וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרקטות משוגרות - ובעוטף עזה זועמים על שגרת "הטפטופים": "להחריף בתגובות"

עודכן לאחרונה: 11.3.2023 / 15:35

ממשלת הימין עלתה לשלטון לפני יותר מחודשיים, אך מאז כבר נרשמו לפחות 5 אירועי ירי רקטות מרצועת עזה. השיגור השבוע לפנות בוקר לא זכה לתגובה ותושבי העוטף כועסים: "בחרנו בממשלה כדי לא לחזור למדיניות הטפטופים". מאז חידוש הירי - עלייה במספר הפניות למרכזי החוסן

השבוע, לאחר הפעולה המקבילה בג'נין ובשכם שהסתיימה בחיסולו של המחבל שרצח את האחים הלל ויגל יניב בחווארה, הגיעה שוב התגובה מעזה כמו בלפחות ארבעה מקרים קודמים בחודשיים וחצי האחרונים מאז שעלתה ממשלת נתניהו השישית לשלטון.

במקרה האחרון, הרקטה אמנם התפוצצה בשטח פלסטיני, אך צמוד מאוד לגדר. וזה לא היה המקרה היחיד כאמור. מטח רקטות בחודש ינואר, עוד ירי בתחילת חודש פברואר ולפחות שני מקרים נוספים של שיגור רקטות מעזה.

במקרה האחרון, לא נרשמה תגובה צה"לית וזאת בניגוד למדיניות ממשלת הימין. ביישובי עוטף עזה חוששים לחזור לשיגרת הטפטופים ומצפים לתגובות חריפות יותר של הצבא על כל רקטה. "כל עוד מחזירים את ההרתעה, אנחנו בעוטף מוכנים לכל תרחיש", אומר אלברט גבאי המתגורר בשדרות. "צריך להחריף את התגובות ולא לחזור למדיניות הטפטופים".

עוד אומר גבאי: "אני מאמין שההרתעה שלנו תחזור. כאחד שבחר בצד הימני של המפה הפוליטית, אני מצפה להרבה יותר הרתעה מאשר בממשלה הקודמת. אני מקווה שיבינו שהטרור מעזה מבין רק תגובות קשות וחייבים להגיב על כל רקטה שמשוגרת מעזה. על כל רקטה הם חייבים לשלם מחיר. אני לא רוצה לחשוב שנחזור לטפטופים. בגלל זה בחרנו בממשלת ימין".

שרידי הרקטה לאחר השיגור היום. 1 בפברואר 2023. עיריית שדרות, אתר רשמי
שרידי רקטה שנפלה בשדרות בתחילת חודש פברואר/אתר רשמי, עיריית שדרות
שדרות לאחר החלטטתו של ראש העירייה, אלון דוידי להצטרף למפלגת "ימינה" | אלברט גבאי  2 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
אלברט גבאי, תושב שדרות/ראובן קסטרו

גם מעיין פולד שניאור, תושבת נתיב העשרה, חוששת מהתחממות בגזרת עוטף עזה: "רועש לעיתים מדי אצלנו. אנחנו מצפים שתהיה הרתעה ושלא יכילו את ירי הרקטות. אנחנו לא רוצים להגיע שוב למצב שאנחנו בשגרת טפטופים שהופכת במהרה לנורמה".

מאז עליית ממשלת הימין לשלטון וחידוש הירי הרקטי, נרשמת עלייה בפניות למרכז החוסן בשדרות. "אנחנו חווים עלייה מחודשת במספר הפניות בעקבות האירועים הביטחוניים ולא רק בעוטף עזה", מספרת מנהלת מרכז החוסן, הילה גונן ברזילי. "עיקר הפנים מגיעות ממשפחות חדשות שהגיעו לאזור ומבקשות הדרכה והכוונה כיצד להתנהל בזמן חירום ומה נכון לומר לילדים שהמצב הזה חדש עבורם".

גונן ברזילי עדכנה כי לפני כמה חודשים חנכה עיריית שדרות מתחם חדש של טיפול קבוצתי של פינת החי במרכז החוסן, דבר המאפשר הרחבה של היקף טיפולים לילדים. "נעשות פעילויות נוספות כמו סדנאות וטיפולים ועבודה קבוצתית בקהילה על מנת לחזק את החוסן ואת יכולת ההתמודדות של התושבים", היא אומרת. "החיים בשדרות ובעוטף אכן מורכבים ויש השפעות על המצב הרגשי, אבל יש כאן מענה מיידי לכל צורך".

הילה גונן ברזילי מרכז חוסן שדרות. ראובן קסטרו
הילה גונן ברזילי, מנהלת מרכז החוסן בשדרות/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully