וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המחאות נגד המהפכה המשפטית: בן גביר הדיח את מפקד מחוז תל אביב מתפקידו

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 20:37

בהמלצת המפכ"ל, השר לביטחון לאומי העביר את ניצב עמי אשד לתפקיד ראש אגף ההדרכה, לאחר שהעביר עליו ביקורת רבה בחודשיים האחרונים על אופן ניהול ההפגנות. בלשכת השר מסרו כי זו אינה הדחה, אלא "סבב מינויים מתוכנן מראש". באופוזיציה זעמו: "טיהור פוליטי של מפקדים"

בווידאו: שבת תשיעית ברציפות של מחאה: עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/צילום: קארין שגיא, יעל ברש, ראובן קסטרו

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הדיח היום (חמישי) מתפקידו את מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמי אשד, ברקע ההפגנות נגד המהפכה המשפטית. בהודעה משותפת של המשטרה והמשרד לביטחון לאומי נמסר הערב כי בהמלצת המפכ"ל קובי שבתאי, אשד יועבר לתפקיד ראש אגף ההדרכה. מטעם לשכת השר לביטחון לאומי נמסר: "מדובר בסבב מינויים מתוכנן מראש ולא מדובר בהדחה".

אשד הועבר לתפקיד מטה, אחרי חודשיים שבהם ספג ביקורת מבן גביר על ניהול ההפגנות וההכלה שלהן באזור תל אביב. בינתיים, טרם מונה מחליף לתפקיד, וסגנו של אשד יהיה ממלא המקום.

ניצב אשד מצטרך לשורה של בכירים שסומנו וננזפו על ידי השר בן גביר. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן ספג שיחת נזיפה מהשר בחודש האחרון. זאת, בעקבות ניהול המחאות בירושלים שלא תאמו את מדיניות השר. בכיר נוסף במשטרה שזומן לשיחת בירור הוא ראש חטיבת הדוברות ניצב שלומי שגיא.

תגובת האופוזיציה לא איחרה לבוא - יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף בחריפות, ומסר: "לא הייתה חרפה כזו בתולדות המדינה. ליצן הטיקטוק מדיח קצין מצטיין במשטרה בגלל שאין מספיק דם ואלימות ברחובות".

קובי שבתאי מפכ"ל המשטרה, עמי אשד מפקד מחוז תל אביב בחפ"ק לפני ההפגנה על המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 4 במרץ 2023. רוני כנפו
המפכ"ל שבתאי עם מפקד מחוז תל אביב לשעבר. שבוע שעבר/רוני כנפו

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסר כי "בזמן שהשוטרים נמצאים בשטח - השר בן גביר מבצע טיהור פוליטי של מפקדם. השוטרים בהובלת המפכ"ל עושים בדיוק מה שהם מחויבים לעשות - לפעול בעצמאות ולא לקבל הנחיות פוליטיות מול מחאה פוליטית. קורא לנתניהו לפטר את בן גביר עוד היום לפני שיפרק את המשטרה ושלטון החוק". חבר הכנסת גדעון סער תקף בציוץ בטוויטר: "יאיר נתניהו מצייץ ובן גביר מדיח. מהלך מטורף של קריקטורה של שלטון, שהולך ומתנתק מבני עמו. המענה - להעצים את המחאה".

התנועה לאיכות השלטון ופורום המפכ"לים והניצבים יגישו לבג"ץ צו ביניים למניעת הדחתו: "המעשה הבזוי של השר לביטחון לאומי הוא כתם שלא יימחה. ידע מעתה כל מפקד בכיר במשטרה כי הקריירה שלו נתונה בסכנה כל זמן שלא ייענה לדרישות השר. בן גביר הפך את המשטרה היקרה שלנו לארגון פוליטי בשירות משטר דיקטטורי. זה לא יעבור בשתיקה".

היום הפגינו אלפים נגד הממשלה בעשרות יישובים וערים ברחבי הארץ, ומשעות הבוקר נחסמו כבישים שונים ונרשמו שיבושי תנועה רבים. זאת, ברקע המשך החקיקה בכנסת של סעיפי הרפורמה במערכת המשפט. לפחות 20 מפגינים נעצרו לאורך היום בחשד להפרות סדר. במהלך ההפגנות דווח על מעצרים אלימים של מפגינים. שוטר פרק את הכתף ופונה לטיפול רפואי בבית החולים איכילוב בעיר.

המפגינים חסמו נתיבים מרכזיים בכביש החוף, בכביש 6, באזור השרון, בירושלים ובתל אביב - שם ירדו המוחים לנתיבי איילון, פתחו בצעדה והתעמתו עם שוטרים. המפגינים שרו לעבר השוטרים "איפה הייתם בחווארה". מכת"זית הגיעה למקום, והמוחים שמו עליה פרחים - אחרי שניסו לחסום את הדרך של המכת"זית. המשטרה פינתה את המפגינים לאחר כשעתיים והנתיבים נפתחו לתנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully