וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשטרה העיד במשפט נתניהו: "הפשפשים השפיעו על ניר חפץ"

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 14:28

סגן ראש אגף החקירות והמודיעין, תנ"צ יואב תלם, הכחיש שהופעלו אמצעים אסורים בעת חקירות עדי המדינה בתיקי נתניהו. לדבריו, היה אישור של היועמ"ש לכך. "חקירה ומעצר זה דבר מאוד לא נעים. הרעיון הוא לאזן בין המצוקה לבין כל מיני טקטיקות"

בווידאו: בכיר במשטרה מעיד במשפט נתניהו: "הפשפשים השפיעו על ניר חפץ בחקירה"/מערכת וואלה!

תת-ניצב יואב תלם, שהיה אחראי על החקירות בתיק 4000, אמר היום (שני) במשפט כי נכונותו של ניר חפץ לשמש עד מדינה הושפעה מהתנאים שבתא המעצר שלו. עם זאת, תלם, סגן ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, טען כי לא הופעלו אמצעים פסולים על הנחקרים בתיקי ראש הממשלה ואמר כי החקירות היו באישורו של היועץ המשפטי לממשלה.

"תנאי המעצר והכליאה בתחום האחריות של שב"ס. חקירה ומעצר זה דבר מאוד לא נעים. השיקולים במעצר הם שיקולי החקירה, לא כדי לשבור או להפעיל לחץ פסול", אמר תלם בתשובה לשאלת התובע אמיר טבנקין אם היו פעולות מכוונות נגד תנאי החקירה.

לדבריו, "הבנו שחפץ לא מספק גרסה. גם לאחר העימות עם אילן ישועה, גם לאחר שהטחנו בו חומרי חקירה. הייתה לו דרישה לפגוש את ראש היחידה. הוא אמר שיש סיפור יותר גדול - 4000 אלף רגל. בהמשך הוא פנה והבנו שהוא שוקל מהלך של שיתוף פעולה. החל מהלך של מפגש עם עורך הדין מטעמו ונכנסנו למהלך של משא ומתן לפני חתימה על הסכם".

"אני חושב שזה (הפשפשים) השפיע עליו מאוד בשלבים מסוימים של החקירה, התנאים והגירוד. אף אחד מאיתנו לא רוצה. הרעיון הוא לאזן בין המצוקה לבין כל מיני טקטיקות. אני זוכר שהוא אומר לי 'אני מרגיש טוב, קמתי צלול, ראיתי רופא'. התרשמתי שבשלב שהוא מוסר גרסה הוא איתן בדעתו, אבל אני ממש לא מקל ראש באירוע הזה".

תנ"צ יואב תלם, שהיה בתקופת החקירה ראש זרוע חקירות ביאל"כ, מעיד במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 23 בינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
הגן על חקירות עדי המדינה. תנ"צ תלם בבית המשפט, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בתשובה לשאלת התובע אם ננקטו פעולות מכוונות למניעת שינה או אכילה, השיב: "ההיפך הוא הנכון. אין שום כוונה למנוע מזון שתייה או שינה". הוא הכחיש שעלו אמירות בנוגע להחלפת עורכי דין: "אסור לנו לעשות את זה ואנחנו לא עושים את זה. יש כללים בנושא".

הוא גם התייחס לעד מדינה נוסף, שלמה פילבר, וטען כי הוא זה שיזם את המשא ומתן להסכם עד מדינה. "לא מוכר לי לחץ חריג או פסול. חקירה זה לא נעים אבל אפשר לראות את החקירה עצמה", אמר. החוקר הבכיר אף הכחיש כי נעשה שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, כפי שטענו במחנה של ראש הממשלה, וכינה זאת "שקר".

ז'אק חן, עורך דינו של בעלי בזק לשעבר שאול אלוביץ', שאל אותו אם החוקרים סימנו מראש מועמדים לעד מדינה. "אני חושב שראינו בניר חפץ כחוליה לשיתוף פעולה, לא זוכר אם סימנו את פילבר או אלוביץ' מראש. לא מופרך", השיב תלם.

עו"ד חן שאל גם "האם עלה בדעתך איזה נזק אתם גורמים לתדמיתה של מדינה ישראל, בזמן ביקור מדיני, שדווקא אז נפתח חקירה של שוחד נגד ראש ממשלה? זה תפס את כל תשומת הלב כשהוא בעיצומה של נסיעה מדינית".

תלם השיב: לא על הלך רוח שכזה או שיקול שנלקח בחשבון. אצלי זה לא עלה. למיטב ידיעתי כבר היו אז חקירות מתנהלות. לשיטתך, אין זמן טוב לפתוח חקירה נגד ראש ממשלה מכהן. תמיד יהיה אירוע. חושב שלא היה פסול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully