וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יודעים מה קורה, ראיתי המולה": העדויות מהפיגוע בתל אביב

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 5:21

אחד העדים לפיגוע בדיזינגוף כתב בטוויטר כי אזרחים רבים התאספו במטבח של הבר שלידו ירה המחבל. "יש פה אישה בהתקף חרדה ואישה עם תינוקת שנכנסו לתפוס מחסה", סיפר. עד ראייה נוסף שיתף, "ראיתי את זה בעיניים שלי, התקשרתי מיד למשטרה ורצתי לטפל בפצועים"

בווידאו:פצועים באירוע ירי בתל אביב, 9 במרץ 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

עדים לפיגוע ברחוב דיזינגוף בתל אביב סיפרו הערב (חמישי) על רגעי הבהלה. "לא יודעים מה קורה", כתב אחד מהם בטוויטר. "כולנו במטבח של הבר, יש פה אישה בהתקף חרדה ואישה עם תינוקת שהיו ברחוב ונכנסו לתפוס מחסה". תושבים העידו על מסוק באוויר ופרשים ברחוב בן גוריון.

אדם הגר בשכנות לבר לידו בוצע הפיגוע סיפר כי ראה שני בני אדם שוכבים על הרצפה, "אחד עם כדור בראש ואחד עם כדור בצוואר". אישה נוספת העידה כי ראתה "כמה אנשים יורים במחבל כשהוא על המדרכה". עד ראייה נוסף סיפר, "ראיתי את זה בעיניים שלי. עמדתי וראיתי המולה. שמעתי שלוש יריות וראיתי אש. מיד התקשרתי למשטרה, רצתי לטפל בפצועים אבל ראיתי שכבר מטפלים בהם". עוברי אורח קראו: "שבן גביר יתבייש, הבאתם פאשיסט, תסתכל, שר ביטחון לאומי. בושה".

"שמענו ארבעה גלים של יריות במרווח של כמה שניות ארוכות, היה שקט הרבה זמן ואז היה צרור ממש ארוך ואחרי זה עוד כמה יריות בודדות", אמר עד ראייה. אזרח המתנדב במשטרה ירה במחבל, כך סיפרה בתו. "הוא בא לאסוף אותי והיה עם הנשק. הוא ושוטר ירו במחבל שלושה כדורים כל אחד", הוסיפה.

פצועים בפיגוע ירי, דיזנגוף תל אביב, 9 במרץ 2023. אורי סלע
זירת הפיגוע בתל אביב/אורי סלע

המפכ"ל ומפקד המחוז שיבחו את השוטרים שירו במחבל, אך אחד מעדי הראייה אמר שהאזרחים קודם כל חתרו למגע וירו בו. "חשבתי שאולי זה נפצים של פורים, אולי הפגנה, ואז שמעתי שצועקים שיש אדם עם אקדח. כולם נכנסו לבהלה ורצו לבית הקפה, אני רצתי לכיוון השני וצמצמתי (עם המחבל) מגע". הוא המשיך לשחזר, "הוא רץ בין שני בניינים מול קפה דיזנגוף, נעמדתי מאחורי עץ והוא ירה לכיוון שלי לפחות עשרה כדורים".

עד הראייה המשיך, "הגיע בנאדם אחד חמוש מימיני, אחד משמאלי, יחד סגרנו את החלל, לאט לאט הצטברו עוד אנשים. תוך כדי היו הבזקים, (המחבל) ירה לכיוון שלנו. אחד השכנים ניסה לצאת עם ידיים מורמות, צעקנו לו להיכנס חזרה".

חובש מד"א לי בן ארי, שגר ברחוב דיזינגוף, שמע יריות וירד לרחוב. "במקום הייתה המולה רבה וראיתי אנשים רצים לכל הכיוונים", סיפר. "אזרח שהיה בהכרה מלאה וסבל מפציעה מדממת בידו הגיע אליי ומיד התחלתי בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים. כעבור כמה רגעים הגיעו למקום כוחות גדולים של מד"א והוא פונה באמבולנס להמשך טיפול כשמצבו יציב".

שלושה בני אדם נפצעו אנוש, קשה ובינוני בפיגוע ירי סמוך לבית קפה ברחוב דיזנגוף פינת בן גוריון בתל אביב. המחבל נורה בידי לוחם מגלן ומתנדב במשטרה. גורם ביטחוני סיפר כי על פי הערכות, המחבל הגיע לתל אביב עצמאית, אבל בכל זאת סורקים את השטח כדי לשלול אפשרות שהיה סייען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully