וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הראש של ארגוני המורים: המשנה למנכ"ל משרד החינוך - מפורום קהלת

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 14:51

שר החינוך קיש הודיע על כוונתו למנות את עו"ד אביטל בן־שלמה לתפקיד. בן-שלמה, ששימשה כמנהלת המחלקה למחקרי מדיניות חינוך בפורום, צפויה להציג עמדות לעומתיות מול ארגוני המורים, ובעבר התבטאה בעד חוזי העסקה אישיים למורים ויצאה נגד התנהלותה של בן דוד

שר החינוך הנכנס קיש: "משרד החינוך ישנה כיוון"/צילום: ערוץ הכנסת

שר החינוך יואב קיש הודיע היום (שלישי) על כוונתו למנות את עו"ד אביטל בן־שלמה למשנה למנכ"ל משרד החינוך. שמה של בן־שלמה, שבשנים האחרונות שימשה כמנהלת המחלקה למחקרי מדיניות חינוך בפורום קהלת וכרכזת מחקר ומדיניות ב"קואליציה לאוטונומיה בחינוך", צפוי לעלות לוועדת המינויים בנציבות שירות המדינה שתדון במועמדותה בימים הקרובים.

בן שלמה היא בעלת תואר ראשון במשפטים ותואר שני במדעי המדינה ובמדיניות באונ' בר אילן. אם יאושר מינויה, היא צפויה להציג עמדות לעומתיות מול ארגוני המורים, כשברקע מתקרבות השיחות עם ארגון המורים על הסכם שכר חדש בעל-יסודי.

בעבר היא כתבה מאמרים נגד צמצום מספר התלמידים בכיתה, בעד חוזי העסקה אישיים למורים ונגד התנהלותה של מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד במהלך הקורונה. בכנס גמישות בהעסקת מורים שנערך בשנה שעברה בכנסת, הציעה לקדם תגמול בשכר למורים מצוינים, גם דרך התקציב שמוקצה למנהלים במערכת גפ"ן, ולהקל על הליך פיטורי מורים.

אביטל בן שלמה, חברה בפורום קהלת. ללא, אתר רשמי
ועדת המינויים תאשר? אביטל בן שלמה/אתר רשמי, ללא

בכנס ג'רוזלם פוסט שנערך באוקטובר, הצביעה על שני כשלים מרכזיים שיש לתקן: "האיכות הנמוכה של כוח האדם במערכת, והריכוזיות הקיצונית שמאפיינת אותה". היא ציינה גם שם את הצורך להקל על הליך הפיטורים, וכן את החשיבות של הוצאת סמכויות ממשרד החינוך והעברתן לשטח.

עוד בוואלה!

רגע אחרי שנכנס לתפקידו, שר החינוך קיש מבטל את רפורמת הבגרויות: "לא יודע עוד מה יהיה"

לכתבה המלאה
שר החינוך יואב קיש. דוברות משרד החינוך, אתר רשמי
השר יואב קיש/אתר רשמי, דוברות משרד החינוך

השר קיש אמר לקראת הוועדה: "משוכנע שהידע וניסיונה העצום של אביטל בעולם החינוך ובמערכת החינוך יתרמו באופן משמעותי לקידום והצלחת מערכת החינוך. כתפיסה לארגון צומח, בין משימותיה המרכזיות של אביטל יהיה להוביל את תחום האוטונומיה הניהולית בשטח ובהסרת חסמים בירוקרטיים בארגון, תחום שאני רואה בו חשיבות רבה".

בן-שלמה הודתה לקיש ומסרה: "אני מודה לשר החינוך על האמון שנתן בי. אין דבר חשוב יותר מחינוך ילדינו ואני רואה בתפקיד זה שליחות עצומה. בכוונתי לפעול במלוא המרץ ובנחישות רבה כדי להביא לידי ביטוי את הידע והכלים שרכשתי לאורך הדרך ולסייע במאמץ הלאומי לקידום ושיפור מערכת החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully