וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מחוז ת"א המודח בזירת הפיגוע: המשימה נמשכת, נתפקד עד הדקה האחרונה

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 23:04

ניצב עמי אשד הגיע לזירת פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף, זמן קצר לאחר שהודח ע"י השר בן גביר. "אני לא הנושא, מדינת ישראל ותושבי ישראל הם הנושא", אמר. המפכ"ל גם הגיע לזירת הפיגוע, תושבים קראו לו: "אל תקשיב לבן גביר"

בווידאו: דוד פרימן,מתנדב במשטרה שחיסל את המחבל בפיגוע, דיזנגוף תל אביב, 9 במרץ 2023/אורי סלע

מפקד מחוז תל אביב המודח עמי אשד הגיע הערב (חמישי) לזירת פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב. זאת, זמן קצר לאחר שהודח מתפקידו על ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי. "אני לא הנושא, מדינת ישראל ותושבי ישראל הם הנושא", אמר אשד. "אני עושה כל מה שאני יכול כדי להציל חיי אדם. כל שאר הדברים לא רלוונטיים, נעסוק בהם בבוא הזמן", הוסיף כשנשאל על הדחתו מתפקידו.

שבתאי גם הגיע לזירת הפיגוע וסירב להתייחס להדחה. עוברי אורח קראו לו: "בן גביר טרוריסט מורשע - אל תקשיב לו". לטענתו, במשטרה יודעים איך המחבל הגיע לתל אביב. "היה לנו הרבה מזל. התגובה המהירה של השוטרים ושל האזרחים שהיו במקום וביצעו סיכול של המחבל מנעו רצח של עוד אנשים", אמר המפכ"ל. "יש התרעות כלליות. צריך לזכור שאנחנו בתקופה מתוחה וישנה הרבה פעילות סיכול ביהודה ושומרון. המוטיבציה לפיגועים גבוהה".

מוקדם יותר פורסמה הקלטה בחדשות 13, בה נשמע אשד אומר לפקודיו כי "המשימה עדיין נמשכת, היא לא נגמרה ועלינו להמשיך ולתפקד עד הדקה האחרונה".

מפקד מחוז תל אביב עמי אשד בזירת פיגוע ירי, דיזנגוף תל אביב, 9 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
הודח - והגיע לזירת הפיגוע. ניצב אשד, הערב/פלאש 90, אריק מרמור

שעה קלה לפני הפיגוע, הדיח השר בן גביר את אשד מתפקידו. בניגוד לאשד, בן גביר עצמו לא הגיע לזירת הפיגוע, בשונה מזירות פיגועים קודמות אותן נהג לפקוד, גם בימיו באופוזיציה, וגם מאז נכנס לתפקידו כשר. בהודעה משותפת של המשטרה והמשרד לביטחון לאומי נמסר הערב כי בהמלצת המפכ"ל קובי שבתאי, אשד יועבר לתפקיד ראש אגף ההדרכה. מטעם לשכת השר לביטחון לאומי נמסר: "מדובר בסבב מינויים מתוכנן מראש ולא מדובר בהדחה".

על אי-הגעתו לזירת הפיגוע הוציאה לשכתו של בן גביר הודעה בה נכתב כי "כוח האבטחה של השר בן גביר ביקש מהשר שלא להגיע כעת לזירת הפיגוע, מטעמי אבטחה".

אשד הועבר לתפקיד מטה, אחרי חודשיים שבהם ספג ביקורת מבן גביר על ניהול ההפגנות וההכלה שלהן באזור תל אביב. בינתיים, טרם מונה מחליף לתפקיד, וסגנו של אשד יהיה ממלא המקום.

עוד בוואלה!

בעקבות המחאות נגד המהפכה המשפטית: בן גביר הדיח את מפקד מחוז תל אביב מתפקידו

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי,15 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הממ"ז הודח והגיע לזירה - השר המכהן נשאר בבית. בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

ניצב אשד מצטרף לשורה של בכירים שסומנו וננזפו על ידי השר בן גביר. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן ספג שיחת נזיפה מהשר בחודש האחרון. זאת, בעקבות ניהול המחאות בירושלים שלא תאמו את מדיניות השר, שדרש יד קשה יותר כלפי המפגינים נגד תכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט. בכיר נוסף במשטרה שזומן לשיחת בירור הוא ראש חטיבת הדוברות ניצב שלומי שגיא.

תגובת האופוזיציה לא איחרה לבוא - יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף בחריפות, ומסר: "לא הייתה חרפה כזו בתולדות המדינה. ליצן הטיקטוק מדיח קצין מצטיין במשטרה בגלל שאין מספיק דם ואלימות ברחובות".

שוטרים בזירת פיגוע ירי,דיזנגוף תל אביב, 9 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
שוטרים בזירת הפיגוע, הערב/פלאש 90, אריק מרמור

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסר כי "בזמן שהשוטרים נמצאים בשטח - השר בן גביר מבצע טיהור פוליטי של מפקדם. השוטרים בהובלת המפכ"ל עושים בדיוק מה שהם מחויבים לעשות - לפעול בעצמאות ולא לקבל הנחיות פוליטיות מול מחאה פוליטית. קורא לנתניהו לפטר את בן גביר עוד היום לפני שיפרק את המשטרה ושלטון החוק". חבר הכנסת גדעון סער תקף בציוץ בטוויטר: "יאיר נתניהו מצייץ ובן גביר מדיח. מהלך מטורף של קריקטורה של שלטון, שהולך ומתנתק מבני עמו. המענה - להעצים את המחאה".

התנועה לאיכות השלטון ופורום המפכ"לים והניצבים יגישו לבג"ץ צו ביניים למניעת הדחתו: "המעשה הבזוי של השר לביטחון לאומי הוא כתם שלא יימחה. ידע מעתה כל מפקד בכיר במשטרה כי הקריירה שלו נתונה בסכנה כל זמן שלא ייענה לדרישות השר. בן גביר הפך את המשטרה היקרה שלנו לארגון פוליטי בשירות משטר דיקטטורי. זה לא יעבור בשתיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully