות מד"א שהגיע למקום העניק להם טיפול רפואי ופינה אותם לבית החולים בלינסון, אולם בהמשך נקבע מותם. מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל ככל הנראה ירה מטווח אפס בעזרת אקדח בישראלים, תושבי יישוב בשומרון. על פי גורם ביטחוני, בזירה נמצאו 12 תרמילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully