וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע ירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב: 3 פצועים אנוש, קשה ובינוני

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 0:01

מחבל הגיע סמוך לבית קפה בעיר וירה מטווח קצר בשלושה בני אדם שהלכו יחד. הוא נמלט לסמטה סמוכה, אך נורה למוות אחרי זמן קצר בידי לוחמים שהיו במקום. הרופאים נאבקים על חייהם של שניים מהפצועים. צה"ל פשט על בית המחבל שבכפר נעלין הסמוך לרמאללה

בווידאו:פצועים באירוע ירי בתל אביב, 9 במרץ 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

שלושה בני אדם נפצעו הערב (חמישי) אנוש, קשה ובינוני בפיגוע ירי סמוך לבית קפה ברחוב דיזנגוף פינת בן גוריון בתל אביב, המחבל חוסל. אחרי הטיפול בבית החולים, מצבו של הנפגע אנוש השתפר וכעת הוא מוגדר קשה. בתיעוד של המקרה ניתן לראות את המפגע מחזיק באקדח. מתנדב במשטרה שלא היה בתפקיד, הגיע לאזור לאסוף את בתו, והיה אחד ממנטרלי המחבל. "אני 30 שנה עם נשק, פעלתי ללא פחד, רציתי לתפוס אותו", סיפר.

המחבל הוא מועתז אלח'וואג'ה, איש חמאס בן 23 מהכפר נעלין, שמערבית לרמאללה. כוחות צה"ל בדרך לביתו. המפגע הוא בנו של השייח' סלאח אלח'וואג'ה, מנהיג חמאס בכפר נעלין, וריצה בעבר עונש מאסר של שנה ושלושה חודשים בגין עבירות נשק. שר הביטחון יואב גלנט הנחה את מערכת הביטחון לפעול מיידית להריסת ביתו.

אחד המנטרלים של המחבל הוא לוחם מגלן שגר באזור. הוא שמע את הירי, לקח את הנשק וירד לרחוב. הלוחם שמע צעקות שיש מחבל באזור, והתקדם לסמטה שהייתה מכותרת בעוד חמושים שהיו לבושים בבגדים אזרחיים. בשלב הזה למחבל היה מעצור, הוא ניסה להימלט - ונורה למוות.

פצועים באירוע ירי, דיזנגוף תל אביב, 9 במרץ 2023. איחוד הצלה
זירת הפיגוע. הערב/איחוד הצלה

גורם ביטחוני סיפר כי על פי הערכות, המחבל הגיע לתל אביב עצמאית, אבל בכל זאת סורקים את השטח כדי לשלול אפשרות שהיה סייען. בתוך כך, צה"ל החל להעלות את רמת הכוננות והדריכות באזור יצהר וסמוך לכפר חווארה מחשש להתפרעויות ופגיעה בפלסטינים.

במרכז הרפואי איכילוב עדכנו כי מצבו של הפצוע אנוש התייצב לאחר מאמצים רבים בחדר הניתוח והוא כעת מוגדר קשה, מורדם ומונשם ויעלה לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ כללי. עם זאת, עדיין נשקפת סכנה לחייו.

עוד בוואלה!

בעקבות המחאות נגד המהפכה המשפטית: בן גביר הדיח את מפקד מחוז תל אביב מתפקידו

לכתבה המלאה
המחבל, מועתז אלח'וואג'ה, בן 23 שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב. 9 במרץ 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מזוהה עם חמאס. המחבל מועתז אלח'וואג'ה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הפצוע שהגיע במצב בינוני-קשה בירי בפלג גוף עליון, נמצא עדיין בחדר ניתוח. לא נשקפת סכנה בשלב זה לחייו ובסיום יעלה ליחידה לטיפול נמרץ כללי. פצוע נוסף שסבל מרסיסים בפניו, נמצא בסיום שלבי הערכה של צוות רב תחומי. מצבו מוגדר קל עד בינוני והוא יעלה לאשפוז לאחר סיום סדרת בדיקות וטיפולים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "פיגוע קשה מאוד בתל אביב. רוצה לשלוח איחולי החלמה לפצועים, אנחנו מחזקים את פעולת כוחות הביטחון נגד הטרוריסטים". גורם בפמליית נתניהו הבהיר כי ביקורו ברומא לא יקוצר. "ראש הממשלה ייפגש מחר עם ראש ממשלת איטליה לפגישה מדינית חשובה, ולכן אין שינוי בלוח הזמנים ולא תהיה כניעה לטרור", נמסר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הוסיף כי "ברגע קשה זה, מתפלל לרפואתם של הפצועים ומאחל להם בשם כל עם ישראל רפואה שלמה. מברך את לוחם הימ"מ של מג"ב, שבפעולה אמיצה חיסל את המחבל הנתעב והציל את חייהם של רבים".

פצועים באירוע ירי,דיזנגוף תל אביב, 9 במרץ 2023. ללא, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת הפיגוע. הערב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא

שבתאי הגיע לזירה, ואמר כי במשטרה יודעים איך המחבל הגיע לתל אביב. "היה לנו הרבה מזל. התגובה המהירה של השוטרים ושל האזרחים שהיו במקום וביצעו סיכול של המחבל מנעו רצח של עוד אנשים", אמר המפכ"ל. "יש התרעות כלליות. צריך לזכור שאנחנו בתקופה מתוחה וישנה הרבה פעילות סיכול ביהודה ושומרון. המוטיבציה לפיגועים גבוהה".

חובש מד"א לי בן ארי שגר ברחוב דיזינגוף ושמע את הירי סיפר: "הייתי בבית כששמעתי מספר יריות מהרחוב ומיד ירדתי למטה. במקום הייתה המולה רבה וראיתי אנשים רצים לכל הכיוונים. אזרח שהיה בהכרה מלאה וסבל מפציעה מדממת בידו הגיע אלי ומדי התחלתי בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים. כעבור מספר רגעים הגיעו למקום כוחות גדולים של מד"א והוא פונה באמובלנס להמשך טיפול כשמצבו יציב".

מפקד מחוז תל אביב המודח, עמי אשד, הגיע לזירת הפיגוע, ואמר שעדיין מתבצבעות סריקות באזור. בנוסף, סירב להתייחס להעברתו מתקפידו, ואמר כי "אני עושה כל מה שאני יכול כדי להציל חיי אדם, כל שאר הדברים בעת הזו לא רלוונטיים - נעסוק בדברים האלה בבוא העת".

פצועים בפיגוע ירי, דיזנגוף תל אביב, 9 במרץ 2023. אורי סלע
זירת הפיגוע. הערב/אורי סלע
פצועים בפיגוע ירי, דיזנגוף תל אביב, 9 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
זירת הפיגוע. הערב/פלאש 90, אריק מרמור

"שמענו ארבעה גלים של יריות במרווח של כמה שניות ארוכות, היה שקט הרבה זמן ואז היה צרור ממש ארוך ואחרי זה עוד כמה יריות בודדות", אמר עד ראייה. ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אמר כי "מדובר בפיגוע, אחד מהמחבלים נוטרל או חוסל - אני מבקש מכל המפגינים להפסיק את ההפגנה ולחזור הביתה". עוברי אורח קראו: "שבן גביר יתבייש, הבאתם פאשיסט, תסתכל, שר ביטחון לאומי. בושה".

עד ראייה נוסף סיפר: "ראיתי את זה בעיניים שלי. עמדתי וראיתי המולה. שמעתי שלוש יריות וראיתי אש. אחד קיבל כדור בצוואר והשני בראש. מיד התקשרתי למשטרה כי שמעתי שממשיכות יריות בהמשך הרחוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully