וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פגישת פיוס: מפקד חיל האוויר ביטל את השעיית הטייס הבכיר

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 15:01

האלוף תומר בר חזר בו מהחלטתו והודיע כי ישיב לשירות מילואים את אל"ם במיל' גלעד פלד. בשיחה שנערכה בין השניים, הסביר פלד כי לא עודד אי התגייסות לשירות מילואים, ואף ניסה למנוע צעד שכזה. בר שיבח את הטייס במיל' והשניים הסכימו כי התקופה המורכבת דורשת חידוד נהלים

בווידאו: שבת תשיעית ברציפות של מחאה: עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/צילום: קארין שגיא, יעל ברש, ראובן קסטרו

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר נפגש הבוקר (שישי) עם אל"ם במיל' גלעד פלד, והחליט להשיבו לשירות מילואים פעיל בחייל האוויר. זאת, פחות מ-24 שעות לאחר ההודעה הרשמית על השעייתו מהחיל. בר קיבל את טענותיו של פלד כי לא היה מעורב בעידוד אי ההתייצבות למילואים ואף הביע את הערכתו בפני פלד.

בצל הביקורת של צוותי אוויר במילואים על הליך ההשעיה, והתערבות בכירים בחיל האוויר לשעבר החליט מפקד חיל האוויר לקיים פגישה נוספת הבוקר עם פלד. במהלך הפגישה, הציג פלד את סדר התפתחות האירועים לראייתו שהביאה להשעיה והציג בפני בר את השיח בקרב קבוצות אנשי המילואים.

גלעד פלד, לשעבר מפקד בסיס רמת דוד, 4 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"נגרם לי עוול. אני מנעתי פעולות", גלעד פלד/ראובן קסטרו

לדבריו פעל לאורך כל הדרך לאור דרישתו של של בר כי יש לשמור על ציר פיקוד ברור של מפקד חיל האוויר מול מפקדי הטייסות והיחידות, תוך השארת מחלוקות פוליטיות מחוץ לצה"ל. עוד הוסיף כי בחיל האוויר נוצרה תמונה שגויה כי פלד פעל במנגנון פיקודי מקביל. מפקד חיל האוויר קיבל את טענותיו של טייס המילואים כי אינו עודד אי התייצבות למילואים ואף שיבח את הטייס. כמו כן, השניים הסכימו כי יש לחדד את ההתנהלות הסדורה בתקופה מורכבת זו.

עוד הכריז מפקד חייל האוויר כי דלתו פתוחה לכל איש מילואים וכי הוא ימשיך לקיים שיחות עם נציגים מכלל הטייסות ויחידות החיל. בר חזר והדגיש את מחויבותו ללכידות החייל, תוך הקפדה על ציר פיקוד סדור.

לסיום, הדגיש בר כי לכל איש מילואים, בהיותו אזרח, יש את הזכות להביע את דעותיו ולמחות במסגרת החוק, אולם הוא הבהיר כי אין על הדבר לחדור לתוך בסיסי חיל האוויר ולפעילות השוטפת של אנשי המילואים בהיותם בשירות פעיל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תומר בר, מפקד חיל האויר, 4 במאי 2022. ראובן קסטרו
יש זכות למחות, אך לא להכניס את המחאה לבסיסים. האלוף תומר בר/ראובן קסטרו

אתמול הודיע מפקד החייל כי השעה את גלעד פלד מתפקידו, לאחר שלפי הטענות הוביל את מחאת הטייסים נגד המהפכה המשפטית. מדובר צה"ל נמסר כי ההדחה נעשתה "בשל התנהלותו סביב אירועי השעה", ולאחר שהוא "פעל בניגוד להנחיותיו של מפקד החיל, באופן שלא הולם את דרגתו ומעמדו של הקצין".

פלד הכחיש את הטענות נגדו והסביר כי לא עודד אי הגעה לשירות מילואים. "לא הייתי מעורב בשום תהליך שיוחס לי. לא היה ולא נברא. הפוך הוא הנכון. נגרם לי עוול. אני מנעתי פעולות", מסר אתמול פלד. עוד הוסיף הטייס במילואים כי היה זה הוא שהפציר בטייסי המילואים של טייסת 69 שלא לנקוט בצעדי המחאה, אך הם לא הקשיבו לו והחליטו לא להתאמן. "עבורי זה יום עצוב. האירוע שעובר על המדינה הוא הכי משמעותי. אנחנו צריכים להמשיך לשמור על חיל האוויר. אני בטוח שחיל האוויר ידע לתקן את הטעות. פגשתי את מפקד החיל אתמול. אני רואה באיזה אתגר הוא נמצא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully