וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע: השרים אישרו לקדם "עונש מוות למחבלים"

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 15:50

הצעת החוק של עוצמה יהודית, שלפיה בית המשפט יוכל להטיל עונש מוות על מי שרצח ישראלים על רקע לאומני, תעלה להצבעה טרומית בכנסת. לאחר מכן, הקבינט ידון בנוסח החוק

בווידאו: פצועים באירוע ירי, חווארה, 26 בפברואר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את חוק "עונש מוות למחבלים" של עוצמה יהודית, זמן קצר אחרי הפיגוע בחווארה שבו נרצחו שני ישראלים. לפי החוק, בית המשפט יוכל להטיל עונש מוות על מי שעבר עבירת רצח על רקע לאומני נגד ישראלים. הועדה החליטה שלאחר הצבעה טרומית על החוק, יתקיים דיון בקבינט המדיני-ביטחוני שידון בנוסח החוק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "נמשיך לפעול בכל האמצעים, בביטחון, בפעילות מבצעית ובחקיקה, כדי להרתיע את המחבלים ולשמור על ביטחון ישראל. התשובה שלנו לטרור היא להלום בטרור בעוצמה ולהעמיק את שורשינו בארצנו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר כי "ביום קשה זה שבו נרצחו שני אזרחים ישראלים בפיגוע טרור פלסטיני, אין יותר סמלי מהעברת חוק עונש מוות למחבלים. זהו חוק מוסרי, הוגן שקיים גם בדמוקרטיה הגדולה בעולם ובוודאי במדינה שבה גל טרור פוקד את אזרחי המדינה".

ח"כ לימור סון הר מלך שהגישה את הצעת החוק עונש מוות למחבלים מסרה: "מברכת את וועדת השרים לענייני חקיקה על אישור החוק, ודווקא ביום קשה כזה שבו נרצחו שני יהודים בידי מחבלים רק בשל היותם יהודים. מקווה שהחוק יעבור במהרה ויחזיר ולו במעט את ההרתעה נגד המחבלים. זהו צעד ראשון מתוך שורת צעדים שצריך לעשות במלחמה בטרור".

פצועים באירוע ירי, חווארה, 26 בפברואר 2023. TPS
זירת הפיגוע בחווארה, היום/TPS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully