וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון הביע חשש מהשלכות המהפכה במערכת המשפט

3.2.2023 / 14:00

לדברי פקיד בכיר בפמליית נתניהו, רה"מ השיב למקרון שמטרת התוכנית היא לאזן בין הרשויות בישראל ולחזק את הדמוקרטיה - והוסיף כי האופוזיציה לא מעוניינת בהידברות על הנושא, למרות שהדבר אינו נכון. לדברי נתניהו, מקרון הביע נכונות לשקול הטלת סנקציות על משמרות המהפכה

בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת מקרון בארמון האליזה בפריז/מעריב

פקיד ישראלי בפמליית ראש הממשלה אמר בתדרוך לכתבים כי נשיא צרפת עמנואל מקרון העלה את סוגיית מערכת המשפט בישראל בקצרה בשולי השיחה עם נתניהו והביע חשש מהשלכותיה של התוכנית על הדמוקרטיה הישראלית.

הפקיד הבכיר ציין שנתניהו אמר למקרון שמטרת התוכנית היא לאזן מחדש בין הרשויות בישראל והדגיש שיישום התוכנית לא יפגע בדמוקרטיה בישראל אלא יחזק אותה.

רה"מ בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון בפריז, 2 בפברואר 2023. רויטרס
נתניהו ומקרון, אמש/רויטרס

נתניהו אמר למקרון כי הוא קרא לאופוזיציה לקיים הידברות סביב התכנית אך עד לרגע זה האופוזיציה לא הראתה נכונות להידברות. "אני מאמין שתהיה הידברות אחרי שהתכנית תעבור בקריאה הראשונה בכנסת", אמר נתניהו למקרון לפי הפקיד הבכיר. עם זאת, בניגוד לדברי נתניהו - דווקא הקואליציה היא זו שמסרבת לדיוני פשרה בנושא, לאחר שלפיד וגנץ קראו להקמת ועדה מיוחדת לכך.

הסוגיה המרכזית שנדונה בין מקרון לנתניהו היתה איראן. ראש הממשלה אמר בתדרוך לכתבים כי יש התקרבות גדולה בין ישראל לצרפת בנושא הזה. "מקרון הביע נכונות לשקול את הטלת הסנקציות על משמרות המהפכה האיראנים", אמר נתניהו. "שוחחנו על תיאומים בתחומים שונים שקשורים לאיראן ועל צעדים מעשיים".

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי מבקר בזירת הפיגוע בעיר דוד בירושלים. 28 בינואר 2023. דוברות משטרת ישראל
"רוצה למנוע הסלמה". זירת הפיגוע בעיר דוד, בשבוע שעבר/דוברות משטרת ישראל

נתניהו הדגיש בפני מקרון כי הוא מעוניין למנוע התלקחות בגדה המערבית והדגיש כי המדיניות הישראלית היא פעולה ממוקדת נגד המחבלים וקרוביהם תוך הימנעות מענישה קולקטיבית. "אמרתי שאנו מעוניינים למנוע הסלמה ככל האפשר", ציין נתניהו.

נושא נוסף בשיחה היה הניסיון לקדם הסכמי נורמליזציה נוספים מול העולם הערבי. נתניהו ציין כי מקרון שאל אותו לגבי סעודיה. ראש הממשלה השיב כי זו אפשרות, אבל הדגיש שהדבר תלוי בסעודים. עוד ציין נתניהו בפני מקרון כי הוא מאמין שהסכם עם סעודיה יביא תמורות גדולות לכל האזור ויקדם שלום עם הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully