וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הנחיית היועמ"שית: המפכ"ל מקפיא את הדחת מפקד מחוז תל אביב

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 13:01

שבתאי הודיע כי הוא יציית להוראת בהרב מיארה שלא להעביר בינתיים את עמי אשד מתפקידו, בשל "חשש כבד לחוקיות ההליך". עם זאת, התעקש כי מדובר ב"סבב מינויים". השר לביטחון לאומי תקף: "בהרב מיארה לא דיברה איתי לפני, היא פועלת מאג'נדה פוליטית"

בווידאו: מחאות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ראובן קסטרו, קרין שגיא

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הודיע היום (שישי) כי הוא מקפיא את הדחתו של מפקד מחוז תל אביב עמי אשד, זאת לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הורתה להקפיא את המהלך. "משטרת ישראל כפופה לחוק, והנחיות היועמ"שית מחייבות אותנו. בעקבות הנחייתה אקפיא את המינוי עד לסיום הבירור, ומפקד המחוז ימשיך במילוי תפקידו בהתאם", אמר שבתאי.

אמש החליטו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל שבתאי להדיח את אשד בשל מדיניותיו המקילה כלפי המפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט של הממשלה, ולמנותו לראש אגף ההדרכה במשטרה.

השר בן גביר תקף את היועמ"שית בתגובה, כינה אותה "שמאלנית מוטה" ואמר כי היא פועלת ממניעים פוליטיים. "היא לא דיברה איתי טרם הודעתה ולא ביקשה להבין כיצד התקבלה ההחלטה בעניין ניצב אשד ומתי. לכל מי שלא הבין עד עכשיו, מדובר ביועצת משפטית שמאלנית, מוטה, לא אובייקטיבית, שפועלת מטעם השלטון הקודם, עם אג'נדה פוליטית מובהקת. נלמד את החלטת היועמ"שית ונקבל החלטות בהתאם", אמר בן גביר.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
"להקפיא כל החלטה או פעולה בעניינו של ניצב אשד", בהרב-מיארה/שלומי גבאי

בהרב-מיארה מסרה מוקדם יותר כי ערכה אתמול בירור ראשוני של הליך העברתו של אשד מתפקידו, וכי הבירור "עורר חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה". על כן, היא מסרה כי היא מנחה את הגורמים הרלוונטיים "להקפיא כל החלטה או פעולה בעניינו של ניצב אשד, עד להשלמה מסודרת של הבירור המשפטי המתחייב". עוד הוסיפה כי אשד יישאר בינתיים בתפקידו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קובי שבתאי מפכ"ל המשטרה, עמי אשד מפקד מחוז תל אביב בחפ"ק לפני ההפגנה על המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 4 במרץ 2023. רוני כנפו
ההדחה הוקפאה. שבתאי ואשד, החודש/רוני כנפו

מוקדם יותר, מסרו גורמים במשטרה לוואלה! כי אתמול בערב שוחחה היועמ"שית עם המפכ"ל בנוגע להדחתו של אשד. בשיחתם מסרה היועמ"שית כי במקרה שאשד אכן הודח מתפקידו, יהיה על המשטרה להיערך לעתירה לנושא בבג"ץ. בתגובה לדברי היועצת המשפטית, מתכוונים במשטרה להכין חוות דעת משפטית בנושא. מכל מקום, המשטרה עדיין טוענת כי מדובר לא מדובר בהדחה אלא בסבב מינויים.

בינתיים, התנועה לאיכות השלטון הגישה היום צו ארעי לבג"ץ ובו ביקשה לקיים דיון בנושא ולעצור את ההדחה. "המעשה הבזוי של השר לביטחון לאומי הוא כתם שלא יימחה. ידע מעתה כל מפקד בכיר במשטרה כי הקריירה שלו נתונה בסכנה כל זמן שלא יענה לדרישות השר", מסר יו"ר התנועה אליעד שרגא.

סביבתו של בן גביר זעמה היום בעקבות הפרסומים על שיחה בין היועמ"שית והמפכ"ל בנושא הדחתו של אשד. "אם זה נכון מדובר במקרה חמור מאוד, על היועצת לא להתערב בנושא", אמרו לוואלה! גורמים בסביבת השר. "היועמ"שית לא שוחחה עם השר ולכן הופעתנו מהסיפור. לא ביקשו מהשר תגובה לעתירה לבג"ץ, שלא ברור כלל אם היא הוגשה. זה לא להאמין שעוד לפני שהעתירה הוגשה היועצת הולכת להפעיל לחץ על המפכ"ל לשנות את ההחלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully