וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים הכריז על שביתה בתיכונים ביום ראשון

עודכן לאחרונה: 4.2.2023 / 18:15

לטענת הארגון, הלימודים יושבתו בשל סירובו של משרד האוצר לנהל איתו מו"מ על שכר המורים. בפגישה שהתקיימה בין שר החינוך לרן ארז לפני כשבועיים, הסכים האחרון לדחות את העיצומים כדי לאפשר לשר החדש "ללמוד את הנושא", אולם לטענתו לא חל שינוי מאז

רן ארז מודיע על שביתה, 3 בפברואר 2023/ארגון המורים

ארגון המורים הכריז אתמול (שישי) על שביתה בבתי הספר התיכונים ביום ראשון הקרוב. השביתה לא תכלול בתי ספר לחינוך מיוחד.

"לאחר שנה שלמה של מתן הזדמנויות למשרדי האוצר והחינוך לנהל מו"מ ענייני עם ארגון המורים בקשר לשכר מורי החינוך העל יסודי, הגיעו מים עד נפש", מסר יו"ר הארגון רן ארז. "השביתה מגיעה בעקבות העובדה שמשרד האוצר מסרב לנהל מו"מ ענייני עם ארגון המורים, ולמורי החינוך העל יסודי אין הסכמי שכר שנה שלמה.

"דרישת ארגון המורים היא ששכר מורה מתחיל בחינוך העל יסודי יעמוד על 12,000 שקלים", הצהיר והוסיף, "משרד האוצר מזלזל במורים ובהחלטות בית הדין הארצי לעבודה שהורה כמה פעמים למדינה לקיים מו"מ ענייני ורציף ולהגיע להסכמות בנוגע לשכר המורים. משרד האוצר מנצל לרעה את הסבלנות שהפגין ארגון המורים במשך שנה שלמה וגורר רגליים בכוונה".

הנהגת ההורים הארצית הביעה את התנגדותה לשביתה. "תומכים בדרישת המורים להעלאת שכרם אך מתנגדים בתוקף לכל שביתה ופגיעה בתלמידים. אנו קוראים למשרד האוצר ולארגון המורים לשבת למו"מ מיידי, בהתאם להוראות בית הדין לעבודה. תלמידי ישראל אינם אמורים לסבול בשל מאבקי השכר של המורים. לא נקבל שביתות כשיטת עבודה שפוגעת בראש ובראשונה בתלמידים".

תלמידי תיכון במהלך בחינת בגרות במתמטיקה. אבשלום ששוני, פלאש 90
שביתה בתיכונים ובחטיבות ביום ראשון. תלמידים בכיתה/פלאש 90, אבשלום ששוני

בחודש נובמבר בית הדין הארצי לעבודה הורה למדינה לפתוח במו"מ עם ארגון המורים על הסכם שכר חדש. הארגון, מצדו, התחייב לשקט תעשייתי עד 25 במרץ. אולם חודשיים לאחר מכן הארגון טען כי משרד האוצר לא מסכים לפתוח בשיחות, ולכן ישקלו לפתוח בעיצומים למרות ההתחייבות. "הדרישות נוגעות לכל הסקטורים - מורים, מנהלים, יועצים ושאר קבוצות ייחודיות של עובדי הוראה שהיו מקופחים עד כה, כגון מורים לכימיה, פיזיקה, מורים המלמדים בקונסרבטוריונים, בתי ספר נוצריים ועוד", אמרו.

לאחר פגישה שהתקיימה בין ארז לשר החינוך יואב קיש הודיע הארגון כי ידחה את הפעלת סכסוך העבודה בשבועיים, "כדי לאפשר לשר החדש ולצוות משרדו ללמוד את הנושא". מאז לא חל שינוי לדבריהם, וביום ראשון השבועיים יגיעו לסיומם.

במהלך המו"מ שהתקיים בשנה שעברה, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון התייצבה לצד הסתדרות המורים בחזית מול משרד האוצר. כעת קיש יידרש להחליט על דרך פעולה משלו מול דרישות האוצר והמורים. ייתכן שמינוי אביטל בן שלמה, חוקרת בפורום קהלת שמתנגדת לארגוני המורים, למשנה למנכ"ל משרד החינוך, מסמן את הכיוון השונה שבו ייבחר.

רן ארז יו"ר ארגון המורים. ראובן קסטרו
הלימודים יושבתו בשל סירוב משרד האוצר לנהל מו"מ על שכר המורים. ארז/ראובן קסטרו

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "שר החינוך ח"כ יואב קיש רואה חשיבות בחיזוק מעמד המורה ובהעלאת השכר גם למורי החינוך העל יסודי. בשיחה שהתקיימה מול יו"ר ארגון המורים ביום חמישי, הוסכם כי מנכ"ל המשרד ירתם למאמץ ויוביל שיח משותף בין הארגון לאוצר כבר ביום א' הקרוב".

בעקבות ההכרזה על שביתה, מסרה דוברות משרד האוצר כי "משרד האוצר מצר על ההתנהלות התמוהה וחסרת תום הלב של ארגון המורים. נציין כי פגישת מו"מ שנקבעה לאתמול, בוטלה על ידי ארגון המורים עקב בקשתנו לדחיית הפגישה בשעה. משרד האוצר קורא לארגון המורים למנוע את הפגיעה המיותרת בתלמידים, ולשוב לשולחן המו"מ".

ארז הכחיש את הטענות של משרד האוצר ואמר: "חצי אמת גרועה משקר. שוב משה בכר, סגן הממונה על השכר שלח למו"מ פקידים זוטרים שאין להם סמכות לקבל שום החלטה ובכך ממשיכים את ההתחכמות מלנהל מו"מ אמיתי כפי שהתחמקו במשך כל השנה האחרונה. האוצר הוא זה שפוגע במערכת החינוך".

ממרכז השלטון המקומי נמסר כי "מרכז השלטון המקומי קורא למשרד האוצר להפסיק את הסחבת ולחזור מידית לשולחן המו"מ עם ארגון המורים העל יסודיים ולדאוג לשיפור שכרם ותנאי העסקתם של מורי החטיבות העליונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully