וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הדחת מפקד מחוז תל אביב: מפכ"לים לשעבר קוראים לשבתאי להתפטר

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 8:58

"פורום הניצבים" תקף את המפכ"ל הנוכחי, שהיה שותף להדחת ניצב עמי אשד ברקע התנהלות המשטרה במחאות נגד המהפכה המשפטית. "היית שותף לטיהור תחת הכסות המגוכחת של סבב מינויים, התנהגותך תיזכר כאחת מנקודת השפל בהיסטוריה של המשטרה, שיתפת פעולה עם עבריין מורשע"

בווידאו: שבת תשיעית ברציפות של מחאה: עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/צילום: קארין שגיא, יעל ברש, ראובן קסטרו

מפכ"לים וניצבים לשעבר במשטרה קראו הבוקר (שישי) למפכ"ל קובי שבתאי להתפטר מתפקידו בעקבות חלקו בהדחת מפקד מחוז תל אביב, עמי אשד, ברקע ביקורת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על תפקוד המשטרה במהלך המחאות נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה.

"הוכנו בתדהמה עם החלטת השר להדיח את מפקד משטרת מחוז תל אביב לנוכח הצלחתו לנהל במשך תשעה שבועות מחאות רבות היקף בחכמה בשיקול דעת תוך ניצול זכות המחאה מצד אחד, ואכיפת החוק מהצד האחר", כתבו. "תדהמתנו הלכה וגברה כשהסתבר לנו שהיית שותף למהלך זה תחת הכסות המגוכחת של סבב מינויים".

מתוך מסיבת העיתונאים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי. רוני כנפו
"אחת מנקודת השפל בהיסטוריה של המשטרה". המפכ"ל שבתאי/רוני כנפו

"התנהגותך תיזכר כאחת מנקודת השפל בהיסטוריה של משטרת ישראל", תקפו. "שיתפת פעולה עם עבריין מורשע כדי להפוך את המשטרה למיליציה פרטית כדי לספק את מאוויו הפוליטים של השר הממונה והיית שותף לטיהור של מפקד עם עמוד שדרה".

עוד כתבו לשבתאי כי "במעשיך אלה איבדת את הזכות הערכית והמוסרית להמשיך ולהוביל את שוטרי משטרת ישראל במשימותיה הרבות והמגוונות".

עוד בוואלה!

מפקד מחוז ת"א המודח בזירת הפיגוע: המשימה נמשכת, נתפקד עד הדקה האחרונה

לכתבה המלאה
מפקד מחוז תל אביב עמי אשד בזירת פיגוע ירי, דיזנגוף תל אביב, 9 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
"טיהור במשטרה". מפקד מחוז תל אביב עמי אשד בזירת הפיגוע אתמול/פלאש 90, אריק מרמור

אתמול בן גביר הדיח מתפקידו את אשד. בהודעה משותפת של המשטרה והמשרד לביטחון לאומי נמסר כי בהמלצת שבתאי אשד יועבר לתפקיד ראש אגף ההדרכה. מטעם לשכת השר לביטחון לאומי נמסר: "מדובר בסבב מינויים מתוכנן מראש ולא מדובר בהדחה".

אשד הועבר לתפקיד מטה, אחרי חודשיים שבהם ספג ביקורת מבן גביר על ניהול ההפגנות וההכלה שלהן באזור תל אביב. בינתיים, טרם מונה מחליף לתפקיד, וסגנו של אשד יהיה ממלא המקום.

ניצב אשד מצטרך לשורה של בכירים שסומנו וננזפו על ידי השר בן גביר. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן ספג שיחת נזיפה מהשר בחודש האחרון. זאת, בעקבות ניהול המחאות בירושלים שלא תאמו את מדיניות השר. בכיר נוסף במשטרה שזומן לשיחת בירור הוא ראש חטיבת הדוברות ניצב שלומי שגיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully