וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוספות שכר של עשרות אחוזים: ההבנות בהסכם שמחזקות את המורים בישראל

עודכן לאחרונה: 31.8.2022 / 15:33

ההסכם שנחתם בין הסתדרות המורים למשרדי החינוך והאוצר לא יפתור את כל בעיות מערכת החינוך, אבל יביא בשורה משמעותית למקצוע שיוקרתו הולכת ויורדת. לפי ההסכם, שכר מורה מתחיל יעלה ב-30%, ושכר מורה ותיק, שהיה סלע המחלוקת במו"מ, יעלה לכל הפחות ב-1,100 שקלים

הפגנת הסתדרות המורים על שכר עובדי מערכת החינוך (צילום: אבשלום ששוני)/מעריב

בתום משא ומתן שנמשך תשעה חודשים חתמו הסתדרות המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר על הסכם שכר חדש שישפר משמעותית את תנאי ההעסקה של עובדי ההוראה. ההסכם אמנם לא יפתור את כל הקשיים איתם מתמודדים מורים בישראל, אך חלקו של השכר בהם לכל הפחות יפחת.

מדובר בצעד חשוב עבור המורים הצעירים במערכת. לפי פרטי ההסכם, שכרם יעלה מ-6,900 שקלים בחודש ל-9,000 - שיפור של 30%. זאת בנוסף למענק התמדה של עשרת אלפים שקלים אחרי שלוש שנות הוראה. כשלוקחים אותו בחשבון, השכר בשנים הראשונות כבר מתקרב ל-9,300 שקלים.

דוח השכר האחרון שפרסם משרד האוצר מראה כי השכר הממוצע של מורה בשנתו הראשונה הוא 5,500 שקלים. הגורם לכך הוא אחוזי המשרה, שבמקרים רבים נמוכים יותר בחוזים של המורים המתחילים. ההסכם החדש נועד לפתור גם את החלק הזה: הצדדים הסכימו על העלאת אחוזי המשרה המינימליים ל-100% בהדרגה, אך בשלב זה לא פירטו על הדרך לשם.

יום הכנה לתלמידי כיתה א',בית ספר ס זלמן ארן בירושלים, אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
שכר העובדים המתחילים יעלה ב-30%. מורה בכיתה/נועם מושקוביץ

בניגוד לרוב הנושאים האחרים, הצדדים הסכימו מהרגע הראשון במו"מ על הצורך בתוספת למורים המתחילים כדי לעצור את הירידה במספר העובדים החדשים במערכת החינוך. לפי ההסכם שנחתם, אחרי תוספות כמו גמול למורים מחנכים של אלף שקלים לפחות, השכר של חלקם יוכל לחצות את העשרת אלפים שקלים. בכך, הוא יתקרב לממוצע במשק - כ-12 אלף שקלים לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה - והנחיתות בתנאים מול עבודות אחרות צפויה לרדת.

גמולים נוספים שנמצאים בהסכם הם לפחות 1,100 שקלים עבור ריכוז שכבה ותוספת למחנכות שמשלבות ילדים צרכים מיוחדים בכיתה.

עוד בוואלה!

גשר בחגים, בלי בלגנים בל"ג בעומר: לוח החופשות החדש בעקבות ההסכם עם המורים

לכתבה המלאה
יפה בן דויד לאחר המו"מ הלילי עם האוצר לגבי שביתת והסכמי השכר של המורים, משרד האוצר, ירושלים, 31 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מדובר בהסכם משמעותי עבור עובדי ההוראה. יו"ר הסדרות המורים יפה בן דוד, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

המחלוקת הרעיונית העיקרית במו"מ, ובמיוחד בישורת הסיום, נגעה למורים הוותיקים. הסתדרות המורים ומשרד החינוך הבהירו כי השארתם ללא תוספת משמעותית תפגע באופק הקידום של המורים, האוצר טען כי הבעיה לא נמצאת שם. מהמתווה הסופי עולה כי משרד האוצר התפשר ועלה כמעט עד לבקשת משרד החינוך. העלייה הנמוכה ביותר תהיה 1,100 שקלים למורה, בהשוואה ל-1,200 שדרש משרד החינוך, ו-400 שהציע האוצר במסמך האחרון שפרסם. השינוי הגיע בין השאר במקום 14 אלף שקלים נוספים למענק ההתמדה ואלף שקלים נוספים בשכר המנהל המתחיל.

ועדיין, מנהלים מתחילים יקבלו תוספת של כ-4,000 שקלים יותר בכל חודש: כיום השכר ההתחלתי הוא 14,600 שקלים ולאחר כניסת ההסכם לתוקף הוא יעלה ל-19 אלף לכל הפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully