וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם מגלן בחופשה, מתנדב במשטרה שלא בתפקיד: היורים במחבל בתל אביב

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 23:56

הלוחם, שגר באזור דיזנגוף, שמע ירי וירד לרחוב עם נשקו. כששמע שיש מחבל הסתער עליו בסמטה, ופגע בו כשזה נתקל במעצור בנשק וניסה להימלט מהמקום. המתנדב ירה גם הוא במחבל כשבא לאסוף את בתו מזירת הפיגוע: "אני 30 שנה עם נשק. לא היה בי פחד"

בוידאו: תיעוד חיסול המחבל./מערכת וואלה

לוחם מגלן שהיה בחופשה ומתנדב במשטרה שלא היה בתפקיד ירו ופגעו במחבל בפיגוע בתל אביב הערב (חמישי). הלוחם, שגר באזור דיזנגוף, שמע ירי וירד לרחוב עם נשקו. תחילה טיפל בפצועים, עד ששמע שיש מחבל - והסתער עליו בסמטה, לצד אזרחים חמושים נוספים. המחבל נפגע כשנתקל במעצור בנשק והחל לרוץ.

מתנדב במשטרה, שלא היה בתפקיד, ירה גם הוא במחבל כשבא לאסוף את בתו מזירת הפיגוע. "אני 30 שנה מסתובב עם נשק, אין בי פחד", העיד המתנדב, דוד פרידמן. "חיכיתי לרגע הזה. יריתי שלושה (כדורים), השוטר שלושה ואחר כך, כשהיה על הרצפה, 'דפקו בו' עוד כדורים", סיפר.

דוד פרימן, מתנדב במשטרה שירה במחבל, זירת הפיגוע בדיזנגוף תל אביב, 9 במרץ 2023. אורי סלע
דוד פרידמן, המתנדב שירה במחבל/אורי סלע

רס"ר א', לוחם ביחידת הגדעונים, שניטרל את המחבל סיפר כי היה בחופשה כשראה את ההמולה וניסה לברר מה קרה. "ראיתי שני אזרחים עם פצעי ירי על הרצפה ומבין שמדובר בפיגוע", אמר הלוחם. "שלפתי אקדח, שמתי כובע זיהוי, וניסיתי להבין ולברר עם האזרחים מהיכן הגיע המחבל ולאיפה הוא רץ. הגעתי לאיזשהי סמטה עם מספר אנשי ביטחון. כעבור כ-20 שניות שמענו ירי מתוך הסמטה והמחבל רץ לכיווננו עם האקדח עליו. לפחות שלושה-ארבעה אנשי ביטחון כולל אותי ירו עליו, והוא נפל".

שלושה בני אדם נפצעו בפיגוע הירי סמוך לבית קפה ברחוב דיזנגוף פינת בן גוריון בתל אביב. גורם ביטחוני סיפר כי על פי הערכות, המחבל הגיע לתל אביב עצמאית, אבל בכל זאת סורקים את השטח כדי לשלול אפשרות שהיה סייען. בתוך כך, צה"ל החל להעלות את רמת הכוננות והדריכות באזור יצהר וסמוך לכפר חווארה מחשש להתפרעויות ופגיעה בפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully