וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על הסכם שכר המורים החדש: "מבין שהוא לא אידיאלי"

עודכן לאחרונה: 1.9.2022 / 7:14

אחרי ההודעה על הצלחת המו"מ, שר האוצר קיים מסיבת עיתונאים יחד עם שרת החינוך ויו"ר הסתדרות המורים. ליברמן: "היה קשה לשים את הפוליטיקה בצד - ההסכם מעניק יציבות, עד סוף 2026". שאשא-ביטון: "הסכם פורץ דרך". במקביל, גם איום השביתה בתיכונים ובחטיבות הביניים הוסר

בווידאו: מסע"ת מטעם ראשי שלושת המשרדים, אוצר, חינוך והסתדרות המורים/ניב אהרונסון

שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ומזכ"לית הסתדרות המורים ערכו אתמול (רביעי) מסיבת עיתונאים אחרי שנחתם הסכם שכר חדש מול עובדי ההוראה. בפתיחת דבריו אמר ליברמן כי "היה קשה להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לדלת בשיחות מבין שההסכם לא אידיאלי, אך זה מה שהיה ניתן להשיג". כמו כן, משרד החינוך הודיע כי בוטלו העיצומים בבתי הספר התיכונים ובחטיבות הביניים.

"ההסכם מעניק יציבות עד סוף 2026 - לא נשבור את הראש אם יהיו לימודים או לא", המשיך שר האוצר. "אני מעריך את הגישה של שרת החינוך ומזכ"לית הסתדרות המורים. עצם היכולת להתעלות, לקחת אחריות ולהגיע להסכם - זה חג גדול למערכת החינוך כולה, להורים ולמשק הישראלי כולו".

שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ומזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד. 31 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"ההסכם מעניק יציבות עד סוף 2026". ליברמן, שאשא-ביטון ובן דויד/ראובן קסטרו

שרת החינוך הוסיפה כי "ההסכם נותן אופק ויציבות למערכת החינוך. לא היה קל אבל הגענו למקום שנכון עבור ילדי ישראל. אני מתרגשת שהצלחנו להביא לפתיחה סדירה שלה. אנחנו מגיעים אליה עם הסכם שכר היסטורי ופורץ דרך שלא רק מביא יציבות למחר בבוקר, אלא מסתכל קדימה. לא מגיע לילדים שלנו להיות בחוסר ודאות - הסכם שכר שהוא לא פלסטר, ולצדו תהליכים משמעותיים שאנחנו מקדמים במערכת החינוך".

מזכ"לית הסתדרות המורים החמיאה לשר האוצר, ואמרה כי "ידע לחתוך בזמן ולהתערב כשצריך, ונתן דחיפה חקה לסיום המשבר. הבאנו בשורה לאנשי החינוך, לתלמידים ולהורים. ההסכם שם לא רק את התלמידים במרכז, אלא גם את אנשי החינוך. ההסכם מקדם את מערכת החינוך. אין ספק שצריך עכשיו לחשוב כיצד אנחנו יוצאים מהמשבר ומביאים לפריחת מערכת החינוך למען עתידה של מדינת ישראל".

עוד בוואלה!

תוספות שכר של עשרות אחוזים: ההבנות בהסכם שמחזקות את המורים בישראל

לכתבה המלאה
הכנות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ג, בית ספר יסודי איתמר, ראשון לציון, 31 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
הכנות לפתיחת שנת הלימודים/ראובן קסטרו
מסע"ת | ליברמן, שאשא ביטון, יפה בן דויד. משרד החינוך, תל אביב 31 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
שמחים שאין שביתה. ממונה על השכר באוצר ושר האוצר/ראובן קסטרו

הושגו הסכמות: הלימודים בחטיבות הביניים ובתיכונים ייפתחו כסדרם

איום השביתה בחטיבות הביניים ובתיכונים גם הוסר, לאחר שהושגו הסכמות מול ארגון המורים. חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי אמר כי "הגענו היום להסכם המהווה בשורה חשובה ומשמעותית עבור התלמידים, המורים, וכל צוותי החינוך, תוך דאגה לציבור המורים בתיכונים המאפשר לפתוח את שנת הלימודים כסדרה. אני מברך את משרד החינוך, משרד האוצר, ארגון המורים, והשלטון המקומי שהצליחו לגשר על הפערים, ולהגיע להסכם המטיב עם כל הצדדים".

יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר בעקבות ההכרזה כי "הגענו סוף סוף להסכמות מלאות עם שרת החינוך בקשר לרפורמה במקצועות ההומניים, בנושא שבוע עבודה מקוצר לחמישה ימים וביצוע חמש שעות השהייה בבית. כעת אנו מתחילים את המשא ומתן בעניין תוספות השכר ושיפור תנאי העבודה"

כמה שעות קודם לכן אמר יו"ר הארגון רן ארז כי השיחות מול משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי מתקדמות בעצלתיים, והאשים כי האוצר מערים קשיים. "מרכז השלטון המקומי, לא מתקדם ללא אישור של משרד האוצר", אמר. כל הסכם עם מרכז השלטון המקומי צריך לקבל את אישור משרד האוצר - זה כמו טלפון שבור".

ארז התייחס לפני ההסכם גם למתכונת של חמישה ימי לימודים. לדבריו, "לא מדובר בדרישה אסטרונומית, אבל משרד האוצר שם רגליים איפה שהוא יכול מתוך רצון לשליטה וכוחניות, הם צריכים להראות שהם דואגים למערכת החינוך, לחקלאות, לביטחון ולכל דבר בישראל". עוד הוסיף יו"ר ארגון המורים כי "משרד החינוך טעה, חשב שאם פתרנו את בעיית הרפורמה בבגרויות כל השאר נפתר".

שאשא ביטון, רן ארז לאחר ההסכם שנחתם עם ארגון המורים. עודד קרני, לשכת העיתונות הממשלתית
"משרד האוצר שם רגליים איפה שהוא יכול". רן ארז/לשכת העיתונות הממשלתית, עודד קרני

בנוסף, טרם ההגעה להסכם, טען ארז כי ארגונו מוכן גם לשביתה שתיערך יותר מחודש. "מי שרשאי לדבר בשם ארגון המורים זה רק אנחנו, ולא משרד החינוך. שרת החינוך יכולה להבטיח אבל מי שצריך לחתום זה משרד האוצר", המשיך ארז. "אנחנו מנהלים משא ומתן עם משרד החינוך כבר מחודש מרץ, בשקט, מתוך אחריות. לא צעקנו, לא שמנו שלטי חוצות עד שראינו שמושכים אותנו עוד פעם ועוד פעם".

הבוקר הודיעו הסתדרות המורים ומשרד האוצר כי הגיעו להסכמות ביניהם, מה שמנע את השביתה בבתי הספר עם פתיחת שנת הלימודים מחר. ההסכמים הושגו זמן קצר לפני שבית הדין לעבודה היה אמור לדון בבקשת המדינה לצווי מניעה נגד השביתה. עיקרי ההסכמות נגעו לתוספות שכר גדולות למורים לעומת ויתור על חופשות בימי האסרו חג, ושקט תעשייתי עד 2026.

ההסכמות המרכזיות נגעו להעלאת שכרם של עובדי ההוראה, כשעובד הוראה מתחיל יקבל 9,000 שקלים ותוספת של 1,100 שקלים לכל הפחות. כמו כן, יינתן מענק התמדה של 10,000 שקלים לאחר שלוש שנים במערכת, ובנוסף הועלה שכר המנהלים המתחילים ל-19,000 שקלים. לגבי החופשות, הוחלט כי מוסדות החינוך יעבדו בימי אסרו חג, ל"ג בעומר ותענית אסתר. ימי האיסרו יועברו לגשר בין יום כיפור לסוכות ולמורים יינתנו שני ימי חופשה לבחירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully