וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על הממשלה בעקבות הסכם איראן-ערב הסעודית: "כישלון מסוכן"

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 18:02

באופוזיציה תקפו את הממשלה בעקבות חידוש יחסי המדינות שהיו בנתק במשך שנים. לפיד טען כי "זה מה שקורה כשמתעסקים כל היום בטירוף המשפטי". סער: "נתניהו הבטיח שלום עם סעודיה, בסוף הם עשו אותו עם איראן". גם בליכוד מתחו ביקורת: "העולם לא עוצר כשאנחנו במאבקי כוחות"

בווידאו: נתניהו: "המשימה החשובה ביותר שלי היא לעצור את איראן מלהשיג נשק גרעיני"/צילום: רוני כנפו

ראשי האופוזיציה מתחו היום (שישי) ביקורת על הממשלה, בעקבות חידוש היחסים בין ערב הסעודית לאיראן. יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, כתב בציוץ בטוויטר כי מדובר ב"כישלון גמור ומסוכן של מדיניות החוץ של ממשלת ישראל". לדבריו, זו קריסה של חומת ההגנה האזורית שהתחלנו לבנות מול איראן. זה מה שקורה כשמתעסקים כל היום בטירוף המשפטי במקום לעשות את העבודה מול איראן ולחזק את היחסים עם ארצות הברית".

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הסביר כי ההסכם בין המדינות מהווה "ניצחון מדיני לאיראן". עוד כתב בנט כי "מדובר בפגיעה אנושה במאמץ לבניית קואליציה אזורית למול איראן. זהו כישלון מהדהד של ממשלת נתניהו ונובע משילוב של הזנחה מדינית עם חולשה כללית וסכסוך פנימי במדינה. מדינות העולם והאזור צופות על ישראל מסוכסכת עם ממשלה שאינה מתפקדת, שעוסקת בהרס-עצמי שיטתי, ואז אותן המדינות בוחרות צד. ממשלת נתניהו היא כישלון כלכלי, מדיני וביטחוני מהדהד, וכל יום של פעולתה מסכן את מדינת ישראל. אנו זקוקים לממשלת חירום לאומית רחבה, שתפעל לשיקום הנזקים הרבים שנוצרו".

חשיפת התוכנית של ראש הממשלה ושר האוצר לטיפול בהתייקרויות במשק , ירושלים. ינואר 2023. ינון שלום יתח
כישלון מהדהד של הממשלה. נתנהיו/ינון שלום יתח

גם מתוך הליכוד הגיעה ביקורת, כשחבר הכנסת יולי אדלשטיין מסר: "העולם לא עוצר בזמן שאנחנו עסוקים כאן במאבקי כוחות והתנגחויות - בטח שלא הגרועה באויבים. איראן וסעודיה סיכמו כעת על חידוש היחסים ביניהם וזה רע מאוד לישראל ולעולם החופשי כולו. הגיע הזמן לשבת, לדבר ולפתור את המחלוקות בנינו כדי לשוב ולהתאחד מול האיום הקיומי עלינו".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הוסיף כי מדובר בהתפתחות מדאיגה. "האתגרים הביטחוניים האדירים הניצבים מול מדינת ישראל גוברים, וראש הממשלה והקבינט שלו עסוקים בהפיכה משטרית", מסר. "כמי שהיה שותף שנים ארוכות לבנייה ותחזוק של ברית המתונים - אני קובע שביטחון ישראל ואזרחיה נזנח על ידי נתניהו ואלו התוצאות". ‏חבר הכנסת גדעון סער כתב בטוויטר: "נתניהו הבטיח שלום עם סעודיה. בסוף הם עשו אותו עם איראן. ליגה אחרת אומרים לכם".

עוד בוואלה!

לאחר הנחיית היועמ"שית: המפכ"ל מקפיא את הדחת מפקד מחוז תל אביב

לכתבה המלאה
המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי ויורש העצר של ערב הסעודית מוחמד בן סלמאן. מפוצלת.. רויטרס, עיבוד תמונה
"מכשול משמעותי לנוכחות ולמעורבות של המשטר הציוני באזור"/עיבוד תמונה, רויטרס

מוקדם יותר היום הודיעו איראן וערב הסעודית על חידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהן, אחרי נתק ממושך בין שתי היריבות המרות שנמשך יותר משבע שנים. לפי ההצהרות המשותפות, השגרירויות בטהראן ובריאד ייפתחו בתוך חודשיים ושרי החוץ של שתי המדינות ייפגשו בקרוב.

ראש המועצה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמחאני, הודה לסין על תפקידה בתיווך בין הממלכה הסונית לרפובליקה השיעית, שניתקו את יחסיהן ב-2016 בעקבות הוצאה להורג של איש דת שיעי סעודי. לא ברור כיצד הנורמליזציה בין המדינות תשפיע על קידום היחסים בין ערב הסעודית לישראל, אך שמחאני אמר כי ההסכם "יהיה מכשול משמעותי לנוכחות ולמעורבות של המשטר הציוני באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully