וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד הממשלה מתרחבת: תורמים בקרן היסוד מאיימים להקפיא כספים ומגביות

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 22:06

ברקע המהפכה המשפטית, ראשי קרן היסוד בציריך שיגרו מכתב חריף להנהלת הארגון, שמגייס כספים ותרומות מקהילות יהודיות בעולם, בו התריעו ממהלכי הממשלה. בפרט, הם ציינו את קידום חוק עונש מוות למחבלים כ"קו אדום". בכירים בארגון: חוששים שזו רק הסנונית הראשונה

בווידאו: ישיבת ממשלה/רוני כנפו

המחאה נגד המהפכה המשפטית ומהלכי הממשלה הגיעה גם לקרן היסוד, ארגון גיוס התרומות המרכזי מקהילות יהודיות ברחבי העולם. לוואלה! נודע כי ראשי קרן היסוד בציריך שיגרו שלשום (ראשון) מכתב חריף לראשי הארגון שבו הביעו דאגה מהמתרחש בישראל, דרשו שהנהגת הארגון תשמיע קול נגד המהלכים שהממשלה מקדמת ורמזו כי הם מאיימים על המשך גיוס התרומות והמגביות לישראל.

"אנחנו בעד עם ישראל", נכתב במכתב שהגיע לידי וואלה ועליו חתמו ראשי סניפי קרן היסוד בציריך. "האחריות ההדדית שלנו היא לא רק במתן כסף. בזמן שאנו צופים כיצד החזון המדהים הזה שנקרא ישראל מאוים ומתרוקן מתוך ערכים שאנו מאמינים וחולקים. התמיכה שלנו היא ללא תנאי כל עוד מכבדים את העקרונות הבסיסיים של האנושות וכל עוד ישראל ממשיכה להיות מחויבת לעקרונות של שיטה ליברלית ודמוקרטית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בועידה של קרן היסוד, בנייני האומה, ירושלים. קובי גדעון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בכנס של ארגון קרן היסוד/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון, לע"מ

קרן היסוד היא הארגון המרכזי שמגייס תרומות בישראל מתורמים יהודים עשירים ומגביות בקהילות יהודיות ברחבי העולם, ואחד מארבעת המוסדות הלאומיים החוסים תחת הקונגרס הציוני. הקרן מגייסת עשרות מיליוני דולרים בשנה שמועברים לעמותות ופרויקטים שונים בתחום החינוך, הרווחה, העלייה והקליטה ועוד. בכירים בקרן היסוד אמרו לוואלה כי "החשש הוא שהמכתב הוא רק סנונית ראשונה בהקפאה והעברה של תרומות לארגון ולישראל".

במכתב ראשי קרן היסוד בציריך לא מתייחסים ישירות למהפכה המשפטית אלא מציינים בעיקר את חוק עונש מוות למחבלים, שעבר בשבוע שעבר בקריאה טרומית במליאת הכנסת כ"קו אדום".

"אנחנו אבלים על הנרצחים היהודים וגם על החיים והנפגעים של הפלסטינים", נכתב במכתב. "אבל לאחר שהצעת חוק עונש המוות התקבלה בהצבעה ראשונית ראשונית בפרלמנט של מדינת היהודים, אנחנו לא יכולים יותר לעמוד בצד בשקט. זה היה כמו קו אדום עבורנו. זו לא ישראל שבה אנחנו רוצים לתמוך".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי,24 בינואר 2023. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
מפלגתו יזמה את חוק עונש מוות למחבלים. השר איתמר בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

אנשי קרן היסוד כתבו עוד: "אף פעם לא שאלנו מי בממשלה ומה האג'נדה שלהם. אנחנו תומכים בישראל כי אנחנו מאמינים שגם אם אנחנו לא גרים שם, זו גם המדינה שלנו. זו הסיבה שאנו עומדים לצד ישראל בכל זמן שצריך ללא תנאים". עם זאת, הם מתריעים כי המנטרה של קרן היסוד, "אנחנו אוספים לעם ישראל, לעניים לקשישים והילדים, לא עובדת עלינו יותר".

תורמים בקרן היסוד מזהירים: נקפיא כספים ומגביות. ללא, אתר רשמי
המכתב ששלחו ראשי קרן היסוד בשווייץ/אתר רשמי, ללא
סם גרונדוורג, יו"ר קרן היסוד. הדס פרוש, פלאש 90
יו"ר קרן היסוד סם גרונדוורג/פלאש 90, הדס פרוש

הם דורשים מהנהלת הקרן, היו"ר סם גרונדוורג, יו"ר חבר הנאמנים סטיבן לואי והמנכ"ל אלון פוטרמן להתייצב נגד מהלכי הממשלה. "אנו מאמינים שברגע זה גם קולכם צריך להישמע בקול רם וברור", נכתב במכתב. "אנחנו צריכים לדעת, לשמוע ולראות שהארגון שלמענו אנו מקדישים את זמננו ומשאבינו ושהיה גורם מרכזי בבניין ישראל, נאמן לאמנה שלו ולא מעלים עין מאיום ממשי ומיידי על הבסיס והמארג של החברה הישראלית. אנו מבקשים מכם לעמוד מול האחראים ולהעביר את המסר הזה".

מקרן היסוד לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully