וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד הציע להרצוג: הקמת ועדה נשיאותית שתדון במהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 14:17

יו"ר האופוזיציה אמר כי נשיא המדינה בוחן אפשרות של הקמת ועדה שתגבש הצעה "מאוזנת ושקולה" לשיפור מערכת המשפט. גנץ: "אני מתחיל לשמוע קולות מקרב גורמים בקואליציה שרוצים להגיע להסכמות". בתוך כך, לוין וחיות נפגשו כדי לדון בתוכנית

בווידאו: גנץ נגד סמוטריץ': "החדירו סוסים טרויאנים ללב ליבה של מערכת הביטחון"/ערוץ הכנסת

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הודיע היום (שני) כי הציע לנשיא המדינה יצחק הרצוג להקים ועדה נשיאותית, שתגבש חלופה לרפורמה להחלשת מערכת המשפט ששר המשפטים יריב לוין מבקש להעביר. לדבריו, הרצוג בוחן את ההצעה. "הוועדה תגבש הצעה אמיתית, מאוזנת ושקולה, לתיקון ושיפור מערכת המשפט, ולהסדרת היחסים בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת", אמר לפיד בישיבת סיעתו. בתוך כך, לוין נפגש עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, כדי לדון ברפורמה.

הנשיא אישר את הדברים. "כחלק משיחות שמקיים נשיא המדינה בשבועות האחרונים במטרה למנוע משבר חוקתי היסטורי ולעצור את המשך הפילוג בעם, שוחח הנשיא גם עם יו"ר האופוזיציה", נמסר מטעמו של הרצוג. "נשיא המדינה ממשיך במאמצים בלתי פוסקים עם כלל הגורמים הרלוונטיים, במטרה ליצור דיאלוג ושיח רחב-היקף, קשוב ומכבד, בתקווה להגיע להבנות רחבות ככל שניתן".

"אין חולק על כך שיש מה לתקן במערכת המשפט, אין מערכת שאין מה לתקן בה, אבל רפורמה שאותה מוביל ראש ממשלה שנאשם בפלילים, ושרים שהם עבריינים מורשעים, היא רפורמה שאי אפשר להאמין לה", המשיך לפיד. "אם רוצים לשפר ולתקן את ליבת מערכת שלטון החוק שלנו, מי שמתקן צריך להיות מעל לכל חשד. התיקון לא יכול להיעשות בידי נאשמים ומורשעים. הוא לא יכול להיעשות בידי מי שיש להם אינטרסים זרים. הוא לא יכול להיעשות בחופזה, בלי איזונים ובלי בלמים, כדי לפתור בעיות פוליטיות".

גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס לסוגיה, ולדבריו, "אני רואה את ההשפעה העצומה של הזעקה הציבורית וההפגנות, ואני מתחיל לשמוע קולות מקרב גורמים בקואליציה שרוצים להגיע להסכמות ולא רוצים "לשפוך את הדמוקרטיה עם המים".

יאיר לפיד בהפגנה נגד ההפיכה המשפטית, תל אביב, 21 בינואר 2023. ראובן קסטרו
"אי אפשר להאמין לרפורמה". לפיד/ראובן קסטרו

בתוך כך, גנץ תקף את את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בצל העימות שלו עם שר הביטחון יואב גלנט על פינוי המאחז בשומרון. גנץ כינה את סמוטריץ' "סוס טרויאני", וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להכפיף את סמכויותיו הביטחוניות לגלנט. "בסוף השבוע האחרון קיבלנו לראשונה דוגמית להשלכות החמורות של החדרת סוסים טרויאנים ללב ליבה של מערכת הביטחון", אמר גנץ בישיבת סיעתו.

השר סמטוריץ' השיב ועקץ את גנץ. "תמיד כשמזיזים לאליטה את הגבינה קשה לה לקבל את זה. לכן קשה לשופטים לקבל את שר המשפטים ויו"ר ועדת החוקה וקשה לגנרל כמו גנץ לקבל את העובדה שאנחנו נכנסים ליהודה ושומרון. הרבה מאוד שנים האליטה התרגלה לחשוב שזה בשליטתה".

עוד בוואלה!

התנגדות ליברלית היא צו השעה | דעה

לכתבה המלאה
בצלאל סמוטריץ' נכנס לתפקיד שר האוצר. רפי בן חקון, לע"מ,
"סוס טרויאני". סמוטריץ'/רפי בן חקון, לע"מ

"אופוזיציה לוחמת זה דבר טוב, על זה בנויה הדמוקרטיה. מה שפחות לגיטימי ואחראי זה שחלקים באופוזיציה הופכים לסוסים טרויאנים בתוך המדינה ועושים הכול כדי לפגוע בה", המשיך יו"ר מפלגת הציונות הדתית. "זו סוג של אמירה 'אנחנו לא בשלטון אז נשרוף את המדינה, נבריח משקיעים נפגע בדירוגי האשראי'".

נשיא האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים פרופ' דוד הראל הביע אתמול את דאגתו הרבה מ"חוסר הרציונליות המשווע של ההנהגה", ואמר כי להמשך התהליכים יהיו בבירור השלכות הרסניות על החינוך ועל התרבות של מדינת ישראל וגם על עוצמתה המדעית. "קצב האירועים מסחרר ומפחיד. חזרו בכם מהכוונה לפרום את האיזון העדין שבין הרשויות בתוך כדי השארת האזרח הפשוט והמיעוטים שבתוכנו חסרי הגנה משפטית", קרא הראל. "בטלו את התוכניות ההרסניות, כל עוד אפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully