וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסביבת בן גביר זועמים על היועמ"שית: "לוחצת על המפכ"ל לשנות את ההחלטה לגבי עמי אשד"

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 11:12

מקורבים לשר לביטחון לאומי הגיבו בשיחה עם וואלה! לדיווחים לפיהם בהרב מיארה פנתה לשבתאי כדי לברר אם מפקד מחוז תל אביב אכן הודח מתפקידו: "אם זה נכון זה חמור מאוד, אסור לה להתערב - בכלל לא ברור אם הוגשה עתירה"

בווידאו: שבת תשיעית ברציפות של מחאה: עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/צילום: קארין שגיא, יעל ברש, ראובן קסטרו

בסביבתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זעמו הבוקר (שישי) על הפרסומים לפיהם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה פנתה אמש למפכ"ל קובי שבתאי כדי לברר אם מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד אכן הודח מתפקידו.

"אם זה נכון מדובר במקרה חמור מאוד, על היועצת לא להתערב בנושא", אמרו לוואלה! גורמים בסביבת השר. "היועמ"שית לא שוחחה עם השר ולכן הופעתנו מהסיפור. לא ביקשו מהשר תגובה לעתירה לבג"ץ, שלא ברור כלל אם היא הוגשה. זה לא להאמין שעוד לפני שהעתירה הוגשה היועצת הולכת להפעיל לחץ על המפכ"ל לשנות את ההחלטה".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
גורמים בסביבת בן גביר: "על היועצת לא להתערב בנושא"/שלומי גבאי

היום בבוקר, קראו מפכ"לים וניצבים לשעבר במשטרה להתפטרותו של מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, בעקבות הדחתו של מפקד המחוז. "הוכנו בתדהמה עם החלטת השר להדיח את מפקד משטרת מחוז תל אביב לנוכח הצלחתו לנהל במשך תשעה שבועות מחאות רבות היקף בחכמה בשיקול דעת תוך ניצול זכות המחאה מצד אחד, ואכיפת החוק מהצד האחר", כתבו.

"התנהגותך תיזכר כאחת מנקודת השפל בהיסטוריה של משטרת ישראל", תקפו. "שיתפת פעולה עם עבריין מורשע כדי להפוך את המשטרה למיליציה פרטית כדי לספק את מאווייו הפוליטיים של השר הממונה והיית שותף לטיהור של מפקד עם עמוד שדרה. במעשיך אלה איבדת את הזכות הערכית והמוסרית להמשיך ולהוביל את שוטרי משטרת ישראל במשימותיה הרבות והמגוונות".

עוד בוואלה!

עקב הדחת מפקד מחוז תל אביב: מפכ"לים לשעבר קוראים לשבתאי להתפטר

לכתבה המלאה
מתוך מסיבת העיתונאים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי. רוני כנפו
"שיתפת פעולה עם עבריין מורשע כדי להפוך את המשטרה למיליציה"/רוני כנפו

אתמול, הדיח בן גביר את אשד מתפקידו כמפקד המחוז, זאת ברקע ההפגנות נגד המהפכה המשפטית. לשכת השר סירבה להכריז כי אשר הודח, וטענה במקום כי מדובר "בסבב מינויים מתוכנן מראש".

מאוחר יותר באותו היום, על אף שבשלב זה כבר הודח מתפקידו, הגיע אשד לזירת פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב. "אני לא הנושא, מדינת ישראל ותושבי ישראל הם הנושא", אמר אשד. "אני עושה כל מה שאני יכול כדי להציל חיי אדם. כל שאר הדברים לא רלוונטיים, נעסוק בהם בבוא הזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully