וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 17 מטייבה נעצר בקיבוץ ניר דוד: "תכנן לבצע פיגוע בנחל האסי"

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 18:57

הנער העלה סרטון לרשתות החברתיות בו הביע כוונה לפגוע ביהודים במקום. המשטרה איתרה אותו בתוך תחומי הקיבוץ - ועצרה אותו. בחקירה ראשונית הוא מסר כי הטלפון שלו נמצא בתיקון - אך הכוחות מצאו אותו בשיחים הסמוכים לגדות הנחל. הוא נלקח להמשך חקירה

בווידאו: פצועים באירוע ירי, חווארה, 26 בפברואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

נער בן 17 תושב טייבה נעצר היום (שני) בקיבוץ ניר דוד בחשד שתכנן לבצע פיגוע בנחל האסי. זאת, לאחר שהעלה סרטון לרשתות החברתיות בו הביע כוונה לפגוע ביהודים במקום. המשטרה הוזעקה לזירה ואיתרה את החשוד בתוך תחומי הקיבוץ. בתשאול ראשוני הוא הכחיש את המיוחס לו.

המשטרה קיבלה בשעות הבוקר את הדיווח על המקרה והזניקה למקום כוחות ומסוק. בחקירה ראשונית מסר הנער כי הטלפון שלו נמצא בתיקון אך השוטרים מצאו אותו בשיחים בקיבוץ. הוא נלקח לתחנת המשטרה להמשך חקירה.

בן 17 העלה סרטון לרשת החברתית בו הביע כוונה לפגוע ביהודים בנחל האסי, החשוד אותר על ידי שוטרי המחוז הצפוני ולוחמי מגב 27 בפברואר 2023. דוברות משטרת ישראל
החשוד שנעצר באסי, היום/דוברות משטרת ישראל

אתמול שני האחים הלל מנחם יניב, בן ה-21, ויגל יעקב יניב, בן ה-19, נרצחו בפיגוע ירי בשומרון, סמוך לחווארה. השניים, תושבי הר ברכה, למדו בישיבות ההסדר. צוות מד"א שהגיע למקום העניק להם טיפול רפואי ופינה אותם לבית החולים בלינסון, אולם בהמשך נקבע מותם.

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל ככל הנראה ירה מטווח אפס בעזרת אקדח בישראלים, תושבי יישוב בשומרון. על פי גורם ביטחוני, בזירה נמצאו 12 תרמילים.

זמן קצר לאחר הפיגוע, ועדת שרים לענייני חקיקה דנה בהצעת החוק של ח"כ לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית ,שמבקשת להחיל עונש מוות למחבלים. נציגי הייעוץ המשפטי לממשלה אמרו בוועדה כי "עונש המוות אינו מרתיע וקיים חשש מפני העונש שמשמעותו היא בלתי-הפיכה", ויש לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני לפני קידום הצעת החוק. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הודיע כי הוא אינו מתנגד לכינוס הקבינט אך התנה זאת באישור הצעת החוק בקריאה טרומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully